• Bubbles

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Sinni skrev 2014-02-05 19:24:07 följande:
    Underbart! Grattis! Vad blir det då, ett septemberbarn eller okt? Så roligt!
    12 oktober =))) TACK!
  • Bubbles
    Charlie40 skrev 2014-02-05 21:01:59 följande:
    Grattis! Vi väntar oxå på ett plus efter vårt avbrytande i november. Kommer ni att höra mkp direkt? Vi har blivit lovad det så det är svårt att glädjas innan svaret. Lycka till kram
    Grattis till er med! Vi måste försöka glädjas annars går man ju under helt ;) Varje dag jag får vara gravid, må illa, ha ont i tuttarna, gråta för ingenting är en bra dag.
    Så försöker jag tänka varje dag  Hjärta

Vi kommer att göra mkp direkt med, tänkte ringa bm om allt går vägen i typ vecka 7-8. 
    Lycka till till er med och tack {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbles
    Charlie40 skrev 2014-02-05 21:34:50 följande:
    Vi har ju inte fått plusset än men äl i helgen så hoppas på ett innan feb är slut. Vår lilla ängelflicka skulle fötts i april så det är lite jobbigt med tankarna nu. Skönt att läsa runt och glädjas med likasinnade som blivit gravid igen :)
    Ah, förlåt jag misstolkade lite. Då håller jag tummarna ;) 
    Våran lille knodd skulle fötts 19 mars så jag förstår precis vad du menar... 
  • Bubbles
    vill bli mamma 2009 skrev 2014-02-07 17:43:44 följande:
    Jag gjorde mitt fvp i måndags efter lång väntan, eftersom vi varit bortresta en månad. Gissa om jag hoppade till imorse när det ringde från skyddat nr, men det var falskt alarm, när jag kom hem idag låg ett brev med glädjande besked i brevlådan. Wow, nu ska jag vara gravid på riktigt och sluta gömma magen! Är i vecka 21!
    Så skönt!! Grattis och njut nu :)
  • Bubbles

Hej alla!

Vill bara tacka för ert fina stöd här i denna tråden, det betyder faktiskt rätt mycket Hjärta
    Jag vill gratulera till er som fått bra provsvar och fortsatt lycka till till er!

Ringde mödravårdcentralen idag  idag och berättade om missfallet, nästa gång jag blir gravid ska jag ringa direkt när jag får positivt grav-test. Då kommer jag att få gå  till spec-mödravård för täta kontroller och ultraljud redan från början sa hon. Hon verkade uppriktigt ledsen för vår skull. Frågade om vi pratade med någon kurator och sånt.
    Det känns bra att dom tar detta på allvar nu efter två tidiga missfall, ett missed abortion och den avbruta graviditeten med bebisen som hade ds. 

Nåväl, ville bara uppdatera er lite...

Kram på er alla

• Bubbles
    Mrs West skrev 2014-02-11 12:07:39 följande:
    Lite lustigt, jag var med i denna tråden när den startades 2010. Väntade då en flicka som vi gjorde ett mkp på då vi har en son sedan tidigare med en kromosomavvikelse.

Allt gick fint och flickan är nu snart 3 år.

Nu är jag gravid igen iofs tidigt, 6+5 men vi planerar mkp nu igen. L 1977 såg att du hellre ville ha mkp. När jag pratade med bm denna gången sa de att ge rekommenderar fvp men jag vet inte riktigt varför. Vi får iaf mkp iom sonen. Skönt att få resultatet tidigare tycker jag. Vi vill dessutom göra den fullständiga analysen och den tar ju 3 veckor.

Bubbles, jag beklagar! Låter jättetufft! Jag bara funderar på en sak, har de tittat på någon orsak till missfallen? Ibland kan det ju bero på att man som förälder bär på en avvikelse. Jag tycker du ska be om att både du och din man skall få analysera era kromosomuppsättningar, det är ju bara ett enkelt blodprov och sen kan man ju utesluta det alternativt fundera på en annan strategi som pgd.

