Inlägg från: Uhngoliant |Visa alla inlägg
  • Uhngoliant

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Oh en tråd för mig!

♥IDUN♥
  • Uhngoliant

Dethär blir tredje valet i rad jag röstar på SD. et är inte så mycket invandringsfrågorna som lockar mig utan de om vård och familj

♥IDUN♥
  • Uhngoliant
    Fuskmamma skrev 2010-08-20 12:27:26 följande:
    Så fort man säger att man ska röst på SD blir man placerad i en liten box av rasister.. Så fel.
    Ja det är trist. Att man blir dömd utan att folk vet bakgrunden till besluten. Hoppas verkligen att SD kommer in i riksdagen i år så det blir bevisat en gång för alla att SD kan göra mycket bra!
    ♥IDUN♥
  • Uhngoliant
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-20 18:00:00 följande:
    Hetsjakt?
    Startar jag en tråd om "Vi som röstar på MP" vet jag att högern kommer dit och ifrågasätter.
    Varför får jag känslan av att SDare är så...ömtåliga?

Ni vill rösta på detta parti, ingen har kallar er rasister eller liknande i denna tråd, utan utmanat partiets åsikter.
    Inget konstigt med det.
    Fast det är väl ändå ingen som har att göra med vad man röstar på? Jag skiter högakningsfullt i vad du röstar på och varför.
    Tycker det är otroligt barnsligt att disskutera partiets åsikter med personer som redan sagt att de tänker rösta på det. Sen om du tycker det är rätt eller fel hör inte hit. Det finns redan trådar där man disskuterar SD syftet med denhär tråden var att vi som röstar på SD ska få ventillera oss.
    ♥IDUN♥
  • Uhngoliant
    LaMoi skrev 2010-08-20 21:42:46 följande:
    Inte så konstigt kanske?? Vad har IDIOTERNA visat.. att de är rasister!

Som någon annan skrev.. att man inte ska lägga pengar på invandrare utan till skola och vård... herregud säger jag bara! Hur vore det om det blev krig i sverige och vi var tvungna att flytta någon annanstans... och dom där skulle hata oss för att vi var svenskar och inte kunde deras språk och hellre vill lägga pengar på annat ist för att rädda våra liv? Det är så egoistiskt så jag blir mörkrädd! Sjukt är vad det är!
    ojoj till att börja med så skulle vi bli MOS om det blev krig i Sverige för vi har inget försvar som kan stå upp för oss. Så du menar att vi ska rädda alla i hela världen utifall att det skulle bli krig i Sverige? Ja jösses det låter ju vettigt.......
    är det någon som är IDIOT här så är det DU!
    ♥IDUN♥
  • Uhngoliant

En liten fundering är då de personer som inte är insatta i SD påstår att allt är rasistikst osv osv.... För att den och den partimedlemmen kommer från det och det partiet. Om man då granskar tex moderaterna så har de ju VERKLIGEN rent mjöl i påsen! Eller nä kanske inte:

Följande saker har moderaterna ställt till med:

• 1904–1918: Nej till allmän rösträtt.

• 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.

• 1927: Nej till folkskolereform.

• 1934: Nej till a–kassa.

• 1935: Nej till höjda folkpensioner.

• 1938: Nej till två veckors semester.

• 1946: Nej till fria skolmåltider.

• 1963: Nej till fri sjukvård.

• 1970: Nej till 40–timmars arbetsvecka.

• 1976: Nej till femte semesterveckan.

• 2004: Ja till sänkt a–kassa och sjukpenning.

• 1960–talet: Ja till apartheid. Moderaterna tog avstånd från alla sanktioner mot apartheidregimen i Sydafrika och var emot det svenska stödet till ANC.
    (Detta måste ju innebära att alla Moderater oxå är rasister???)
    • 1998: Nej till erkännande av homosexuellas rättigheter inom EU. EU–parlamentet röstade för ett erkännande av homosexuellas rättigheter, men de moderata ledamöterna röstade nej.
    (Hmmmm?)
    ♥IDUN♥
  • Uhngoliant
    LaMoi skrev 2010-08-20 23:52:53 följande:
    Nej har jag sagt det? Nu är det du som är väldigt löjlig, vad är du för någon att kalla mig för idiot? Känner du mig?
    Jag gillar inte Sverigedemokraternas poilitik.. visst vissa delar kan vara vettiga det kan till och med jag erkänna. Men i grund och botten är det ett nationalistiskt parti som vill ha bort invandringen. Är det rätt att någon ska förbjuda att man ska få gifta sig med vem man vill? Är det rätt att förbjuda de invandrare som bor i vårt land inte får ha kvar deras religion? Är det rätt att någon överhuvudtaget ska få bestämma vilket barn jag ska få adoptera genom att ta bort stöd för dessa ekonomiskt?
    Jag tycker att det inte låter som någon bra politik och vill verkligen inte bo i ett land som förespråkar okunskap!
    Tja du kallade ju SD för idioter...

Ja alla är vi olika och tur är väl det. Det du tycker är okunskap och hemskt är rätt för någon annan och tvärt om. Men det är sorligt att man inte kan acceptera att alla tänker olika.
    ♥IDUN♥
  • Uhngoliant

Det absolut mest underliga med SD är att de som int röstar på SD vet ALLT och lite till om partiet, medlemmarna och lite till, och sen envisas de med att tro att vi som röstar på SD inte VET vad vi röstar på...
    Man röstar ju naturligtvis på det som passar mest in på det man själv tycker och sen behöver det inte innebära att man håller med om allt.

♥IDUN♥
  • Uhngoliant
    LaMoi skrev 2010-08-21 00:05:04 följande:
    Då kan du ta åt dig! Du är ju inte det minsta bättre i så fall..
    *skrattar*
    ♥IDUN♥
  • Uhngoliant
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 08:22:34 följande:
    Ok?

Och därför röstar du på SD?
    Mycket av det du skriver där, är ju precis det SD står för idag.
    Vad gillar du med SD's politik?
    Oj du är inte spå insatt i SD va?

Syftet med mitt inlägg var att visa att det finns andra partier som de väldresserade fåren anser som "rumsrena" som gjort betydligt värre saker än SD. Och om nu SD är så farliga för att de inte vill släppa in invandrare så är väl ändå Moderaterna värre som har förstört för alla innom Sveriges gränser i 100 år!

Vad jag gillar med SDs politik?
    SD är det partiet som stämmer mest in på mina hjärtefrågor därför väljer jag SD.
    ♥IDUN♥
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!