• Miamorebambino

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Nu har jag fixat vår egna lilla hörna för oss som äntligen lyckades få den stora efterlängtade plusset!!
    Här hänger vi från vår systertråd  IVF - gamla och nya kämpare! Tack för all stöd ni gett oss

Ska starta med att skriva en gravid lista

Kram till alla blivande mammor och pappor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-22 22:51
    Så klart är alla välkommna hit!!

• Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!
  • Greta1
    Vädur 78 skrev 2010-07-27 09:22:20 följande:
    Är ca 3 månaders leverans på de flesta vagnar. Tänk på var du kommer använda vagnen, hur ni bor, hur mycket plats ni har i bilen osv
    Vikten skiljer ganska mycket mellan vagnarna. Vet att första vagnen vi tittade på vägde 20 kg, den vi köpte 9 kg och det är rätt stor skillnad

SHIT!! 3 månader! Sjukt lång väntetid... Då måste man väl snart börja sätta sig in i det där då.

Ja det där med vikten har man förstått, att de där lite nyare varianterna är avsevärt lättare. Vad köpte ni för sort nu igen?
  • Greta1
    DjurgårdsRutan skrev 2010-07-27 09:23:19 följande:
    Vi köpte en Kronan Duovagn på Blocket. Den var i så fint skick, och den har fått mycket bra poäng i olika tester. Dessutom så ville vi ha en robust vagn med 4 hjul med tanke på att vår lille kommer i mitten av November, och bör tåla snö/slask och rusk.
    Skall till BM i morgon, har bara kännt buffningar en gång och sen har det varit tvärlungt där inne, är ju ändå i v 23+5. Hörde ju hjärtslagen för 2 veckor sedan, så allt är nog bra hoppas jag.

Hur mår ni andra?
    Kram
    Just det ja, kolla lite tester är ju en bra idé! Jag har verkligen tänkt att det där med barnvagn är avlägset, men nu inser jag att det nog inte riktigt är det ändå... Nej trehjulingarna har jag inte hört så gott om, så 4 ska det nog vara. Tror jag Oskyldig

Gud vad mysigt att känna buffringar!! Längtar tills dess Glad

Jag mår bara bra tack! Bara prima!
  • Vädur 78
    Greta1 skrev 2010-07-27 09:26:33 följande:
    SHIT!! 3 månader! Sjukt lång väntetid... Då måste man väl snart börja sätta sig in i det där då.

Ja det där med vikten har man förstått, att de där lite nyare varianterna är avsevärt lättare. Vad köpte ni för sort nu igen?
    Tror ju alltid man kan få tag i nån vagn med kortare varsel. 
    Vi köpte en Bugaboo Camelon.
    Milo 20100502
  • Greta1
    Vädur 78 skrev 2010-07-27 09:30:43 följande:
    Tror ju alltid man kan få tag i nån vagn med kortare varsel. 
    Vi köpte en Bugaboo Camelon.
    Jo det får man ju säkert, men man vill ju gärna göra en genomtänkt och bra val. Dom kostar ju ändå en slant och ska användas en hel del Glad

Den har jag hört talas om! Är ni nöjda med den? Gick in på deras hemsida nu, det är väl den modellen med lite större hjul så den även ska klara snö etc? Vad kostar den, typ 10..?
  • Vädur 78
    Greta1 skrev 2010-07-27 09:34:32 följande:
    Jo det får man ju säkert, men man vill ju gärna göra en genomtänkt och bra val. Dom kostar ju ändå en slant och ska användas en hel del Glad

Den har jag hört talas om! Är ni nöjda med den? Gick in på deras hemsida nu, det är väl den modellen med lite större hjul så den även ska klara snö etc? Vad kostar den, typ 10..?
    Vi gav 10250 kr för den och då fick vi ett presentkort för 500 kr oxå.
    Jo den är väldigt lätt och smidig, perfekt när man bor i lägenhet och åker hiss. Det jag inte gillar är att varukorgen är ganska svår att komma åt men det ska bli bättre när man byter till sittdelen säger de som vet. Samt regnskyddet var inte smidigt så det där köpte vi ett annat.
    Vi var ute hos ett par kompisar på landet förra veckan och där var inte vagnen så smidig. Men annars använder vi ju den bara i stan och då är den kanon.
    Det går att köpa till andra hjul till vintern men oftast ska inte det behövas 
    Milo 20100502
  • Vädur 78

Emma Ljunga City Cross verkar ju vara en populär vagn oxå

Milo 20100502
  • Greta1
    Vädur 78 skrev 2010-07-27 09:45:19 följande:
    Vi gav 10250 kr för den och då fick vi ett presentkort för 500 kr oxå.
    Jo den är väldigt lätt och smidig, perfekt när man bor i lägenhet och åker hiss. Det jag inte gillar är att varukorgen är ganska svår att komma åt men det ska bli bättre när man byter till sittdelen säger de som vet. Samt regnskyddet var inte smidigt så det där köpte vi ett annat.
    Vi var ute hos ett par kompisar på landet förra veckan och där var inte vagnen så smidig. Men annars använder vi ju den bara i stan och då är den kanon.
    Det går att köpa till andra hjul till vintern men oftast ska inte det behövas 
    Ok! Varför var den inte så smidig på landet?
  • Greta1
    Vädur 78 skrev 2010-07-27 09:45:59 följande:
    Emma Ljunga City Cross verkar ju vara en populär vagn oxå
    Ok, tack - ska kolla in den också Glad
  • Vädur 78
    Greta1 skrev 2010-07-27 09:52:33 följande:
    Ok! Varför var den inte så smidig på landet?
    Den är väl lite för lätt helt enkelt när man kör i sån terräng
    Milo 20100502
  • Nenne

Vad är de för skillnad på emmaljunga duo edge och Emma Ljunga City Cross?
    Vi ska köpa en emmaljunga då vi ska flytta till landet å gå mycket i terräng. Ja då får man nog gå å kolla på vagn nästa månad efter att vi varit på RUL, så man vet att allt är bra..

Nu vill jag få en riktig mage snart. berättade för en del arbetskamrater igår på jobbet. Men de va lite tråkigt att man inte hade en riktig mag dock, men de kommer väl snart å då blir den väl stor.

Kram

Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!