Greta1 skrev 2010-07-31 16:59:06 följande:
Tetinne; Vi har RUL den 17/8. Fint namn ni har på lut!!
Vädur; ja exakt! Vi kollade faktiskt upp en butik som hade Bugaboon och åkte dit, det är två bilbarnstolar som passar till den - Maxi Cosi + en annan jag inte minns namnet på (börjar på A och är ett kort namn tror jag...). Det jag inte gillade med Bugaboon var varukorgen + att man inte kunde vinkla handtaget. Sedan tyckte jag liggdelen kändes smal + att jag gärna hade velat att sittdelen gick att ändra sittvinkel på. Tror dock inte man hittar någon vagn som har precis alla egenskaper man önskar, så man måste nog göra avkall på ett par saker verkar det som. Milo redan 3 månader...! Otroligt! Vad gäller kläder har jag köpt en mammakjol på rea samt 2 blusar på H&M, det är allt. Det finns ju knappt ngt!? Varken Åhléns eller NK hade ett enda plagg!?! Är det bara H&M och P&P som har mammakläder?
Aniara; jo vi gillar som sagt också Brio Go. Visst är bilbarnstolen godkänd, men den har mig veterligen inte fått så jättebra i testerna jämfört med andra. Vet dock inte om det säger så mkt!? Måste läsa på mer om det där. Vart bor du? Vet du några affärer som har "exklusivare" mammakläder?
Lillknas; har jag haft några symptom..?

Jag har lite molvärk ibland, det är allt. Jo magen syns faktiskt nu, men man kan mkt väl bara tro att det är några extra semesterkilon som har smugit sig på... Det står faktiskt i boken vi har att det är en aktiv tillväxtfas nu, och det är precis sista veckan vi tycker vi ser en förändring + att jag känner att det är lite tight på en del kläder som är lite mer figurnära. Men som sagt; ingen skulle gissa att jag är gravid, bara har några extra kilon

Själv då? Hur känns det och syns det?
Kul att kolla på barnvagn

Varukorgen är svår att komma åt

Använder inte den så mycket! Men ska bli bättre när man använder sittdelen sen. Liggdelen är ganska smal men längre än de flesta men jag upplever det inte trångt. De små bebisarna vill ju gärna ha det så
Jag tror att Brios babyskydd kostar runt 1000 kr och då är det ju inte så mycket att lägga till 800 kr för bättre babyskydd när det handlar om säkerhet. Där tycker jag inte man ska snåla!!!
Passar något annat babyskydd på Brio Go???
Jag köpte mest mamma kläder på HM och P.OP, fast jag köpte nog mest vanliga kläder fast i en storlek större.....