• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Bubbles
    Charlie40 skrev 2014-05-31 11:57:46 följande:
    Det här händer inte igen?! Jag är så ledsen, hur kan vi råka ut för detta en gång till? På söndag avbryter vi för andra gången på 7 månader. Jag har varit gravid i 30 veckor under ett år. Denna gång var det oxå en flicka, jag saknar ord och det gör så förbannat ont. Tabletten togs igår och imorgonbitti sätter förlossningen igång, ja jag säger förlossning för det är precis det det är. Hur ska man orka vidare och ska man våga försöka igen?! Jag såg en tant vinna 30 miljoner på TV4 imorse, det är större sannolikhet att göra det än att detta händer. Det gör så förbaskat ont! Ville bara skriva av mig lite.
    Så fruktansvärt ledsen för din skull!! Ingen ska behövas drabbas av detta ens en gång och nu är ni flera här i tråden som drabbats två ggr. Jag väntar på svar på mitt fvp nu i nästa vecka, doktorn säger att risken är superliten att det skulle vara nåt fel nu igen men man vet ju aldrig, det bevisar tyvärr ditt fall och kattflickans.... 

Så sjukt ledsen för din skull, finns inga tröstande ord... alls...
    Kram Hjärta
  • M39

Jag är stum, finner inte ord...så fruktansvärt ledsen för Er skull. Vill ändå skicka dig alla styrkekramar i världen

• Bråkstaken

Hej alla! Jag fick 1:147 på KUB gällande DS och har bokat tid för fostervattenprov. Jag är så orolig för att det ska visa på DS och kan inte tänka på något annat. Har 2 veckor kvar tills provet ska göras sedan ytterligare en vecka att vänta på provsvaren. I mitt fall va det blodproverna som höjde risken, nackspalten ok (1,5). Pigg o alert bebis annars på ultraljudet som gjorde kullerbyttor o rörde sig konstant, hoppas innerligt att hen är friskt! Vill helst bara gråta hela tiden så orolig är jag, va inte beredd på dåliga siffror i KUB-testet även om jag visste vad jag gav mig in på. Va på nåt sätt så säker på att barnet mådde bra o va friskt. Siffrorna kom som en chock! O nu denna långa väntan på FVP... Hua, vet inte hur jag ska kunna fungera normalt under tiden! Hoppas det går bra för er andra o ta hand om er ni som fått negativa besked! ❤️

• visvto
    Det här händer inte igen?! Jag är så ledsen, hur kan vi råka ut för detta en gång till? På söndag avbryter vi för andra gången på 7 månader. Jag har varit gravid i 30 veckor under ett år. Denna gång var det oxå en flicka, jag saknar ord och det gör så förbannat ont. Tabletten togs igår och imorgonbitti sätter förlossningen igång, ja jag säger förlossning för det är precis det det är. Hur ska man orka vidare och ska man våga försöka igen?! Jag såg en tant vinna 30 miljoner på TV4 imorse, det är större sannolikhet att göra det än att detta händer. Det gör så förbaskat ont! Ville bara skriva av mig lite.

Det finns inga ord...det ni går igenom är så bedrövande sorgligt och så orättvist.

Sänder er en stor kram!

• maoliiin

Tänkte skriva av mig om hur arg, ledsen och besviken jag är över att vi ej fick träffa någon läkare angående mina två bebisar som jag förlroade förra året, men nu känns just det inte så viktigt längre! Kram till till dig Charlie40 - jag känner verkligen med dig! Hjärta

• maoliiin

Usch, jag förstår dig verkligen. Räknade ut att jag också var gravid ungefär 30 veckor förra året, det är så fruktansvärt orättvist! Styrkekramar till er! Hjärta
  • levanyss

