• Xgirl83

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Pilea: Oj, så det är köldskada du har, inte kul! Jobbigt det där när man fryser hur mycket man än klär på sig, Selma är ju sådan. Vet snart inte vad jag ska klä på henne så hon inte fryser om fötter och händer. Men skumt att du är så känslig med kallvatten och så. Skönt att du blev av med en massa grejer!

Det konstiga är att jag tror inte att jag inbillar mig dessa symtomen, jag hade inte en tanke på att jag skulle vara gravid (usch, vill nästan inte säga ordet, haha...) förrän igår eftermiddag. Har bara trott flera gånger att mensen är på gång då jag fått molvärk, och sen har jag plötsligt så himla mycket flytningar (ursäkta detaljerna) som jag har undrat vad det är ifrån. Och igår kom jag att tänka på att det är ju precis så jag haft tidigare gånger då jag varit gravid. Mensvärk kombinerat med massa flytningar som gör att man springer och kollar om mensen kommit hela tiden. Jag vet faktiskt inte vad jag skulle göra om jag var gravid, vet ju att Andreas INTE vill ha fler barn heller. Äsch, mensen kanske kommer när som helst, nu får jag sluta tänka så här. Hoppas din mens också dyker upp.

Barbamamman: Så skönt att ni kan åka tillsammans till VC! Hänger alla barnen med eller är de andra på dagis/skola? Har ni fått nån tid? Jaha, så då är det kanske ett seeeegt konstigt virus som Alwin har då, det var ju lite skönt ändå.

Zandra: Men åh så skönt att det löst sig med sjukskrivningen!! Förstår att det finns många hål att stoppa pengarna i. Skönt att Dan ska stanna och städa i lägenheten när han ändå måste åka och lämna Noah. Så himla bra att ni får hjälp med städningen!! Ja jag tänkte att ni säkert hade skjutit upp steriliseringen. Jag tänkte väl att jag inte kunde ha missat att han hade gjort det. Skönt att ni fick en TV till slut! Men man vänjer sig nog snabbt vid att inte ha nån, kan jag gissa. Ja vi får se om jag pluggar, hade nog varit kul men närmaste distansutbildning är i Karlstad och det är visserligen bara typ 13 mil bort eller nåt, men dåliga kommunikationer dit. Så vi får se om det skulle gå..
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Pilea: Nej jag har ju inte det, hade två digitala men dem sålde jag på Tradera så någon annan kunde få användning för dem. Typiskt.  Oj då, du också??

Madde: Lycka till!

• Xgirl83

Jag vet!

• Xgirl83

Så skönt att det inte visade något! Hoppas det blir samma sak för mig. Nu borde den väl komma, har sådan mensvärk just nu. Så jobbigt att Max har fått sådan dygnsrytm, inte vad man önskar precis!

Arvid har lite feber här, fattar inte att hans förkylning inte blir bättre. Han har ju varit ganska mycket förkyld nu sedan förra helgen, alltså drygt 1½ vecka. Och Selma är rätt pigg på dagarna (dock snorig och hostig) och får sen feber på kvällen och blir allmänt hängig.

• Xgirl83

Oj oj, en stooooor sten har fallit från bröstet - vi har fått veta att Andreas permittering blivit tillbakadragen igen!

Får kommentera senare, nu ska vi äta middag.

• Xgirl83

Nu är tapeten på plats! Glaset får vi sätta dit imorgon eller så, när klistret torkat.

http://www.familjeliv.se/hem/xgirl83/gallery/phpxtghv2.jpg

Zandra: Hm, jag kunde ju tidigare tänka mig 3 barn, men nu har jag precis börjat se ett slut på bebistiden och tyckt att det var så skönt, och även insett hur väldigt lagom det är med 2 barn. Men jag tror inte jag skulle kunna göra abort, så det hänger nog på Andreas i så fall... Själva graviditeten oroar jag mig inte för, inte förlossningen heller så jättemycket eftersom det skulle bli planerat snitt isf.

Barbamamman: Men oj, stackars Agathon! Det förklarar ju att han mått så dåligt. Så skönt att han fått medicin nu så kanske han blir snabbt bättre. Hoppas de andra också snart blir bättre. Arvid har ju fortfarande feber här som har kommit nu efter snart 2 veckors mer el mindre oförändrad förkylning så jag får nog också ringa VC om det inte är bättre snart.

