Glittrax: Men vännen, vad kämpigt.
Kan inte din sambo kontakta BVC så du får komma och prata med någon via dem? Hur mår du idag? Vilken otur att dina EDA inte hjälpte! På mig hjälpte de nästan för mycket, var obehagligt. :-/
Zandra: Intressant att höra vad Noah gör, typ sorterar saker och så. Det låter ju som att det stämmer med Ains beskrivning av symptom. Men min mamma jobbar med utvecklingsstörda, ocn en period hade de en tjej med autism i gruppen och de fick ju alltså ha extra personal bara för att kunna ha med henne i gruppen. Jag träffade henne någon gång då jag mötte mamma ute på promenad med henne på arbetstid, och hon verkade ju knappt ens gå att få kontakt med, och hon kunde väl även bli aggressiv m.m. Så jämfört med det så kan väl inte Noah ha någon allvarligare form, precis som du säger. Oj, stackars Linn med hennes tand!
Har ni varit till tandläkaren? Vi har ju fått gå 2 ggr med Selma pga att hon ramlat, och det känns rätt menlöst att gå dit. Man får typ lite info om vad man ska vara uppmärksam på (att tanden inte börjar bli missfärgad och så) men annars säger de bara att det inte finns nåt de kan göra (ändå vill de att man kommer dit). Men det ska väl stå i journalen att det har hänt.. Och som sagt så ska du anmäla till försäkringsbolaget, men ska jag vara helt ärlig så har vi inte fått tummen ur och gjort det än. *skäms* Men det behövs bara ifall skadan kan göra så man behöver tandläkarvård pga det efter 20 års ålder (fram tills dess har man ändå fri tandvård). Så det verkar inte så vitkigt. Och hos vårt försäkringsbolag har man 2 år på sig att anmäla.
Barbamamman: Haha, vilken rolig kommentar av Fredde!
Låter som ni har värsta slaveriet hemma ju. Låter ju tvärtom som att han har väldigt mycket fritid till att sitta vid datorn. Hoppas reportaget blir bra nu då, hoppas det hamnar på nätet så man kan läsa.
Jag har varit på KBT idag. Jag skulle egentligen ha börjat träna idag på att låsa toadörrar, men jag slapp undan med blotta förskräckelsen. För Arvid kan nämligen inte vara med då vi ska träna, och min bror skulle passa honom. Men så blev hans son magsjuk igår. Så jag var bara på "vanligt" KBT-samtal idag, det blev att vi försökte nysta lite i varför jag mår som jag gör. Jag misstänker att jag kommer få göra en del förändringar i mitt liv innan jag kan må helt bra... Bl a att ta körkort, så jag fick som läxa att kolla upp vad jag behöver göra för att komma igång med det, t ex lämp och sånt.
Min lilla skrutta börjar bli stor! Det bor en 4-årig tjej om man går ut från vår gata och typ 20 m på den lite större vägen (de har sin infart från större vägen) och hon är så stor nu så hon kommer till vår gata för att cykla där. Så nu har Selma varit ute och cyklat med henne ett par ggr, och igår när de lekte så hade tjejen frågat Selma om hon ville följa med hem till henne och leka.
Men just då var det läggdags för båda tjejerna, så nu pratar Selma bara om att få gå till Julia och leka. Men jag vet inte, jag undrar hur det skulle gå om hon behövde gå på toa när hon är där, på sistone har hon kommit på alldeles för sent att hon behöver kissa så hon irrar runt som en vilsen höna tills det i värsta fall händer en olycka. Och hon behöver ju lite hjälp på toa på ett nytt ställe sådär. Barbamamman, vid vilken ålder har dina barn gått till kompisar och lekt? Är det nån annans barn här som har kompisar sådär än?
Jaha, snart dags att hämta Selma.. Vi har jättevarmt väder här idag.