Hejsan!
Här är jag i österrike och har det bra! I morse sov jag till 10:30 Visserligen blev jag väckt tva ganger av Benjamin i natt, men sedan kunde jag lämna över honom till svärmor da han vaknade 06:15 i morse...
Sedan var vi iväg och badade pa em. Jättemysigt. Fast da trillade svärmor och bröt överarmen! Sa det var ju mindre kul. Och sa spelade jag och Markus och hans bror med flickvän kort ikväll. Ocksa kul. Imorgon ska vi iväg och titta pa en fagelshow
barbamamma: Haha, jag är inte nagon mamma som älskar att leka med barnen - det är nog därför jag vill komma ut sa att jag slipper hitta pa en massa lekar jo, lite kan de ju leka själva. Men jag tror att det är för att Miriam är sa social. Hon älskar att leka med andra barn. är vi pa en lekplats börjar hon alltid leka med nagon. är vi hemma kan hon absolut leka ensam nagon timme - men da latsas hon att hon leker med nagon kompis och pratar med dem och sa Benjamin är väldigt självständig, nästan lite för självständig tycker jag för en 1.5 aring. Och barnen leker jättebra ihop ocksa. Men B är ju ända lite för liten för Miriam att verkligen kunna leka bra med. Sa om vi är hemma flera dagar efter varandra, och helst om det är daligt väder, sa börjar lekarna bli sa vilda att det är lite jobbigt. Da är det skönt att komma ut pa nagon annan lekplats eller hälsa pa nagon sa att Miriam far nagon jämnarig att leka med. Da kan de leka fantasilekar tillsammans och det blir inte sa vilt. När Miriam leker med B sa ska hon ju alltid hjälpa honom att hänga med henne, sa da lyfter hon upp honom i trampolinen och sa hoppar de som vildingar tills hon ska hjälpa honom ned... Da blir det lite som i dirty dancing da de ska öva lyft i vattnet med Miriam som Jonny och B som Baby. Utom att vi har gräsmatta och inte en sjö
Fast för att vara helt ärlig sa är det nog ocksa jag som gärna kommer ut. Bade jag och Markus har alltid en massa grejer för oss, sa det är nog även jag som gärna kommer ut...
Xgirl: nej, med den finlandssvenska tjejer gar det tyvärr lite sämre. De lekte väldigt bra ihop da de var sma, men nu gar det lite sämre. De tycker fortfarande att det är jättekul att ses, men jag misstänker att hon har nagon slags autism eller atminstone at det haller ( hon har tyvärr manga tecken som bla att hon inte tittar folk i ögonen da hon pratar, utan rätt upp i taket. Alltid. Inte pratar speciellt bra. Inte klarar av vanliga lekar sa bra - mest springa omkring. Och även där har hon svart att första växelspelet. Typ Miriam jagar henne och sedan säger Miriam att nu far hon jaga henne, men da fortsätter hon bara springa... Och endel andra saker. ). Sa tyvärr börjar Miriam tycka det är mindre roligt att vara med henne. Jag hoppas att det bara är en fas eller nat, men tyvärr tror jag att det kan vara nagot mer. Men jag hoppas att det snart löser sig, för det är en god vän till mig och Miriam och flickan känner varandra sedan födseln och de tycker om varandra... De var bästa kompisar men nu är de pa lite olika niva (ursäkta lang utläggning, men jag är bara lite bekymrad, eftersom jag ju känner dem sa bra)
Men den andra tjejen funkar det jättebra med. Och vi har grannbarn som Miriam ocksa älskar att vara med, sa det är himla roligt.
Zandra: ja, jag tror ocksa att det skulle vara bra för Dan att höra fran nagon annan. Nagon som han kan se som lite mer neutral, men ända nagon som vill honom väl och inte är ute för att sätta dit honom. Da slipper du vara den som gnatar hela tiden.
Nej, nu ska jag isäng. Blev lite ego-inlägg idag, men jag aterkommer