Hej på er! Önskar all lycka till er som väntar och våndas, och beklagar verkligen er som fått tråkiga besked. Tänkte hoppa in här och våndas lite tillsammans med er, det hjälper ju faktiskt lite att höra om andra som delar samma upplevelse tycker jag. Jag var på KUB för en vecka sedan, väntar mitt fjärde barn vid 38 års ålder. Den här gången var det ivf eftersom min sambo steriliserades efter förra barnet, av lite olika skäl kändes det som bästa beslutet då och vi gjorde det med öppna ögon och ödmjuka inför att det inte var självklart att kunna få ett barn till om vi ångrade oss. Oj, lång utläggning om det, ville bara säga att det här barnet är så efterlängtat och planerat det kan bli. Och nu 1:64 för ds på KUB. Ridå. Vet ju att det innebär 98,5 % chans att barnet är friskt, men jag ville ju så gärna hamna i lågriskgruppen. Nu känns det som att jag och graviditeten hamnat i ett vakum, växande mage som jag helst inte vill visa upp eftersom jag inte vet om jag ska få ha kvar den. Usch. Fvp 23/6.

• Sis02
    levanyss skrev 2014-06-10 12:35:08 följande:
    Hej på er! Önskar all lycka till er som väntar och våndas, och beklagar verkligen er som fått tråkiga besked. Tänkte hoppa in här och våndas lite tillsammans med er, det hjälper ju faktiskt lite att höra om andra som delar samma upplevelse tycker jag. Jag var på KUB för en vecka sedan, väntar mitt fjärde barn vid 38 års ålder. Den här gången var det ivf eftersom min sambo steriliserades efter förra barnet, av lite olika skäl kändes det som bästa beslutet då och vi gjorde det med öppna ögon och ödmjuka inför att det inte var självklart att kunna få ett barn till om vi ångrade oss. Oj, lång utläggning om det, ville bara säga att det här barnet är så efterlängtat och planerat det kan bli. Och nu 1:64 för ds på KUB. Ridå. Vet ju att det innebär 98,5 % chans att barnet är friskt, men jag ville ju så gärna hamna i lågriskgruppen. Nu känns det som att jag och graviditeten hamnat i ett vakum, växande mage som jag helst inte vill visa upp eftersom jag inte vet om jag ska få ha kvar den. Usch. Fvp 23/6.

Förstår att du är nervös men tänk på de 98,5%.

Jag hade 1:265 på DS på KUB:et och valde att gå vidare men gjorde istället för FVP ett moderkaksprov. Det kan man göra mkt tidigare och jag ville verkligen inte vänta på FVP. Bara ett tips...
  • levanyss

Försöker tänka på de 98,5%, men har av någon anledning svårt att tro att jag ska vara bland dem... Fast i nästa stund kan jag planera mot december när bebisen ska komma och tänka att allt ska ordna sig. Och du har helt rätt, inget blir bättre för att jag tänker katastroftankar, jag kan ju inte ändra på hur det nu redan är, måste bara härda ut tills jag får veta. Och hoppas innerligt att fvp inte leder till komplikationer...

Tack för tips Hade kanske kunnat vara ett alternativ, men finns inte att tillgå där jag bor. Så fvp blir det, dessutom ett par dagar senare än som hade kunnat bli, jag är 15+0 på midsommarafton då man tidigast får göra fvp, så får vänta till måndagen efter. Men ska fokusera på positiva tankar o på att ta hand om mig och mina nära tills dess (tack o lov ledig!) så hoppas jag att allt ska gå bra! Förresten, hoppas att alllt var ok på dit mkp?? När gjordes det?

• Majagräddnos78

Hade ca 1:300 på kub, men 1:92 for DS på blodprovet. Ville ha mkp men fick tid först för fvp. Hade riktigt kraftiga sammandragningar första veckan men de gjorde inte ont. Svaret skulle dröja 2,5-3v, valde fullständig analys. På måndag blir det 3 v, torsdag idag. Suck.. Mår pyton, har ju väntat sen v 12, nu v 19. Är ju mest nervös för ett dåligt resultat, men även för könet. Ska kolla det...

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!