• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Awesome

Gjorde FVP i för exakt en vecka sedan idag. Vi hoppade över KUB för jag tycker det är för osäkert. Nervös väntan minst sagt! Missade dessutom ett samtal i fredags där det står "inget uppringnings-ID", exakt samma som det står när min barnmorska ringt. Såg det försent så kunde inte ringa och kolla upp det. Har mått pyton hela helgen pga det och tror det värsta. Ingen har ringt idag, men jag känner mig inte säker någonstans. :(

• Mino75

hej

Fick just ett samtal med ett mycket dåligt besked, barnet har inte vår genetiska sjukdom men den har trisomi 18 så i morron åker vi in avbryter ;( så hemskt men de finns ju inget att göra, så ledsen ;(

• Bubbles
    Mino75 skrev 2014-05-05 16:04:44 följande:
    hej

Fick just ett samtal med ett mycket dåligt besked, barnet har inte vår genetiska sjukdom men den har trisomi 18 så i morron åker vi in avbryter ;( så hemskt men de finns ju inget att göra, så ledsen ;(
    Så himla superlessen för er skull =(  
    Inte vad jag ville läsa när jag skulle gå in här och läsa om alla bra resultat, eftersom jag har sån ångest inför morgondagens mkp. 

Jag känner med dig och hoppas att ni tar väl hand om varandra!
    Massa kramar 
  • Charlie40

hej

Åh vad ledsen jag blir för er skull. Krama varandra och skriv här om du vill bolla tankar, var i samma sits i november. Stor kram
  • Kattflickan

Å nej! Beklagar verkligen Mino! Helt fruktansvärt och osannolikt! Kramar! Millan

• Mino75

tack snälla ni! O jag förstår att jag kanske skrämmer upp er som ska göra eller väntar på svar, de är inte meningen!!

Var till läkaren idag för han ville prata med oss.. Jag var jätte ledsen igår men idag känns de lite bättre.. vet ju att de inte finns nån återvändo o att de bästa är att avbryta, så nu vill jag bara ha de gjort.. Tyvär måste jag vänta till på mån, då fpr jag tabletter o sen blir de in på onsdag nästa vecka för resten. Så väntan är jobbigast!!  Sen vågar man proav igen.. Är ju trots allt 39 o vi har redan fyra barn.. sådana tankar far i huvet nu!!

• Bubbles
    Mino75 skrev 2014-05-06 12:38:12 följande:
    tack snälla ni! O jag förstår att jag kanske skrämmer upp er som ska göra eller väntar på svar, de är inte meningen!!

Var till läkaren idag för han ville prata med oss.. Jag var jätte ledsen igår men idag känns de lite bättre.. vet ju att de inte finns nån återvändo o att de bästa är att avbryta, så nu vill jag bara ha de gjort.. Tyvär måste jag vänta till på mån, då fpr jag tabletter o sen blir de in på onsdag nästa vecka för resten. Så väntan är jobbigast!!  Sen vågar man proav igen.. Är ju trots allt 39 o vi har redan fyra barn.. sådana tankar far i huvet nu!!
    Äsch snälla Mino, det var inte sååå jag menade. Klart att du inte menade att skrämma upp någon.
    Jag har varit i er sist och avbrutit i vecka 14 pga kromosomfel. Så jag vet hur jobbigt det är...

Jag fick inte gjort mkp idag, det har tydligen varit tvillingar i min mage från början och doktorn vill inte riskera att få tvillingens (som inte överlevde)  kromosomuppsättning. För vår bebis såg frisk ut, ingen bred nackspalt, eller några andra tecken på att något skulle vara fel. 

Så den 28 maj blir det fostervattensprov istället, det ska inte kunna visa fel sa han. 
    Kram på er alla!
  • Daphnia

hej

Känner för och med er! Förstår att väntan nu är det värsta. Kram till dig och din familj! Ta hand om varandra!
  • Awesome

Jaha, idag ringde KK och medelade att det var för många celler från mig i provet så de måste odla i tre veckor till. Så nu får vi inte besked förrän i v.20-21! Vilken mardröm om något är på tok och man måste avbryta så sent.

• Solanna

Hoppar in här då jag var på KUB igår och fick 1:20 på trisomi 13.
    Det syntes att även läkaren vart lite överrumplad då ul såg perfekt ut så det var blodprovet som drog ner resultatet.
    Vi fick vänta två timmar sen hade dom en lucka för MKP så nu blir det en låååång helg innan dom ringer på måndag eller tisdag och meddelar resultatet.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!