Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Barbamamman: SUCK, vilken Tradera-säljare!! Helt otroligt hur vissa resonerar. Klart du måste lösa ut det ju, hon får helt enkelt ge dig pengar för det men det lär hon väl inte gå med på om hon är så knäpp. Angående salt så tror jag visserligen inte man åt lika mycket salt förr, och sen var ju inte hälsan lika bra då heller överlag. Jag tycker ju att det är rätt bra med vetenskap, men kanske när de upptäckte att bebisars njurar inte är färdigutvecklade så kanske de gick ut med att det ska vara nolltolerans tills det hade forskats mer på. Haha, roligt med rosorna. Synd att ni inte kunde åka till den där restaurangen dock.Zandra: Låter ju toppen, härligt att du ser möjligheterna med denna utbildning, och inte hindren så som en annan skulle gjort. Det var ju inte så många träffar heller. Jag förstår verkligen att du tänker som du gör med att "inte tynga andra med dina problem". Tror många tänker så, och så har du då haft en pappa som präntat in det i huvudet på dig dessutom. Nää, så typiskt med er kontaktperson!! Jag tycker också barnpsykologen borde leka mer med Noah och sådär, och på så sätt bedöma honom. Hon verkar totalt opedagogisk.
Glittrax: Nää, så jobbigt att du har GBS! Nu vet jag inte riktigt vad det är dock, mer än att det väl är någon bakterie, men jag vet ju att det inte är nåt bra iaf.
CarlAstrid: Ja det här med sömnen är ju så otroligt viktigt! Jo han är nog nöjd att han äntligen kan ta sig fram. Kommer nog gå fortare inom kort också.
Undrar hur det går med Pilea, om hon har tappat bort datorn i kökskaoset?
Nu har jag varit på banken så hon fick kolla våra försäkringar och ringa och försöka säga upp det vi hade dubbelt. Så jäkla dum man känner sig, jag som är så noga med räkningar och viktiga papper och sånt. Men Andreas har fått ett infall att skaffa nån billigare försäkring (inte ens kollat villkoren på dem om det är en bra försäkring) och sen har det dragits på autogiro från räkningskontot så jag har inte haft koll på det. Är så mycket olika försäkringar och grejer som dras på autogiro. Vi upptäckte att Andreas nu varit på väg att skaffa en TREDJE bilförsäkring utan att avsluta de andra först! Detta är sånt som gör mig nästan säker på att han har ADD eller liknande. Denna impulsiviteten och sen inte slutför det hela så att man kollar så tidigare försäkringar avslutas. Och i efterhand har han typ ingen aning om vad han skaffat eller när. Åh vad jag hoppas att vi kommer få någon hjälp för Andreas problem i framtiden, det tar så mycket energi.
Imorgon ska vi åka till IKEA och beställa kök. Nåt kul iaf. Selma ska vara hos sin farmor så får Arvid hänga med oss.
Jo just det, Arvid sov hela natten till kl 6.40 i natt igen. Kanske det bara var en kort period med nattätande för han verkade inte akut hungrig när han vaknade heller. Om jag bara ändå hade kommit i säng i tid igår, som jag till slut inte gjorde i alla fall...