• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Magda lena85

Lite hopp till er som väntar...

Vår bebis hade en nackspalt på 5,1mm vid kub- testet o vi fick därför en risk för kromosomavvikelser på 1:60. Valde att göra fostervattenprov o fick svar idag att det var normalt!

Pga att spalten var så bred får vi förutom rul göra organscreening kring v 20 för att kolla hjärtat o andra organ extra noga. Hoppas verkligen allt ska vara bra. Det här har varit en fruktansvärd period med oro och kval.

Lycka till till alla er som väntar.

• Plåstret
    Majagräddnos78 skrev 2014-06-27 00:44:27 följande:

Håller tummarna för er Plåstret och Helle...

Tack så mycket.
  • Plåstret
    Magda lena85 skrev 2014-06-27 18:36:59 följande:

Lite hopp till er som väntar...

Vår bebis hade en nackspalt på 5,1mm vid kub- testet o vi fick därför en risk för kromosomavvikelser på 1:60. Valde att göra fostervattenprov o fick svar idag att det var normalt!

Pga att spalten var så bred får vi förutom rul göra organscreening kring v 20 för att kolla hjärtat o andra organ extra noga. Hoppas verkligen allt ska vara bra. Det här har varit en fruktansvärd period med oro och kval.

Lycka till till alla er som väntar.

Åh vad skönt att du fick ett bra besked. Hoppas organscanningen också går bra. :) Håller med dig om att väntan är skitjobbig. Gjorde moderkaksprovet i tisdags, som skulle analyseras i Lund. Ringde till Lund igår och hon sa att jag skulle få besked i slutet på nästa vecka... gaaah.
  • Helle1981

Håller tummarna för dig plåstret! Hoppas det går hela vägen för dig!

Idag fick jag det första beskedet från fostervattenprovet. Det var ett positivt besked men vågar inte hoppas än, inte förrän det andra provet är klart samt fått en kontroll av alla organ. Så det dröjer två-tre veckor till innan jag vet hur vårt öde blir.  
    Det är jobbigt att se magen växa...får jag behålla den eller inte? 

Hoppas hoppas hoppas!

• Helle1981
    Var på återbesök till läkaren på Östra sjukhuset idag....och det ser mörkt ut  
    Han hittade två felställda händer och två felställda fötter. 
    Detta är ofta kopplat till någon syndrom-sjukdom, och är det inte någon kromosomavvikelse så kan det var neurologiskt. Det han kunde konstatera var att barnet är handikappad. 
    Läkaren skulle prata med sin kollegor och genetikerna imorgon bitti och återkomma till mig sedan. Han kommer även att boka in ett samtal hos kurator, som man pratar med innan man bestämmer sig för abort. 
    Men vad läkaren sa och visade oss så kommer barnet inte vara livsdugligt och vi kommer få ta bort det  
  • Magda lena85

Helle, jag lider med dig. Hoppas ni får stöd o tröst på något sätt, hur det än blir. Kram

• Charlie40
    Helle1981 skrev 2014-07-02 16:41:41 följande:
    Var på återbesök till läkaren på Östra sjukhuset idag....och det ser mörkt ut smile4.gif  
    Han hittade två felställda händer och två felställda fötter. 
    Detta är ofta kopplat till någon syndrom-sjukdom, och är det inte någon kromosomavvikelse så kan det var neurologiskt. Det han kunde konstatera var att barnet är handikappad. 
    Läkaren skulle prata med sin kollegor och genetikerna imorgon bitti och återkomma till mig sedan. Han kommer även att boka in ett samtal hos kurator, som man pratar med innan man bestämmer sig för abort. 
    Men vad läkaren sa och visade oss så kommer barnet inte vara livsdugligt och vi kommer få ta bort det smile4.gif  
    Åhhhh stor kram, ta hand om varandra. Har du funderingar, fråga på. Vi är många här som varit med om samma fruktansvärt jobbiga situation. Jag har varit där 2 ggr på ett halv år. Ingen ska behöva gå igenom det, och det känns otroligt orättvist. Det kan vara skönt att få skriva av sig ibland, så gör det.

Styrke kram
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!