• Miamorebambino

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Nu har jag fixat vår egna lilla hörna för oss som äntligen lyckades få den stora efterlängtade plusset!!
    Här hänger vi från vår systertråd  IVF - gamla och nya kämpare! Tack för all stöd ni gett oss

Ska starta med att skriva en gravid lista

Kram till alla blivande mammor och pappor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-22 22:51
    Så klart är alla välkommna hit!!

• Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!
  • Greta1
    Vädur 78 skrev 2010-07-28 14:44:15 följande:
    Vilka tre delar?
    Vet inte så mycket om Brio Go faktiskt! Men den ser väldigt fin ut Brio gör ju bra vagnar!
    Liggdel, sittdel och bilbarnstol Glad

Ni var helt säkra på en Bugaboo eller? Tittar/frågar man runt lite så verkar många som fnular på en Bugaboo även fnula på en Brio Go då dom verkar ha många likheter efter vad jag förstår. Om ni int evar säkra på Bugaboon; vad kikade ni mer på? *frågvis*
  • Vädur 78
    Greta1 skrev 2010-07-28 14:50:59 följande:
    Liggdel, sittdel och bilbarnstol Glad

Ni var helt säkra på en Bugaboo eller? Tittar/frågar man runt lite så verkar många som fnular på en Bugaboo även fnula på en Brio Go då dom verkar ha många likheter efter vad jag förstår. Om ni int evar säkra på Bugaboon; vad kikade ni mer på? *frågvis*
    Liggdel+ sittdel 10250:-
    be Safe babyskydd 1800:-

Vi valde väl mest mellan Emma Ljungas City Cross och Bugaboon. Crescent kollade vi på med lite i början men den hade de haft så mycket reklammationer på.
    Det är verkligen en djungel och alla tycker ju olika....
    Milo 20100502
  • Greta1
    Vädur 78 skrev 2010-07-28 15:26:37 följande:
    Liggdel+ sittdel 10250:-
    be Safe babyskydd 1800:-

Vi valde väl mest mellan Emma Ljungas City Cross och Bugaboon. Crescent kollade vi på med lite i början men den hade de haft så mycket reklammationer på.
    Det är verkligen en djungel och alla tycker ju olika....
    Ok, tack för alla dina svar! Glad 

Då är Bugaboon ca 2000:- dyrare då. Frågan är om man får ngt mer för dessa tusenlappar eller ej... Får nog försöka hitta en butik som har båda så dom får demonstrera skillnaderna Drömmer
  • Vädur 78
    Greta1 skrev 2010-07-28 15:32:33 följande:
    Ok, tack för alla dina svar! Glad 

Då är Bugaboon ca 2000:- dyrare då. Frågan är om man får ngt mer för dessa tusenlappar eller ej... Får nog försöka hitta en butik som har båda så dom får demonstrera skillnaderna Drömmer
    ja gå till en butik som säljer båda så kan du jämnföra dem spännande....
    Milo 20100502
  • Miamorebambino
    Greta1 skrev 2010-07-28 14:03:37 följande:
    Tvillingvagn ska ju du ha också! Glad Jag skulle också vilja att dom låg bredvid varandra! Vad hittade du för några modeller?
    Jag hitta en som är inte en så känd modell.Den heter Ring Duo och den va billigt och det medföljer allt. Kunde inte köpa en dyrare modell då jag måste köpa resten av bebis grejer. Och det är ju dubbelt av allt,bilbarnstol,spjällsäng osv
  • drömmaromsmått

Vi slog till på en crescent classic 09 på rean efter att våra vänner köpt en som vi klämde och kände lite på.

• DjurgårdsRutan

Hej.
    Var hos BM i dag och fick göra ett extra UL, då jag har känt mig så orolig. Men liten rörde på sig och fäktade där inne, och allt såg normalt ut. Lyssnade även på hjärtljuden, och de mätte magen för första gången och jag låg precis på kurvan. Moderkakan ligger dessutom i framkant, så det är därför som jag bara har kännt buffningar en gång, för att liten sparkar inåt mot ryggen. Känner mig mycket lugnare nu.

Hoppas allt är bra med er andra.
    Var på bio i dag och såg Letters from Julia, den var ok.
    Kram

• Tintene

Kan dock se att ni diskuterar vagnar...  För oss blev det en Teutonia Mistral S som nu står i hallen o väntar på bebisTungan ute. Har ju iof inte testkört än men vi e mkt nöjda med vårt val!

• Tintene

Lägger till mig här men hoppas snart få flytta till en "Födda"- lista...  Flört
    Fixade lite oxå så vi står i datumordning efter BF!

*Tetinne 29 år, 1 FET + 3 ICSI, BF 4/8

*miamorebambino 28 ÅR, 2 IVF-1 ICSI / BF 7/10 tvåäggstvillingar
    *Drömmaromsmått 23 år, 2 IVF/ICSI, 4 IUID BF 18/10
    *Djurgårdsrutan 38 år, 2 IVF/ICSI BF 17/11
    *emi 27 år, 2 IVF/ICSI , BF 13/1
    *Greta1 36 år, 3 IVF/ICSI, BF 18/1
    *Lillknas 24 år 2 IVF BF 2/2
Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!