Lycka till allihop!
    Hej och Grattis först och främst =)

Nej ingen orsak än iaf, var ju "bara" mitt tredje missfall nu. Jag har två friska stora barn sedan innan, men mannen har ju inga så jag vet inte hur man går vidare nu. Vi får väl se vid nästa eventuella graviditet antar jag.
    Men ska definitivt fråga om detta med blodproven nu när jag vet.
    Tack!
  • Bubbles
    minolia skrev 2014-02-23 21:44:20 följande:
    Jag vill berätta att jag har plussat! Är både glad och nervös. Hoppas nu innerligt att allt ska gå vägen denna gång.
    Åh grattis minolia!! Jag hoppas med hela mitt hjärta att allt går vägen :)
    Vilken vecka är du i?

Massa kramar Hjärta
  • Bubbles
    minolia skrev 2014-02-25 06:22:13 följande:

Tack kära du! Jag är bara i vecka 5 så allt kan hända. Tack alla ni andra!
    Haha, ny graviditet på mig IGEN. Fertila är vi tydligen, bara svårt att allt går bra. 
    Har varit gravid i typ två år nu men ingen bebis än... Min granne säger att jag är som elefant (gravid forever typ) 
  • Bubbles
    minolia skrev 2014-03-07 06:17:28 följande:
    Åh grattis! Håller tummarna stenhårt! Ska du till spec. mödravården nu?

Ja, vi ska lägga upp en plan den 17 mars hos min vanliga bm. Lär bli spec. Mödravård och täta ultraljud nu i början. Ska ta massa extraprover pga min gbp. Känns bra att ha en plan om allt går vägen. :)
  • Bubbles
    Hattifnattan skrev 2014-03-11 08:09:07 följande:
    Grattis Bubbles! Nu måste det gå bra! Kram
    Tack så mycket =) Kram 
  • Bubbles
    Hattifnattan skrev 2014-03-12 10:37:57 följande:
    Idag ska jag på ul. Med 12 dagar kvar till mkp undrar jag vilken som är den optimala placeringen av moderkakan. Tänkte be bm kolla placering idag.
    Känns rent spontant som att det bästa vore om den var placerad i framkant. Om den är i bakkant försvårar/omöjliggör det för ett mkp då? Är det någon som har info om detta?
    Moderkakan ska väl helst ligga i framkant för att moderkaksprov ska kunna genomföras. Men jag vet inte om det är helt hopplöst med just mkp om den ligger bak och det då bara är möjligt med fostervattensprov... 
  • Bubbles
    Hattifnattan skrev 2014-03-24 18:37:24 följande:
    Då är det snabb analysen de gör på dig. Den andra tar veckor. Jag gjorde inget kub, utan mkp direkt. Vad hade du för risk på kub?
    Mig verkar dom inte vilja göra mkp på direkt nu trots att jag uppfattade som om att jag blev lovad det efter mitt förra. Vill helst inte göra kub utan bara göra mkp direkt. Men min bm har skickat en förfrågan till dom i Lund nu iaf. Jag är bara i vecka 7 just nu... 

Hur gjorde du för att få direkt? 
  • Bubbles

Jag vill också säga Grattis till er som fått bra svar, njut nu =) 
    Och till er som inte fått bra svar så vet jag tyvärr vad ni går igenom just nu och det är helvetet på jorden. 
    Ta hand om varandra och bryt ihop så mycket ni vill. 

Jag liksom minolia är med gravid igen (vecka 9) och slapp göra kub nu och får göra moderkaksprov direkt, vilket ska ske den 28 april. Det är verkligen inget jag ser framemot men jag kan inte låta bli att göra det, vill inte vänta på kub-resultatet igen. 

Kram på er alla!

