• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Mrs West

Igår fick jag mitt första delsvar på moderkaksprovet. De har inte hittat några trisomier, så skönt. Men jag är inte helt lugn förrän jag fått mitt fullständiga svar.

• Daphnia

Grattis till er som fått era glädjande svar på proverna nyligen!
    Och Mrs West - det är ju ett stort delmål! Grattis till det!

• India

Fick idag svar att proverna var ok och vi fick en kod så att vi kunde gå in och se vad det är för kön på hen. Vi väntar en pojke!! Såååå lättad!! Ett delmål avklarat!

• Mrs West
    Daphnia skrev 2014-04-01 19:05:27 följande:
    Grattis till er som fått era glädjande svar på proverna nyligen!
    Och Mrs West - det är ju ett stort delmål! Grattis till det!
    Tack!!
    India skrev 2014-04-01 19:55:10 följande:
    Fick idag svar att proverna var ok och vi fick en kod så att vi kunde gå in och se vad det är för kön på hen. Vi väntar en pojke!! Såååå lättad!! Ett delmål avklarat!

Grattis! Såå underbart!!
  • Daphnia
    India skrev 2014-04-01 19:55:10 följande:

Åh, grattis, vad härligt!!! :)
  • Blåmman

Fick svar igår på fostervattensprovet - vårt barn har trisomi 21. Har valt att avbryta - sorgligt men det känns helt rätt. Kommer att starta proceduren på tisdag o sen på torsdag så avslutas de. Håller på att mentalt förbereda mig men får mina dippar då jag bara stortjuter. Tack gode gud att jag har så fina kollegor o familj.

• Daphnia
    Blåmman skrev 2014-04-04 16:40:58 följande:
    Fick svar igår på fostervattensprovet - vårt barn har trisomi 21. Har valt att avbryta - sorgligt men det känns helt rätt. Kommer att starta proceduren på tisdag o sen på torsdag så avslutas de. Håller på att mentalt förbereda mig men får mina dippar då jag bara stortjuter. Tack gode gud att jag har så fina kollegor o familj.

Usch, vad tråkigt! Jag kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom just nu. Skönt att du känner att du har stöttning av människor i din närhet. Ta hand om er!
  • minolia

Hej tjejer! Grattis till er som fått bra svar. Till er som inte har fått det...jag vet vad ni går igenom, ta hand om er! Jag har en fråga till er som tidigare har haft kromosomavvikelse och vid senare graviditet har gjort kub. Jag undrar om den tidigare avvikelsen har gjort att ni fått dåliga odds på kuben? Jag är nu gravid i v11 och gör kuben om ca 2 veckor. I augusti fick vi reda på att i den graviditeten att fostret hade trisomi 18. Jag undrar hur mycket detta kommer påverka resultatet denna gången, bara så jag vet vad jag ska ställa in mig på.

• Bubbles

Jag vill också säga Grattis till er som fått bra svar, njut nu =) 
    Och till er som inte fått bra svar så vet jag tyvärr vad ni går igenom just nu och det är helvetet på jorden. 
    Ta hand om varandra och bryt ihop så mycket ni vill. 

Jag liksom minolia är med gravid igen (vecka 9) och slapp göra kub nu och får göra moderkaksprov direkt, vilket ska ske den 28 april. Det är verkligen inget jag ser framemot men jag kan inte låta bli att göra det, vill inte vänta på kub-resultatet igen. 

Kram på er alla!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!