Bara lite spridda kommentarer, jag kommer inte ens riktigt ihag vem som skrivit vad ;.)
Ska de kunna bygga torn da de är ett ar? Hehe, det tror jag INTE att Benjamin kommer kunna om typ tva veckor... Men iof har vi inte direkt prövat, han kanske skulle kunna det...
Miriam har ung. 25 i skor nu. Men jag beställde just skor at henne, sandaler till sommaren, och da tog jag 26. Till Benjamin tog jag 20 pa läragaskor och sedan 21 pa sandaler. Lustigt, för jag hittade Miriams gamla skor och de var ocksa storlek 20, men da var hon 1.5 Sa de kunde inte B ärva för de var inte längre läragaskor. Synd, för just de använde hon typ en gang, för det var joggingskor och sa hade jag även köpt sandaler, och ni kan ju tänka er att hon inte använde joggingskor sa mycket mitt i sommaren.
Ang. salt, jag vet inte riktigt. Men vi har länge gett Benjamin var mat, han vägrade burkar. Men vi saltar helt enkelt inte maten da vi lagar. Vi började med riktig mat nästan pa direkten faktiskt, sa kanske vid sju atta manader. Han ville hellre gnaga pa bitar än äta pure.
Grattis pa bröllopsdagen barbamamma! Hoppas det blir nagon god mat da!
Zandra. Oj vad jobbigt att du börjar ma sa daligt igen. Man tycker ju att de borde prioritera riktigt akuta fall och inte lata sadana vänta i 3 manader! Ibland tycker jag att det är sa jobbigt i Sverige, för man far vänta och vänta sa länge pa att fa tid till en läkare Men jag tror ocksa att det nog är bäst att inte halla känslorna innom sig. Visst är det jobbigare just da, men i längden vinner du nog pa det...
CA: sadär att trotskissapasig, gjorde Miriam ocksa. Men hon slutade efter ett tag, da vi inte reagerade sa mycket pa det.
Ja, jag vet inte om de är sa jättelika. Jag tycker de är mer lika nu, än de var tidigare. Alla säger att Miriam är sa lik mig och Benjamin sa lik Markus. Det är kanske en eller tva som sagt att B är lik mig, och bara Markus mamma som sagt Miriam är lik honom. Men lite lika är de ju saklart
Xgirl: vad skönt att du verkar nöjd med din terapi. Jag tycker att KBT verkar bra faktiskt. Säkert är det ibland bra att diskutera problemet och varför man reagerar som man gör, men ofta är det kanske bättre att man "förstar" med handlingar och kroppen att man inte behöver reagera som man lärt sig, eftersom situationen nu är annorlunda. Det man "lärt" sig som barn tex stämmer ju inte alltid nu när man är vuxen, men man reagerar kanske ända pa samma sätt som da och mar därför illa.
Idag fick jag sovmorgon! Har ledigt fran jobbet och Lena tog hand om Benjamin sa jag sov till halv tio. vad skönt! Sedan handlade vi lite presenter till B. Blev bla en spelande bok och en uppblasbar rulle med bollar i som B kan rulla. Och sa ska han fa en bok och nagra badleksaker.