• Bubbles
    Charlie40 skrev 2014-05-01 18:33:51 följande:
    Har fått tid för mkp i mitten av maj, nu gäller det att fylla veckorna fram till svaret kommer med massor av aktiviteter så att man inte tänker så mycket. Är det fler som ska göra mkp snart?
    Jag ska med göra mkp på tisdag nu den 6 maj. Är sjukt nervös.... 
  • Bubbles
    Mino75 skrev 2014-05-05 16:04:44 följande:
    hej

Fick just ett samtal med ett mycket dåligt besked, barnet har inte vår genetiska sjukdom men den har trisomi 18 så i morron åker vi in avbryter ;( så hemskt men de finns ju inget att göra, så ledsen ;(
    Så himla superlessen för er skull =(  
    Inte vad jag ville läsa när jag skulle gå in här och läsa om alla bra resultat, eftersom jag har sån ångest inför morgondagens mkp. 

Jag känner med dig och hoppas att ni tar väl hand om varandra!
    Massa kramar 
  • Bubbles
    Mino75 skrev 2014-05-06 12:38:12 följande:
    tack snälla ni! O jag förstår att jag kanske skrämmer upp er som ska göra eller väntar på svar, de är inte meningen!!

Var till läkaren idag för han ville prata med oss.. Jag var jätte ledsen igår men idag känns de lite bättre.. vet ju att de inte finns nån återvändo o att de bästa är att avbryta, så nu vill jag bara ha de gjort.. Tyvär måste jag vänta till på mån, då fpr jag tabletter o sen blir de in på onsdag nästa vecka för resten. Så väntan är jobbigast!!  Sen vågar man proav igen.. Är ju trots allt 39 o vi har redan fyra barn.. sådana tankar far i huvet nu!!
    Äsch snälla Mino, det var inte sååå jag menade. Klart att du inte menade att skrämma upp någon.
    Jag har varit i er sist och avbrutit i vecka 14 pga kromosomfel. Så jag vet hur jobbigt det är...

Jag fick inte gjort mkp idag, det har tydligen varit tvillingar i min mage från början och doktorn vill inte riskera att få tvillingens (som inte överlevde)  kromosomuppsättning. För vår bebis såg frisk ut, ingen bred nackspalt, eller några andra tecken på att något skulle vara fel. 

Så den 28 maj blir det fostervattensprov istället, det ska inte kunna visa fel sa han. 
    Kram på er alla!
  • Bubbles
    ilyaln skrev 2014-05-28 13:14:56 följande:
    Håller tummar o tår! Såg att du gjort ett mkp innan... Vilket av dom tyckte du gjorde minst ont?
    Det gjorde nog ondare med MKP eftersom där grävde dom typ med nålen. MEn FVP tog lite längre tid men då var nålen stilla. 
    Gjorde inte särskilt ont nåt av delarna dock, mest obehagligt. 
  • Bubbles
    Charlie40 skrev 2014-05-31 11:57:46 följande:
    Det här händer inte igen?! Jag är så ledsen, hur kan vi råka ut för detta en gång till? På söndag avbryter vi för andra gången på 7 månader. Jag har varit gravid i 30 veckor under ett år. Denna gång var det oxå en flicka, jag saknar ord och det gör så förbannat ont. Tabletten togs igår och imorgonbitti sätter förlossningen igång, ja jag säger förlossning för det är precis det det är. Hur ska man orka vidare och ska man våga försöka igen?! Jag såg en tant vinna 30 miljoner på TV4 imorse, det är större sannolikhet att göra det än att detta händer. Det gör så förbaskat ont! Ville bara skriva av mig lite.
    Så fruktansvärt ledsen för din skull!! Ingen ska behövas drabbas av detta ens en gång och nu är ni flera här i tråden som drabbats två ggr. Jag väntar på svar på mitt fvp nu i nästa vecka, doktorn säger att risken är superliten att det skulle vara nåt fel nu igen men man vet ju aldrig, det bevisar tyvärr ditt fall och kattflickans.... 

Så sjukt ledsen för din skull, finns inga tröstande ord... alls...
    Kram Hjärta
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!