Inlägg från: levanyss |Visa alla inlägg
  • levanyss

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Hej på er! Önskar all lycka till er som väntar och våndas, och beklagar verkligen er som fått tråkiga besked. Tänkte hoppa in här och våndas lite tillsammans med er, det hjälper ju faktiskt lite att höra om andra som delar samma upplevelse tycker jag. Jag var på KUB för en vecka sedan, väntar mitt fjärde barn vid 38 års ålder. Den här gången var det ivf eftersom min sambo steriliserades efter förra barnet, av lite olika skäl kändes det som bästa beslutet då och vi gjorde det med öppna ögon och ödmjuka inför att det inte var självklart att kunna få ett barn till om vi ångrade oss. Oj, lång utläggning om det, ville bara säga att det här barnet är så efterlängtat och planerat det kan bli. Och nu 1:64 för ds på KUB. Ridå. Vet ju att det innebär 98,5 % chans att barnet är friskt, men jag ville ju så gärna hamna i lågriskgruppen. Nu känns det som att jag och graviditeten hamnat i ett vakum, växande mage som jag helst inte vill visa upp eftersom jag inte vet om jag ska få ha kvar den. Usch. Fvp 23/6.

• levanyss

Försöker tänka på de 98,5%, men har av någon anledning svårt att tro att jag ska vara bland dem... Fast i nästa stund kan jag planera mot december när bebisen ska komma och tänka att allt ska ordna sig. Och du har helt rätt, inget blir bättre för att jag tänker katastroftankar, jag kan ju inte ändra på hur det nu redan är, måste bara härda ut tills jag får veta. Och hoppas innerligt att fvp inte leder till komplikationer...

Tack för tips Hade kanske kunnat vara ett alternativ, men finns inte att tillgå där jag bor. Så fvp blir det, dessutom ett par dagar senare än som hade kunnat bli, jag är 15+0 på midsommarafton då man tidigast får göra fvp, så får vänta till måndagen efter. Men ska fokusera på positiva tankar o på att ta hand om mig och mina nära tills dess (tack o lov ledig!) så hoppas jag att allt ska gå bra! Förresten, hoppas att alllt var ok på dit mkp?? När gjordes det?

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!