emmy skrev 2010-08-20 12:46:24 följande:
Ansluter mig här!
Jag finns i skola och barnomsorg, jag har vänner som jobbar inom socialvård och olika fängelser. Jag är, som blåögd blondin, uppväxt i ett invandrartätt område där jag önskar att jag fått en peng varje gång jag hört "jävla svenne" eller "svennehora" för då hade jag inte behövt ta studielån. Jag och mina bekanta som befinner oss i en ofta icke fungerande mångkultur varje dag anser att invandringen som den skötts hittills är ett problem. De som anser att den är icke-problematisk eller till och med beskriver den som rosenskimrande (Zlatan- och det-är-så-gott-med-kebab-argumentet) undrar jag i vilken verklighet de befinner sig för dit vill jag gärna komma!
Varför ska man skämmas över att man uppmärksammat ett problem och vill göra något åt det. Alla som tycker att inv.politiken är fungerande förutsätter jag redan bor i ett invandrartätt område alternativt tänker flytta dit snart och låta sina barn gå på en fungerande skola där enbart någon procent går ut med godkänt betyg...eller?
Jag ansluter mig INTE här men eftersom tråden länkats i varje tråd jag skriver i, hamnade jag här ändå.
Säkerligen är jag inte välkommen, men när jag ser oemotsagda felaktigheter så kan jag faktiskt inte låta bli att lägga mig i.
Jag har inte sett en enda själ på FL som anser att integrationen har fungerat.
Men vi skiljer oss i vilka lösningar vi vill se.
Jag skulle aldrig rösta på SD och bor i ett område dominerat av invandrare, i min dotters klass går 2 svenska barn och vi har aldrig haft några som helst problem. Min erfarenhet är att de flesta som inte vill rösta på SD, är just de som faktiskt HAR positiva erfarenheter av invandring/invandrare (95% av befolkningen ungefär) och inte anser att en röst på SD skulle vara rättvist för dessa indivder.
SD riktar ju in sig på de 5% av invandrarna som misstänkts eller begått brott, men de andra 95% blir ju lidande av deras politik.
Eller är det mångkulturen ni har problem med? Vilket land är INTE mångkulturellt år 2010?
Hur stör mångkulturen er egna kultur?
Många som är emot SD är det inte bara pga invandringspolitiken, utan faktumet att det är mansdominerat, diskriminerar homosexuella, kvinnor, barnlösa (genom sina åsikter kring adoption) och deras extremt svaga ekonomiska politik samt knappt existerande utrikespolitik.
Vi kan ta det här i någon annan tråd, om det stör, men ni får nog räkna med att bli emotsagda och argumenterade emot, precis som man blir i alla trådar under politik.
Speciellt när man kommer med anklaganden på felaktiga grunder.
Och vad exakt SD ska göra åt dessa problem?
Jag har ställt frågan i alla SD trådar på forumet och aldrig fått svar.