Pilea: Ja du har så rätt, jag borde inte ta åt mig alls. Och nu när jag tänkt efter lite så tror jag det är just mig hon är mån om när hon säger sådär. För hon brukar faktiskt säga att jag sliter så mycket, så hon känner nog lite frustration över att hennes son inte kan "skärpa sig" och hjälpa till mer. Sen angående att plocka bort i köket, så visst har du rätt i att det inte spelar så stor roll om det görs lite senare. Problemet är bara att Andreas skjuter upp allt och hela tiden, och det är just det han inte kan göra. För sakerna blir inte gjorda! Och då tar det så mycket energi av mig att störa mig på att sakerna ligger kvar, och att få honom till att göra det nån gång. För påminns han inte (flera ggr) så är chansen nästan lika med 0 att det blir gjort alls. Så det allra bästa för alla inblandade är när man kan få honom att göra det omedelbart. Sen är det alltid jag som lagar mat på vardagarna också, men någon sådan tur som att slippa disken för det har jag inte.
Guuuud så fint erat kök blev!! Wow! Och så fina tapeter, och allt är så ljust och fint.
Barbamamma: Ååh vad gulliga barn du har!
Måste kännas jättebra att bli uppvaktad sådär.
Haha, jag gillar din inställning till "stök".
Ja du har så rätt med, jag borde inte bry mig. Det jag känner är att lite yngre personer, t ex kompisar och syskon, har hyfsad förståelse, men lite äldre personer som våra föräldrar och morföräldrar ger mer än gärna kommentarer och pikar. Min svärmor har t om städhjälp så det känns lite orättvist att hon påpekar hur vi har det.
Men Andreas blev ju arg på henne också igår och sa att hon har glömt hur det är att ha småbarn. Och det märker man ju när det gäller min egen mamma, hon som brukar ha det städat omkring sig, att när hon har passat Selma några timmar och man kommer för att hämta henne så är hennes hem allt annat än städat.
Och då har hon faktiskt erkänt att hon har glömt bort hur mycket små barn stökar ner. Så det känns som att hon har fått mer förståelse faktiskt. Min svärmor har inte passat barnen så mycket. Men fy, jag förstår att du blir irriterad på din sambo som tycker att du ska städa mer på veckorna!
Vad roligt att åka och fiska, fast jag förstår att ni inte går till samma ställe igen.. Oj vad spännande att ha flyttat upp Agathon. Sover han hela nätter oftast? Arvid vaknar ju oftast 1 gång och dricker då en flaska välling, så vi väntar lite med att flytta honom.
Zandra: Ja precis, det där stöket hamnar ju överallt. Men jag inser att jag inte heller alltid är så duktig på att hålla ordning, vilket väl gör att jag känner att jag inte räcker till och kan fixa allt. Oj oj, jag blir lite matt av allt som ligger i er bokhylla, men så blir det här med. Speciellt lite högre upp i hyllor t ex samlas det mycket eftersom det inte finns så många ställen barnen inte kan nå. Jo du har ju rätt i att i ett hus kan man själv göra om en del och planera bättre osv. Jag känner mig väl bara lite stressad över den jäkla trädgården som jag inte har någon som helst lust att sköta om. Jag hatar att rensa ogräs, för våra rabatter är redan så igenvuxna så man vet inte var man ska börja. Igår klippte jag gräset, och bara det tog väl minst 1½ timme, och det måste ju göras 1-2 ggr i veckan egentligen. sen behöver ett par fönster målas om, vi måste få upp nytt staket på baksidan, få upp ett förråd och en massa såna saker. Så på det sättet hade det varit lite lättare med lägenhet.