• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • Charlie40
    SoMa72 skrev 2014-03-24 11:31:36 följande:

Nu håller jag tummarna såååå hårt för att det blir bebbe för er den här gången! {#emotions_dlg.flower} När blir BF i sånt fall?
    Kram och stort lycka till!
    ? ? ? Alice 18 mar 2012 ? Lillasyster apr 2014 ? ? ?
    Jag har bf 30 nov men med snitt hamnar jag väl på mitten av nov.
  • Hattifnattan

Jag är över 35 då tror jag inte de kan neka. Jag sa att kub inte var något alternativ alls. Bubbles du får säkert ditt mkp också

• SoMa72
    Charlie40 skrev 2014-03-24 20:42:23 följande:
    Jag har bf 30 nov men med snitt hamnar jag väl på mitten av nov.
    Spännande, den här gången ska det banne mig bli bebbe!!!  Solig
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ Lillasyster apr 2014 ♥ ♥ ♥
  • Mrs West
    Hattifnattan skrev 2014-03-24 18:37:24 följande:
    Då är det snabb analysen de gör på dig. Den andra tar veckor. Jag gjorde inget kub, utan mkp direkt. Vad hade du för risk på kub?
    Hur gick det igår då? Känns allt ok? Visst skulle du också göra fullständiga analysen?
  • Hattifnattan
    Mrs West skrev 2014-03-25 10:00:00 följande:
    Hur gick det igår då? Känns allt ok? Visst skulle du också göra fullständiga analysen?
    Hej! Det gick bra men gjorde väldigt ont! Jag fick inte välja utan fick bara den snabba analysen. Får svar inom en vecka. Stannar hemma från jobb idag o imorgon. Hur mår du Mrs West? Hört något?
  • SweetLi

Åh jag gick till jobbet idag men ångrade mig nu efter lunch och åkte hem... fick som mensvärk o jag 
    kände att kroppen inte orkade trots att mitt jobb är mer stressigt än kroppsligt..

• Hattifnattan
    SweetLi skrev 2014-03-25 13:46:27 följande:

Åh jag gick till jobbet idag men ångrade mig nu efter lunch och åkte hem... fick som mensvärk o jag 
    kände att kroppen inte orkade trots att mitt jobb är mer stressigt än kroppsligt..

Var rädd om dig sweetli! Jag har inte heller ett tungt jobb utan mer stress. Tänker stanna hemma imorgon oxå. Här riskeras inget!
  • SweetLi
    Hattifnattan skrev 2014-03-25 14:13:14 följande:
    Var rädd om dig sweetli! Jag har inte heller ett tungt jobb utan mer stress. Tänker stanna hemma imorgon oxå. Här riskeras inget!
    så smart av dig!!
    Jag upplever att mitt jobb inte är så förtjust i vab dagar mm så jag gör en klassiker o ville vara till lags...tills jag kom på mig själv och åkte hem ;)
  • Mrs West
    Hattifnattan skrev 2014-03-25 11:10:10 följande:
    Hej! Det gick bra men gjorde väldigt ont! Jag fick inte välja utan fick bara den snabba analysen. Får svar inom en vecka. Stannar hemma från jobb idag o imorgon. Hur mår du Mrs West? Hört något?
    Inte kul att det gjorde ont. För mig har det gått bra. Hade bara lite ont i sticket i två dagar när jag böjde mig osv men inget mer. Har gått en vecka idag och inte hört något. Det tar nog lite mer tid... Konstigt att du inte fick välja??? Det trodde jag att alla fick. Med den snabba analysen kan man ju missa ovanliga kromosomavvikelser.
  • India

Med darrande fingrar skriver jag in här. Jag har gjort mkp-provet idag! Är helt slut...först trodde jag inte att jag skulle komma så här långt i graviditeten och när de gjorde ultraljudet var jag säker på att hen skulle vara död....när jag sen fick se den lilla släppte det. I bilen hem grät jag som en idiot. Jag har bara vilat idag och är fortfarande helt slut! Vilken pärs!!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!