• Bubbles

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

LindaD skrev 2013-09-09 19:38:20 följande:
    Imån e de dags för mig så sjukt nervös så ja må illa o ha ont i huvudet! Bläääää vill somna o valna nästa år
    Usch, jag lider med dig. Men det kommer säkert att gå bra, tänk på att dom flesta gör det ju faktiskt det. 
    Ska hålla tummarna så hårt jag kan Hjärta

Massa lycka till!
    Kram  
  • Bubbles

Håller tummarna för dig Linda hela dagen Hjärta 
    Vi gjorde mkp på fredag och på tisdag kväll ringde läkaren med besked. Han hade fått besked precis när han skulle gå hem men han ringde oss innan han gick. Tack för det!!
    Medkänsla hade den doktorn för oss och vår situation. 

• Bubbles
    LindaD skrev 2013-09-12 09:08:32 följande:
    Oki vilken bra läkare om man ringer själv få man svar då? O va ringer man?

Tack för er omtanke <3
    Nä jag tror inte man kan ringa själv... Du kan ju ringa sedan när du fått svar om du vill veta kön om allt går bra. Det är det jag fått reda på. 
  • Bubbles
    LindaD skrev 2013-09-12 09:23:22 följande:
    Är allt oki få ja brev imån.. o då stå könet där med bor i norrköping så kanske annorlunad här... Läst nu att en del redan fått brevet redan på torsdagen.. 
    Ja det är säkert olika. I vårt fall skulle doktorn ringa hur svaret än blev för att minska på väntetiden. 
  • Bubbles
    LindaD skrev 2013-09-12 09:33:03 följande:
    oki de e ju mycket bättre här riner de i dag om de e dåligt o brev imån om de e positivt....tro du min dag kommer gå åt skogen av väntan? Man vet ju inte NÄR De ringer OM de ringer! 
    Precis. Därför min läkare skulle ringa i vilket fall. Dessutom sa dom att de tidigaste borde få svar typ torsdag/fredag. Han ringde på tisdagen som sagt, helt oväntat och skönt...
  • Bubbles
    LindaD skrev 2013-09-12 09:43:13 följande:
    Va skönt att ha en sån bra läkare min e bra men tro inte de ha tid o ringa om de e positivt :( e helt handlingsförlamad idag
    Nu var ju inte vårt besked positivt men... Jag förstår helt din förlamande känsla. Olidligt och omänskligt =(
  • Bubbles
    LindaD skrev 2013-09-12 10:50:52 följande:
    Man vet inte riktigt va man ska säga sitter själv o vänta svar o vet inte hur ja skulle reagera men e ändå inställd på de värsta bara att ja bli sur att de bli en lång dag då de sa att de ringer idag om de e negativt o få brev imån om d e positivt men ja skickar mycket styrka till dig o hoppas att du snart få bebis alla e värda de massa kramar <3
    Förundras över hur de kan säga så med brev eller ringa... Tänk om något händer med proverna eller vad som helst så de inte ens får besked idag. Vill inte skrämma upp dig men du fattar vad jag menar. Postgången är ju också som den är ibland. Tänk om det inte kommer brev imorgon liksom.

Minolia...
    Skönt att höra från dig Hjärta Vad bra att ni fått pratat med kuratorn nu. Jag är ju helt sjukskriven månaden ut minst. Fast jag har varit mkt sjukskriven hela sommaren pga utmattningsdepression och panikångest...
    Tror nog att du borde försöka få längre sjukskrivning iaf om du inte trivs på jobbet. En del mår ju bättre av att gå och jobba.

Massa kramar till er  
  • Bubbles
    LindaD skrev 2013-09-12 11:16:41 följande:
    Ja konstigt men få ja inget samtal idag el brev imån så ringer jag själv
    Det hade jag med gjort! JAg kom på en sak du kan göra, baka något Flört
  • Bubbles
    minolia skrev 2013-09-12 11:39:29 följande:

Hade du inga problem med att få så lång sjukskrivning på en gång? Jag har fått ta en vecka i taget. Problemet med mig är att jag är så förbannat duktig jämt och vill göra rätt och har en hög arbetsmoral. Det gör att min hjärna är i konflikt nu för en del säger "jag vill inte tillbaka till jobbet" och en annan del säger att "nu borde du tillbaka till jobbet". Alltså det är lite kaos i hjärnan...
    Nej faktiskt inte. Men det har säkert med att göra tidigare sjukskrivning. Då två veckor i taget. Har bara jobbat enstaka dagar men har inte varit redo alls sedan 6 juni i år. Nu hamnade jag i en akut krissituation så nu skrev han en månad direkt. 
  • Bubbles
    WhifeM skrev 2013-09-12 11:54:13 följande:
    Skulle gjort mkp i tisdags förra veckan, gick inte då moderkakan låg mot rygg. Fick tid till idag, då jag enl. Dr borde vara i v15+2. Åkte in imorse, skiträdd för provtagningen, missfallsrisken och självklart resultatet. Men blev hemskickad. Mätningarna idag visade att liten är 14+5 v gammal. Phuuuu, nu fick jag en tid till måndag. Så min väntan är förlängd igen! Jag blir galeeeeen.
    DEt där är ju ingen rolig situation alls. Fy fasen :( Lider med dig.
    Kram  
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!