• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Majagräddnos78

Inget svar idag, väntade på brevbäraren men bultande hjärta. Jag hoppas på ett brev imorgon, och inte ett telefonsamtal med dåliga nyheter. Har mitt rul på måndag, 3 veckor efter fvp. Hur ska jag kunna gå dit och se mitt barn.igen, när det kanske inte ska få leva? Vill veta imorgon!!!!!!!!! Har rul före posten kommer på måndag. Har ringt mvc men de sa att de oftast får svaret senare än patienten. Någon som fått tag på numret till labbet östra i Gbg använder?

• ilyaln
    Majagräddnos78 skrev 2014-06-16 08:49:11 följande:
    Ringde labbet, normala kromosomer!!! Får post med könet under dagen, även rul nu kl 10 som kanske ser kön smile2.gif
    Åh vad härligt!!! :D
    Son f 2001, dotter f 2003, BF 141231.
  • Daphnia

Ringde labbet, normala kromosomer!!! Får post med könet under dagen, även rul nu kl 10 som kanske ser kön smile2.gif

Grattis! Hoppas att RUL också gick bra!
  • Bråkstaken
    Ringde labbet, normala kromosomer!!! Får post med könet under dagen, även rul nu kl 10 som kanske ser kön

Grattis!! Va skönt för er

Jag gjorde FVP idag o kommer vara supernervös på svaret hela veckan. Usch, terror!
  • Majagräddnos78

Tack, är otroligt lättad!! Rul gick bra, det kanske är en flicka. Fick dock ingen post idag, men imorgon borde jag få fvp-svaret med kod till könet. Sedan ska jag ta fram dotterns babykläder, sortera och äntligen börja drömma o hoppas

• maoliiin

Ringde Klinisk genetik idag. Fick reda på att dom inte skickat proverna än, som dom skulle ha skickat i februari. Så på måndag skickas dom på analys och sedan tar det minst 12 veckor att få svar på analysen. Det är så pissigt jävla ruttet att jag vet fan inte vart jag ska ta vägen. Fy fan!

Är det någon mer som har varit med om detta, och inte väntat på svar utan kört på som vanligt i alla fall? Längtan efter barn börjar liksom ta över rädslan av att försöka igen!!

• Plåstret

Hej

Var och gjorde KUB idag... risk 1 på 19 att fostret har Downs Syndrom...

känns inte bra alls.. är 27 år och det var blodproven som drog ner resultatet :( ska på moderkaksprov på tisdag....

tycker inte alls det känns bra att de ska ringa om reultatet är negativt eller att de skickar brev om det är positivt... känns som jag kommer gå på nålar hela tiden...
    undra om man kan be dem antingen ringa eller skicka brev oavsett resultat..

• Majagräddnos78

Plåstret, de kan ringa om båda, men ej skicka brev med dåligt resultat. Ringer de går det ju ett dygn snabbare om allt är bra. Jag hade oxå dåligt på blodprovet men allt var normalt fick jag veta i måndags. Lycka till.

• Majagräddnos78

Plåstret, de kan ringa om båda, men ej skicka brev med dåligt resultat. Ringer de går det ju ett dygn snabbare om allt är bra. Jag hade oxå dåligt på blodprovet men allt var normalt fick jag veta i måndags. Lycka till.

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!