Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Pilea: Ja det är nog gratis då, skulle jag tro. Här i kommunen är det dock bara 15 h per vecka (kl 8.30 - 11.30 tror jag) men det är väl 30 h i Stockholm eller? Vi har ju bara Selma på dagis 15 h per vecka men ändå måste vi betala typ 840:- efter reduktion. Det där fattar jag inte riktigt. Jag tycker att antingen borde vi inte få reduktion alls, eller så skulle vi ha det gratis. Vi har inte Selma på allmän förskola för det finns inga förskolepedagoger på hennes dagis. Och på hennes dagis går 15 h-barnen kl 9-14 tre dagar i veckan, vilket är bättre tycker jag.Ja jag är rätt inne på grön fondvägg nu, tror det blir bra. Och så kanske lampor och blomkrukor i svart t ex, då går allt i vitt, svart och grönt. Jag tänkte på dig när jag funderade på den gröna väggen, hihi. Golvet blir Gerfloor Texline tror jag (ett plastgolv). Svägerskans kille har lagt in det i sitt nya kök och det var så snyggt och så himla skönt att gå på!
Det är jobbigt när man är beroende av att någon annan ska ta tag i saker och ting för att få komma igång, hoppas R ringer idag!
Barbamamman: Äsch, jag kom på att det var ju en annan sida jag var inne på där bilden på kombinationen fanns, men här är bilden i alla fall www.supertapete.de/ki.php/Endless-Summer-851.html
Oj vad mycket snö!!
Usch, har ingen riktig lust till något idag, man blir ju inte heller direkt pigg av att bara gå inne pga sjuka barn...