• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Plåstret
    Majagräddnos78 skrev 2014-07-10 16:24:35 följande:

Grattis Plåstret

Tack så mycket! :)
  • mariaheterjag
    Plåstret skrev 2014-07-10 15:43:35 följande:

Efter många om och men och provsvar som kommit bort i posten har vi fått veta att vi ska få en liten tjej som inte har trisomi 13, 18 eller 21. :)

Jag beklagar verkligen Helle1981. :( Usch så fruktansvärt, att inte bara drabbas en gång utan två. Kan verkligen inte sätta mig in i er situation men jag hoppas att ni får den hjälp ni behöver och har stöd runt om kring er. Kram

Wow grattis!!!
  • Charlie40
    Plåstret skrev 2014-07-10 15:43:35 följande:

Efter många om och men och provsvar som kommit bort i posten har vi fått veta att vi ska få en liten tjej som inte har trisomi 13, 18 eller 21. :)

Jag beklagar verkligen Helle1981. :( Usch så fruktansvärt, att inte bara drabbas en gång utan två. Kan verkligen inte sätta mig in i er situation men jag hoppas att ni får den hjälp ni behöver och har stöd runt om kring er. Kram

Underbart! Hoppas på samma goda nyhet efter mitt tredje mkp. Kram och lycka till med lilla livet.
  • Helle1981

Grattis Plåstret! 
    Skönt att ni fick ett positivt svar! :) 

Här hemma försöker vi greppa vad som har hänt...allt känns så overkligt! Förlossningen i tisdags tog hela dagen men allt gick jättebra. Födde en fantastisk fin liten tjej! Vi saknar henne så mycket! Sörjer över att hon blev tvungen att lämna oss Vi fick/kunde inte behålla henne  
    Hur kan världen vara så orättvis?
    Man lever i ett vakuum, i en märklig bubbla. Världen pågår utanför och vi är inte just nu delaktiga. Vi försöker ta en dag i taget....
    Hur länge går man i denna bubbla? 

Dessa dagar gör vi inte så mycket mer än prata och gråta. Men det är skönt och vi har förstått att det är ok att inte göra någonting. Men vi känner att vi behöver något att se fram emot i allt detta elände. 

I och med att vi inte fick den semestern vi hade planerat så tittar vi nu på resor i september. 

Håller med, INGEN ska behöva gå igenom detta! Hoppas ni får friska och härliga barn!  :) Vi ska försöka igen! Då hoppas vi på mer tur! 

Behövde skriva av mig....tack för allt stöd och omtanke! 

• mariaheterjag

Fick svar moderskapsprov igår att allt såg normalt ut. Så förhoppningsvis väntar vi en frisk bebis i januari!!!! All oro i onödan....

• Plåstret
    mariaheterjag skrev 2014-07-17 08:26:35 följande:

Fick svar moderskapsprov igår att allt såg normalt ut. Så förhoppningsvis väntar vi en frisk bebis i januari!!!! All oro i onödan....

Åh vad skönt :) Grattis!
  • videotapes

Jag måste fråga er, ni som har gjort moderkaksprov... förutom oron, hur var det rent fysiskt? Gjorde det ont?

• Majblomma14

Hej, läser ibland härinne trots att det nu är över 5 år sedan jag genomgick en abort pga att vår pojke visade sig ha en kromosomskada efter att vi gjort mkp. Det var en sån otrolig smärtsam tid, jag och min man sörjde länge vår första son och vi går ibland fortfarande till barnkullen på kyrkogården och lägger blommor och tänder ljus. Idag har jag tre friska underbara pojkar, en 4-åring och två små tvillingkillar på 3 månader. Vill bara bringa lite hopp och ljus till alla er som går igenom det jag en gång gjorde, man tar sig igenom det svåra konstigt nog och jag är säker på att lyckan kommer till er också en dag! All styrka till er! ??

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!