• Miamorebambino

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Nu har jag fixat vår egna lilla hörna för oss som äntligen lyckades få den stora efterlängtade plusset!!
    Här hänger vi från vår systertråd  IVF - gamla och nya kämpare! Tack för all stöd ni gett oss

Ska starta med att skriva en gravid lista

Kram till alla blivande mammor och pappor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-22 22:51
    Så klart är alla välkommna hit!!

• Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!
  • Vädur 78
    Tintene skrev 2010-07-31 10:38:09 följande:
    Oj redan 3 månader!!! Hjälp va tiden går fort!!! Fast just nu kan den inte gå nog fort för mig... E så seeegt just nu o man bara väntar o väntar o känner efter o känner efter...

Jag har inte kunnat slita mig utan har handlat en hel del kläder, särskilt nu när d e REA o allt. E ju så kul Glad!
    ja det är ju så mysigt att handla
    Kan tänka mig att tiden går sakta nu det sista, jag upplevde ju att det gick för fort men det var ju för Milo kom för tidigt!
    Köp en anteckningsbok för det kan vara kul att skriva om sina upplevelser på förlossning och BB sen, man glömmer ganska fort sen alla detaljer och sånt!
    Milo 20100502
  • Tintene
    Vädur 78 skrev 2010-07-31 11:34:48 följande:
    ja det är ju så mysigt att handla
    Kan tänka mig att tiden går sakta nu det sista, jag upplevde ju att det gick för fort men det var ju för Milo kom för tidigt!
    Köp en anteckningsbok för det kan vara kul att skriva om sina upplevelser på förlossning och BB sen, man glömmer ganska fort sen alla detaljer och sånt!
    Tack för tipset!
  • Tintene
    Vädur 78 skrev 2010-07-31 11:35:37 följande:
    Tetinne: hur går det med namn föresten?
    Det blir med största sannolikhet en liten Léo GladHjärta
  • Vädur 78
    Tintene skrev 2010-07-31 11:48:25 följande:
    Det blir med största sannolikhet en liten Léo GladHjärta
    Just det ja, det visst jag ju egentligen ........ Minnet är inte det bästa sen man fick barn
    Milo 20100502
  • Tintene
    Vädur 78 skrev 2010-07-31 11:54:58 följande:
    Just det ja, det visst jag ju egentligen ........ Minnet är inte det bästa sen man fick barn
    Ha, ha... nä inte när man e gravid heller tycker jag!Flört
  • Vädur 78
    Tintene skrev 2010-07-31 12:01:12 följande:
    Ha, ha... nä inte när man e gravid heller tycker jag!Flört
    Nä precis det började nog redan på den tiden
    Milo 20100502
  • Greta1

Tetinne; Vi har RUL den 17/8. Fint namn ni har på lut!! Glad

Vädur; ja exakt! Vi kollade faktiskt upp en butik som hade Bugaboon och åkte dit, det är två bilbarnstolar som passar till den - Maxi Cosi + en annan jag inte minns namnet på (börjar på A och är ett kort namn tror jag...). Det jag inte gillade med Bugaboon var varukorgen + att man inte kunde vinkla handtaget. Sedan tyckte jag liggdelen kändes smal + att jag gärna hade velat att sittdelen gick att ändra sittvinkel på. Tror dock inte man hittar någon vagn som har precis alla egenskaper man önskar, så man måste nog göra avkall på ett par saker verkar det som. Milo redan 3 månader...! Otroligt! Vad gäller kläder har jag köpt en mammakjol på rea samt 2 blusar på H&M, det är allt. Det finns ju knappt ngt!? Varken Åhléns eller NK hade ett enda plagg!?! Är det bara H&M och P&P som har mammakläder?

Aniara; jo vi gillar som sagt också Brio Go. Visst är bilbarnstolen godkänd, men den har mig veterligen inte fått så jättebra i testerna jämfört med andra. Vet dock inte om det säger så mkt!? Måste läsa på mer om det där. Vart bor du? Vet du några affärer som har "exklusivare" mammakläder?

Lillknas; har jag haft några symptom..? Oskyldig Jag har lite molvärk ibland, det är allt. Jo magen syns faktiskt nu, men man kan mkt väl bara tro att det är några extra semesterkilon som har smugit sig på... Det står faktiskt i boken vi har att det är en aktiv tillväxtfas nu, och det är precis sista veckan vi tycker vi ser en förändring + att jag känner att det är lite tight på en del kläder som är lite mer figurnära. Men som sagt; ingen skulle gissa att jag är gravid, bara har några extra kilon Skrattande Själv då? Hur känns det och syns det?

• Vädur 78
    Greta1 skrev 2010-07-31 16:59:06 följande:
    Tetinne; Vi har RUL den 17/8. Fint namn ni har på lut!! Glad

Vädur; ja exakt! Vi kollade faktiskt upp en butik som hade Bugaboon och åkte dit, det är två bilbarnstolar som passar till den - Maxi Cosi + en annan jag inte minns namnet på (börjar på A och är ett kort namn tror jag...). Det jag inte gillade med Bugaboon var varukorgen + att man inte kunde vinkla handtaget. Sedan tyckte jag liggdelen kändes smal + att jag gärna hade velat att sittdelen gick att ändra sittvinkel på. Tror dock inte man hittar någon vagn som har precis alla egenskaper man önskar, så man måste nog göra avkall på ett par saker verkar det som. Milo redan 3 månader...! Otroligt! Vad gäller kläder har jag köpt en mammakjol på rea samt 2 blusar på H&M, det är allt. Det finns ju knappt ngt!? Varken Åhléns eller NK hade ett enda plagg!?! Är det bara H&M och P&P som har mammakläder?

Aniara; jo vi gillar som sagt också Brio Go. Visst är bilbarnstolen godkänd, men den har mig veterligen inte fått så jättebra i testerna jämfört med andra. Vet dock inte om det säger så mkt!? Måste läsa på mer om det där. Vart bor du? Vet du några affärer som har "exklusivare" mammakläder?

Lillknas; har jag haft några symptom..? Oskyldig Jag har lite molvärk ibland, det är allt. Jo magen syns faktiskt nu, men man kan mkt väl bara tro att det är några extra semesterkilon som har smugit sig på... Det står faktiskt i boken vi har att det är en aktiv tillväxtfas nu, och det är precis sista veckan vi tycker vi ser en förändring + att jag känner att det är lite tight på en del kläder som är lite mer figurnära. Men som sagt; ingen skulle gissa att jag är gravid, bara har några extra kilon Skrattande Själv då? Hur känns det och syns det?
    Kul att kolla på barnvagn Varukorgen är svår att komma åt  Använder inte den så mycket! Men ska bli bättre när man använder sittdelen sen. Liggdelen är ganska smal men längre än de flesta men jag upplever det inte trångt. De små bebisarna vill ju gärna ha det så
    Jag tror att Brios babyskydd kostar runt 1000 kr och då är det ju inte så mycket att lägga till 800 kr för bättre babyskydd när det handlar om säkerhet. Där tycker jag inte man ska snåla!!!
    Passar något annat babyskydd på Brio Go??? 
    Jag köpte mest mamma kläder på HM och P.OP, fast jag köpte nog mest vanliga kläder fast i en storlek större..... 
    Milo 20100502
Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!