Pilea: Jo visst kan man nöja sig med ett OK jobb om man kan få tag på ett sådant utan utbildning, och om man trivs med det. Problemet är väl att det mest bara är jobb inom handel och äldrevård som finns här i stan om man inte har utbildning (eller helst ska man ju ha utbildning inom äldrevården, men jag har jobbat som timvikarie där), och det är inget jag trivs med. Alls.
Visst MÅSTE man inte brinna för jobbet - men jag tror ju livet blir bra mycket roligare om man gör det! Jag är ingen karriärsmänniska alls, men livet är för kort för att gå och vantrivas 40 timmar i veckan.. Jag vill ha något jag brinner för och kan känna mig stolt över. Men det kanske beror på att jag har så lätt att få ångest också. Ja precis, 1-årspresent är så svårt när det finns äldre syskon i huset som redan fått grejer. Men det blev en sån här:
www.outdoortoysworld.co.uk/p/Smoby_Be_Fun_Sport_Ride_On.htm Verkar ha de flesta finesserna för de minsta barnen.. Låter snyggt med tapeten ni valt! Oj vad duktig du har varit att sälja grejer!
Barbamamman: VA, radio också?? Oj, är du nervös? Så kul att du känner dig mer förväntansfull nu när du sökt jobb och utbildning. Finns det ingen möjlighet för dig att vara "hemmafru" annars? Jag känner mig också lite förväntansfull ju mer jag bestämmer mig för att plugga. Men sen kommer oron och ångesten, vad knäpp man är.
Åh, jobbigt, har du karpaltunnelsyndrom? Det är inte roligt alls ju! Så dumt att du inte kommit iväg och tränat zumba, och att du får så ont i ryggen av det. Men då vet du att zumban gör nytta när du väl kommer dit.
Haha, jag förstår precis vad du menar med en döv som pratar, fick en rolig bild framför mig.
Zandra: Haha, roligt att Linn härmar dammsugaren!
Men så konstigt att du mår som du gör, med mage och allergi eller vad det nu är. Har det känts bättre idag? Ja alltså kanske skulle jag kunna tänka mig att flytta, fast man vill ju inte flytta ifrån staden där barnens mormor, farmor, morbror och ena kusin bor egentligen.. Men Andreas verkar inne på att vi eventuellt skulle flytta. Det vore ju bra på ett sätt, för då kan jag välja mer fritt vad jag vill plugga. Just nu är jag inne på socionom eller nåt sånt, har fått för mig att jag vill kunna hjälpa folk. Och det finns inte på distans.
Har haft en rätt bra helg, hade besök av min kompis igår (hon som jag drack vin hos) och hon åt middag med oss. Och hon tycker jag ska börja träna med henne på gymmet som ligger inte alls långt ifrån där vi bor, det är jag väldigt sugen på. Har jättesvårt för att komma iväg själv sådär, känner mig bara dum. Idag har jag börjat möblera om vardagsrummet, pust. Är inte färdig än men möblerna är på plats iaf.