• Xgirl83
    Barbamamman: Men jippi, vad roligt med så mycket extra pengar!! Det måste ju vara väldigt välkommet, och kanske kan det underlätta om du ska plugga också? Jag förstår att ni inte märkt nåt på Agathon, det är ju jättesvårt att förstå vad som är fel med de små... Och är de förkylda så tror man ju att gnällighet/feber och dylikt bara beror på det. Arvid har inte haft feber hela tiden (inget som vi reagerat på iaf att han varit vara varm eller så) utan fått feber först nu efter över 1½ veckas förkylning, det är det som är lite konstigt. Så det kan ju ha blivit någon öroninflammation eller liknande på honom med. Han var varm i morse med så han fick en supp direkt när han vaknade, har dock inte tagit tempen idag.. Men han har sovit hela natten, bara hostat en del.

Zandra: Så härligt att lägenheten blev godkänd trots den knäppa hyrsevärden som skulle godkänna den. Men oj, Linn är ju en galen liten tjej! Vad häftigt att hon redan säger nej! Jag förstår att ni har Noah hemma resten av veckan. Vad spännande med inskolning nästa vecka. Förstår han något av att han ska börja på nytt dagis? Vad tycker han om det?
  • Xgirl83
    Glittrax: Kanske går det runt runt på Novas dagis pga deras rutiner kring hygienen? Här står det lite:
    www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Halsfluss/
    Det står ju bl a att det är viktigt med hygienen på dagis, att det används engångshanddukar m.m. För där står även att man är smittfri inom 2 dygn efter att ha påbörjat antibiotikakur, så jag tror inte det beror i första hand på att barn som äter penicillin är tillbaka på dagis.

Oj då, jobbigt att du inte fått overallen än, verkar vara en skum säljare! Förstår att det känns oroligt när inte sambon är hemma..

Pilea: Kul att du gillade tapeten. Googla lite på bilder på "glas över diskbänken" (eller liknande varianter) så kan du se mer sådana bilder. Jag tycker det är så snyggt! Men det kan vara snyggt med bara enfärgat med då, behöver inte vara tapet. Härligt att väggen ska rivas till slut! Den där förlossningsserien tänker jag med titta på.

CarlAstrid: Men usch vilket jobb med att tömma alla skåp och så! Fast egentligen är ju inte vårt kök direkt mer fräscht än erat, för vårat kök är också från när huset byggdes 1957. Vi hade inte råd att riva ut allt, annars hade vi gjort det för det skulle behövas. För min del är det nog just bebistiden jag INTE skulle vilja gå igenom igen, men när de väl är lite större skulle jag kunna tänka mig 3 barn kanske. Fast inte så här tätt - vi skulle i så fall ha 3 barn under 4 år! Och min mens har fortfarande inte kommit, bara mensvärk till och från. Shit. Andreas verkar inte fatta att jag faktiskt KAN vara gravid, han tycker ju han har varit så försiktig. Men kul att du skulle kunna tänka dig ett tredje barn nu då! Kanske det blir ett för er del, man behöver ju inte ta alla på en gång. Det är ju många som blir sugna då barnen börjar bli lite mer självgående.

Väntar på att VC ska ringa så jag kan fråga om Arvid. Fy vilken seg förkylning vi dragit på oss!
  • Xgirl83

Nu har jag pratat med VC. Febern kan tydligen komma så här långt senare och eftersom han inte har problem med andningen så var det nog ingen fara. Skulle återkomma om han fick problem med att andas. Kan ju absolut vara så att inget är "fel" mer än själva förkylningen, men jag tyckte det var konstigt att hon inte frågade något mer än om han var slö och om han hade svårt att andas. Kan ju vara både öroninflammation och bihåleinflammation t ex. Men hoppas att hon har rätt för nu är jag så trött på denna förkylningen som aldrig ger med sig!

• Xgirl83
    barbamamman: Haha, ja jag veeeet att många klarar av det galant, men det är ju enligt mig superföräldrar, jag beundrar verkligen er! Egentligen hade jag nog klarat det också, men jag har liksom känt mig så instängd på nåt sätt och inte alls mått bra (som du vet) så tanken på att börja om med allt IGEN känns lite skrämmande. Undrar om man skulle må ännu sämre då.

Stackars Agathon som verkar ha så ont igen!
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)