Men vad trakigt med Fredrik Och vad trakigt för honom. Men som sagt, ge inte upp. Kanske han ocksa just nu blivit sa nedstämd av att inget fungerar att han behöver lite distans eller nat.
Min lillebror hoppade av skolan, trots att han egentligen är väldigt smart. Hur som helst, sa har han ju ingen utbildning eller nagot. Men han började efter nagra trassliga ar där han inte kunde stanna kvar nog länge nagonstans (praktikplatser osv) utan fick som panik där det ställdes krav eller nagot blev för seriöst, sa hittade han ett jobb pa en ICA-butik där han nu har jobbat i flera ar och trivs bra. Och de är jättenöjda med honom! Sa han har nu liksom hittat sin plats.
Vad jag vill säga är alltsa att man kan fa ett jättebra liv trots att man inte har nagon formell utbildning. Naturligtvis ska man ju som förälder kräva att skolan gör allt de kan, och att barnen atminstone kan läsa och sa när de gar ut, men man ska heller inte ge upp, för det finns alltid hopp. vi hade faktiskt inte alls tro att det skulle ordna upp sig sa pass bra för brorsan faktiskt.
Xgirl: hoppas det är ett fint hus da som passar er! Och roligt med shopping
Vad trakigt med Dan och daten Zandra. Men jag tror nog att det ofta är sa med killar, att de liksom maste hoppa in i nagot nytt för att känna att de är värda nagot, och att de fortfarande män typ. Och de sörjer nog ända, trots att de inte riktigt hanterar det pa samma sätt som tjejer. Tjejer vill ju liksom avsluta det första, och kan inte ga in i nagot nytt innan dess. Men jag tror faktiskt att Dan tycker att det ni haft är viktigt, även om han väldigt fort vill börja nagot annat. Men det betyder ju inte att han faktiskt kunnat haft liite mer respekt och vänta tills han flyttat ut! Och inte liksom vifta med det i ditt ansikte! Jättetrakigt för dig och jag skulle absolut ocksa tyckt är det ruttet av honom
Som jag ju skrivit pa FB har jag ocksa kvalsterallergi och ständig täppt näsa.Men jag har faktiskt sadana där överdrag och jag vet inte om jag är sa hemskt imponerad. Fast iof vet jag ju inte hur det skulle vara utan dem! Vad du kan göra är ju att växla sängkläder ofta -vilket du ju gör. Typ dammsuga madrasserna. Ofta lägga ut dem i snön pa vintern, vädra sovrummet. Det finns typ Febrezesprej (de finns väl i sverige ocksa) som ska vara antiallergent. Ta ut andra textilier ur rummet (mattor, gardiner) - nu har jag iof läst att vissa läkare säger att det inte gör sa stor skillnad, men varför chansa? Tvätta kuddar och täcken ofta, och köp nya sa ofta du har rad. Byt kläder utanför sovrummet - sa att inte hudflagor osv flyger runt i rummet.
Jag vet folk som säger att det finns jättebra homeopatiska preparat som hjälpte mot deras allergi - men det har jag inte prövat. jag tror inte speciellt pa homeopati, men de säger ju att det fungerar...
evanor: hoppas att din pojke ocksa mognar till och försöker skaffa jobb. Men som jag skrev ovan, kanske det kommer . Men det är nog viktigt att man som förälder sätter gränser, men pa ett kärleksfullt sätt saklart!
Själv har jag varit och shoppat pa IKEA: Benjamin hade inget täcke (bara sovpase) och jag tyckte att det var dags att han fick ett, sa han fick Miriams lilla och hon fick nu ett nytt stort. Och saa fina sängkläder tycker jag
Nästa vecka är det skollov här och imorgon kommer Markus föräldrar. Sa da blir det lite fritid för mig och Markus. Idag skulle jag egentligen gatt ut och ätit med en kompis men hon blev tyvärr sjuk. Far väl bli nästa vecka istället. JO, och julskinka har jag ocksa köpt fran ikea redan.Och glögg! Man vet aldrig om det tar slut...