Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Vad trött jag är på att sova dåligt och gå och vara sur och irriterad. Kunde inte alls somna igår kväll, sen vaknade Arvid första gången redan vid 23.30, och efter 5.30-6 sov han inget mer. Jag har fått sån huvudvärk idag och tabletterna hjälper knappt. :-/ Och Andreas måste antagligen stanna kvar på jobbet och greja med vår bil idag för en sak till gick sönder på den igår så den går knappt att köra med.
Zandra: Har tyvärr inga tips angående Linn, Arvid sover ju åtminstone tills 6.30 för det mesta. Men han brukar också vakna just vid 4-tiden, ibland 5, och äta, men han somnar ju om efter det. Men ibland sover han tills kanske 6 innan han äter och då somnar han ju inte om efter det. Jag vet inte hur jag hade gjort i ert fall faktiskt, risken är ju att barnen stör varandra. Svårt det där.. Vi skulle ju också vilja flytta in Arvid till Selma, men jag orkar inte gå in dit varje gång han vaknar på natten. :-/
Låter ju fantastiskt att du gått så långt framåt så att du kan tänka dig att lämna Dan om han bromsar dig och inte skärper dig. Eller inte fantastiskt om det skulle bli så förstås, men att du gått såpass mycket framåt menar jag. Vad duktig du var som klarade att komma sent, jag har ju också så himla svårt med det så jag förstår dig. Och det låter faktiskt rätt jobbigt att Dan ska ha sådan koll på dig. Åh, lyllo er som fick en whiteboard!
Pilea: Ja jag har ju funderat på det där om det är jag som är för snabb med att göra saker så att inte Andreas får en chans till det. Men nej, han tar verkligen inte tag i det alls. Det är möjligen om vi hade ett helt bombnedslag här och någon ringde och sa att de skulle komma på besök, då KANSKE han hade tagit tag i nåt. Men som t ex så har jag ju sagt att jag inte tvättar hans kläder om de inte ligger i tvättkorgen, men det verkar inte hjälpa. Det ligger ändå kläder i badrummet som legat där en vecka nu. Och att köra iväg med skräp till återvinningen har han skjutit på sedan i kanske februari ungefär nu, det står fullt både i garage och tvättstuga, gamla mjölkkartonger, tidningar och allt sånt. Just tvättstugan är ett evigt stressmoment för mig för där samlas det så mycket saker jämt. Jag är precis som du egentligen, att jag hatar när det är stökigt. Det är därför det blir lite jobbigt att inte kunna hålla det mer städat. Men det beror nog mest på tiden som är nu med småbarn, jag höll det mer städat tidigare. Så det kanske löser sig.
Vad snygg tavlan med klockan blev! Man kan göra så kul saker med tyger.
Barbamamman: Men gud vilket strul med dessa remisser!! Hoppas ni får en tid väldigt snart. Ja dagmamma låter ju mysigt och bra, speciellt nu då Agathon är såpass liten ännu. Bra att ni har en sån bra nära.
Nej nu ska jag ge Arvid lunch.