• Bubbles

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Åh! Hoppar in här.

Fick 1:2 på kub i torsdags, gjorde mkp i fredags och de ringer runt torsdag/fredag i vilket fall.

Skitnervös.
    Haft ett MA i vecka 11 i augusti 2012 och ett tidigt MF i maj. Nu gravid i 11+6.. 

• Bubbles
    idab84 skrev 2013-08-25 22:00:27 följande:
    Åh :( håller tummar för dig bubbles!!!
    Tack snälla du. Hunnit läsa lite bakåt i tråden och än så länge inte hittat någon som fått 1:2 i risk... 
    Nackspalten var strax över 4 mm, blodproverna vet jag inget om. Inga övriga avvikelser på fostret och den såg pigg och normal ut.. 
  • Bubbles
    Littlefoot skrev 2013-08-25 22:25:18 följande:
    Håller tummarna för dig Bubbles! Ingen rolig väntan alls...
    Tack och nä fy fasen... Önskar ingen detta =( 

• Bubbles

Jag kommer inte att orka jobba och har en underbar chef som varit med mig genom två missfall. Så hon förstår som tur är. Tänkte ge mig ut i skogen och plocka svamp eller nåt... Usch ja denna väntan är hemsk...

Hoppas att det går bra för oss båda.

Littlefoot skrev 2013-08-25 22:57:12 följande:
    På tisdag är det min tur  (fvp), fick "bara" 1:122, men att hamna i högriskgruppen känns ju väldigt trist... Veckan som kommer lär bli den längsta i mitt liv! Kommer du att orka jobba? Jag är hemma mån-ons och hoppas jag fixar torsdagen, sedan blir det nog semester på fredagen.

• Bubbles
    zora6 skrev 2013-08-26 08:34:13 följande:
    Jag hade 1:2. Nackspalt på 2.8 tror jag. Dåliga blodprover.
    Lycka till.
    Väntar du med på resultat från mkp? När tror du att ni får svar?

Tack alla för era tummar. Det behövs...
  • Bubbles

Hej alla fina tjejer.
    Jättegrattis till er som fått bra svar =) Underbart!

Med det sagt så gick det inte bra för oss.

Idag ringde doktorn (mycket tidigare än väntat), vi stod i affären och han hade inget bra besked tyvärr.
    Vår fina efterlängtade (tredje gången gillt) bebis har downs syndrom.
    Förstår att detta kan väcka olika känslor. Vårt beslut har varit att avbryta vid ett sådant beslut. 
    Vi står fast i det även nu efter vi fått allt på svart på vitt.

Så nu väntar en "miniförlossning" som doktorn sa. Riskerna vid en ny graviditet ökar med 1-2% så det är ju inte så himla höga odds att just detta ska hända oss igen.

Jag önskar er allihop lycka och välgång och fina bebisar. 
    Tack för ert fina stöd!

Massa kramar Hjärta

• Bubbles

Tack till er alla. Tack för länkarna kattflickan, har varit inne och kikat men inte orkat skriva än. Doktorn ringde idag igen. På söndag ska jag ta de första pillrena och på tisdag ska jag in till Malmö för att avbryta.

• Bubbles
    minolia skrev 2013-08-29 15:53:02 följande:
    Jag har kommit in i en period där jag bara är arg. Arg på hur dåligt vården fungerar, arg på att livet är så orättvist och arg på den tid som bara går och inget händer. Känns som jag har gjort allt jag kan för att snabba upp det hela, har ringt läkaren, har ringt landstingets kansli, har ringt privatklinik och ringt Linköping. Men inget verkar gå min väg. Linköping behöver remiss för att utföra moderkaksprov och då är jag tillbaka till läkaren som vägrar skicka remiss. Från landstingets kansli får jag inga konkreta besked på vad jag kan kräva bara att det sker i samråd med behandlande läkare (och då vet vi ju hans inställning). Ska ju på extra ul imorgon men jag är så rädd att det inte ska ge mer information utan att jag kommer befinna mig i samma läge. Det som jag dessutom tycker är riktigt illa är att det fortfarande inte har ringt någon kurator, det är nu och inte om tre veckor som jag behöver hjälp.
    Blir så jäkla arg när jag hör om din sits igen. Varför vill inte läkaren remittera dig till moderkaksprov??? Vad anger han som orsak till det? Ligger din moderkaka till såpass att dom inte kan göra ett sånt prov eller vad liksom?

Ring till KK själv och få tag i en kurator. Jag gick iof genom min läkare på VC, fick tid hos vårdcentralens kurator som skickade mig till KK:s kurator. Att det kan/får vara sån skillnad beroende på var man bor.

Min läkare som utförde mkp ringde långt innan jag trodde med besked, dagen efter hade han ordnat tid till mig i Malmö för avbrytandet. Han ursäktade att han inte fick en tidigare tid (1 veckas väntan exakt) men han kunde tyvärr inte kontrollera det, han var upprörd att det var så lång väntetid (jag hade tom väntat mig längre)

Det är verkligen skillnad på hur folk behandlas och jag kan bara tacka min lyckliga stjärna mitt i detta elände (som det ändå är) att jag har kommit till rätt folk och fått så mycket omtanke och hjälp hittills...

Kram och lycka till till dig Minolia Hjärta

• Bubbles

Min Ul-läkare i Lund hette Gudmund Gunnarsson. Han sa att risken var samma på mkp eller fvp, 1% är risken 1:100 alltså.
    Spela roll om man fått så hög risk som vi fått tycker jag då.

Han sa inget om att mkp gjorde ondare och helt ärligt, det var fan det lilla i alltet.

Tyvärr avbryter dom inte längre graviditeter i Lund så jag måste till Malmö, synd. 

• Bubbles

Min Ul-läkare i Lund hette Gudmund Gunnarsson. Han sa att risken var samma på mkp eller fvp, 1% är risken 1:100 alltså.
    Spela roll om man fått så hög risk som vi fått tycker jag då.

Han sa inget om att mkp gjorde ondare och helt ärligt, det var fan det lilla i alltet.

Tyvärr avbryter dom inte längre graviditeter i Lund så jag måste till Malmö, synd. 

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!