• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Kattflickan

Videotapes: Har inte du heller hört talas om PGD?

• videotapes

Kattflickan: Är inte PGD moderkaksprov? Eller är jag ute och cyklar?

• Kattflickan

PGD görs innan det befruktade ägget sätts in. För att undersöka om det befruktade ägget är sjukt. Nån sida upp i denna tråd har jag beskrivit PGD. Det är till för de som just har ett allvarligt genetiskt fel. Hade jag känt till mitt genetiska fel från början hade jag inte försökt göra barn på naturlig väg.

• videotapes

Kattflickan: Jaha! Förlåt, blandade ihop alla förkortningar. Det har vi förstås fått information om men vi känner att det här är rätt väg för oss.

• Solanna
    Charlie40 skrev 2014-05-15 23:15:22 följande:

Solanna hur har det gått för dig?

Jo, det har gått bra. Inga kromosomfel :)
  • Charlie40
    Solanna skrev 2014-05-16 17:49:22 följande:
    Jo, det har gått bra. Inga kromosomfel :)
    Åhhhh vad skönt, grattis!!
  • ilyaln

Hej!

Har fått tid till samtal och undersökning för MKP 9/6. De sa att de då gör ett ultraljud och tittar om det går att komma åt moderkakan på ett bra sätt, samt beräknar hur långt jag har gått. Och efter det så får jag en ny tid då själva provet tas. 

Är så nervös, vacklar lite ibland i mitt beslut, men vet att om jag inte gör detta så kommer jag ha en gnagande oro resten av graviditeten. Ska på ett tidigt privat ultraljud på onsdag, så det blir spännande. Och oroligt. Har haft en ofostrig graviditet innan och är nojjig att kroppen fattat fel igen. ;)

Har läst allt jag kommit över om MKP och det verkar som att risken för missfall ändå är extremt liten. Hon sa att kan de inte ta celler från moderkakan så gör de ett fostervattenprov. FP tar väl flera veckor innan man får svar va? Får hoppas moderkakan ligger bra :)

• Awesome

FP tar normalt en vecka att få svar på om man gör snabbanalys. Den utökade analysen tar 3 veckor tror jag, ev 4.

• ilyaln
    Awesome skrev 2014-05-19 10:37:01 följande:
    FP tar normalt en vecka att få svar på om man gör snabbanalys. Den utökade analysen tar 3 veckor tror jag, ev 4.
    Okej, jag trodde det tog mycket längre tid. Då känns det inte så farligt om det nu inte skulle bli ett mkp :)
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!