• Bubbles

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Inte jag iaf..

Majblomma14 skrev 2013-09-27 14:26:30 följande:
    Ingen???

• Bubbles

Alla vill ha snabbt svar

I bästa fall hinner du få på fredagen.

Vi gjorde vårt på en fredag och på tisdagen fick vi svar.

Lycka till!

zora6 skrev 2013-09-28 09:09:31 följande:
    Hur snabbt kan man få svar på mkp?

3-5 dagar? Ska göra mitt på tisdag och vill ha snabbsvar.?

• Bubbles
    LilyHearts skrev 2013-10-02 18:00:49 följande:
    Tack för alla tankar, tummhållningar och kramar. Vi fick äntligen våra provsvar idag. En FRISK liten tjej!!
    Jag har 4 söner så det blev lite extra roligt. Stackars henne med så många bröder :)

Välkommen till er nya med. Håller alla tummar!
    Åh vad skönt att höra! Extra kul med tjej nu då förstår jag =))  
    Massa kramar 
  • Bubbles
    mimitos skrev 2014-01-20 15:00:37 följande:
    De ringde nu och inga kromosomförändringar! Det värsta är att jag knappt är glad! Man har ju mentalt ställt in sig på att man kommer att få avbryta. Hela jag är inställd på det och nu är jag bara helt enormt tom. Jag skulle ju börja med mitt sorgearbete och sen få barnvakt i 2 dagar och lägga mig ner som en boll på soffan och bara få bryta ihop.

Nu måste man vara glad och jag får inte släppa ut det där jag skulle behöva. Känns helt sjukt...

Vi kommer ju fortfarande få lite extra koller av läkare och barnkardiologer för att kolla att allt ser bra ut med hjärtat eftersom att nackspalten var så bred.

Jag hoppas jag kan smälta allt och sen vara glad igen...
    Så sjukt glad för din skull! 
    Vi fick med 1:2 på kub och vårt barn hade ds. Vi valde att avbryta. Jag var helt inställd på att det inte stod rätt till så jag kan förstå dina tankegångar men försök att glädjas nu =) 
    Vi kommer också att göra mkp direkt näst gång istället för kub.
  • Bubbles
    minolia skrev 2014-01-20 16:07:57 följande:

Först vill jag säga, stort grattis mimitos! Jag fick oxå dåliga siffror 1:4 och det visade sig att barnet hade trisomi 18. Hann aldrig avbryta utan barnet dog i magen. Sen vill jag säga hej Bubbles! Allt bra med dig? Allt är bra här, har dock börjat tänka på det som hände mer den senaste tiden men jag tror det beror på att det närmar sig Bf. Jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra nästa graviditet för jag har fått klart för mig att i mitt landsting så erbjuds man kub och blir bara erbjuden fvp om kuben visar dåliga siffror. Jag får alltså boka in privat om jag ska ta mkp direkt istället.
    Hej minolia!
    Kul att du "kände" igen mig... Har hållit mig i bakgrunden, vi jobbar på ny graviditet men det har inte blivit något än iaf. Jag tänker också mycket till och från på vår bebis som inte blev. Det närmar sig bf som du säger och det känns helt klart. Vi kollade på filmen "hur många lingon finns det i världen" och då började vi ju prata om och hur vi hade fått vårt barn med ds, Men summan blev fortfarande att vi kände att vi gjort rätt. 
    Vi kommer att få göra mkp direkt vid en ny graviditet, vi har blivit lovade det och det känns bra. 
    Sjukt tråkigt att det ska vara så olika beroende på vart man bor  =/
    Har ni med kommit igång aktivt med att försöka på nytt?

Massa kramar till dig och alla andra som behöver det här.. 
  • Bubbles
    maoliiin skrev 2014-01-20 20:58:06 följande:

Hej Bubbles. Beklagar att ni förlorat enat barn :( ville mest bara säga att det börjar närma sig årsdagen sen jag förlorade mitt första barn, så du är inte ensam med sorgen! Kram på dig!
    Tack för din omtanke, den värmer. Jag beklagar din sorg med, önskar att vi båda slapp den...
    EQ85 skrev 2014-01-20 21:14:52 följande:
    Fler som.går genom kris i förhållandet vid såna här situationer/väntan?
    Vi kom varandra tvärtemot ännu närmre.... Jobbigt om ni har drabbats av motsatsen :(
  • Bubbles
    minolia skrev 2014-01-20 21:39:58 följande:

Ja, vi försöker på nytt men min kropp vill inte riktigt fungera. Tog 2,5 mån innan mensen kom tillbaka och därefter 50 dagar. Hade långa cykler innan med men inte så här långa. Ska ge det en månad till annars ringer jag för lite hjälp, om jag nu kan få det.
    Jobbigt när det inte vill funka. Jag har regelbunden mens och sånt så vi bara fortsätter att försöka... 
  • Bubbles
    EQ85 skrev 2014-02-05 07:07:01 följande:
    Stort grattis!!!!! Jag håller tummarna att ni bara får medgångar och massa lycka

minolia skrev 2014-02-05 08:10:25 följande:
    Åh stort grattis! Önskar dig verkligen all lycka, håller hårt i tummarna! Kram

Happy14 skrev 2014-02-05 08:51:58 följande:
    Grattis bubbles!

Tusen tack! Hur ska man nu kunna njuta av detta? :)
  • Bubbles
    mteriksson skrev 2014-02-05 09:50:06 följande:
    Grattis bubbles!!! Sååå glad för din skull!
    Snorpan7801 skrev 2014-02-05 14:44:44 följande:

Grattis!!!
    Tack snälla =))

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!