• Miamorebambino

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Nu har jag fixat vår egna lilla hörna för oss som äntligen lyckades få den stora efterlängtade plusset!!
    Här hänger vi från vår systertråd  IVF - gamla och nya kämpare! Tack för all stöd ni gett oss

Ska starta med att skriva en gravid lista

Kram till alla blivande mammor och pappor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-22 22:51
    Så klart är alla välkommna hit!!

• Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!
  • Vädur 78
    Aniara skrev 2010-07-29 20:10:18 följande:
    Lite dum fråga kanske, men hur känns sammandragningar? Hur vet man att det är det? Jag får liksom en känsla av att det plötsligt spänner till, magen blir som en ballong och det känns tungt och som om det drar till, men  vet inte om det är det. Det kommer nästan bara när jag är ute och rör på mig. Men det gör inte direkt ont.
    Inte alls dum fråga Jag fattade inte vad det var förrän jag kom in på förlossningen och de kopplade på CTG. Trodde det var bebisen som sparkade.
    Milo 20100502
  • Greta1

Aniara; nej det där med mammakläder känns inge kul. Finns ju knappt några som har det verkar det som!? Och jag som normalt har kostym på jobbet, fattar inte vad jag ska hitta att ha på mig... Kul att ni köpt en Brio Go, vi gillar den! Var det någon mer modell som var med i valet vid sluttampen? Mysigt med boandet! Glad Inte många veckor kvar nu!!

toksnippa; kul med bebissakerna! Glad Har inte köpt någonsting ännu, har fortfarande inte riktigt vågat fatta att det nog kommer en liten bebis trots allt! Efter RUL vågar jag nog börja köpa lite. Tror jag... Flört Låter härligt med en slottsweekend förresten! *avis*

Vädur; bra inspel! Ska kolla upp det där med bilbarnstolen! Säkerheten är ju såklart jätteviktig!

• Vädur 78
    Greta1 skrev 2010-07-30 08:37:48 följande:
    Aniara; nej det där med mammakläder känns inge kul. Finns ju knappt några som har det verkar det som!? Och jag som normalt har kostym på jobbet, fattar inte vad jag ska hitta att ha på mig... Kul att ni köpt en Brio Go, vi gillar den! Var det någon mer modell som var med i valet vid sluttampen? Mysigt med boandet! Glad Inte många veckor kvar nu!!

toksnippa; kul med bebissakerna! Glad Har inte köpt någonsting ännu, har fortfarande inte riktigt vågat fatta att det nog kommer en liten bebis trots allt! Efter RUL vågar jag nog börja köpa lite. Tror jag... Flört Låter härligt med en slottsweekend förresten! *avis*

Vädur; bra inspel! Ska kolla upp det där med bilbarnstolen! Säkerheten är ju såklart jätteviktig!
    Ja jag komma att tänka på det i nattDrömmer Vet att de sa när vi skulle köpa Babyskydd att Brio och nån mer inte höll samma klass och det är ju viktigt! Be Safe som vi har, den har varit Bäst i test mycket men den är väldigt tung men tror Maxi Cosi är bra och betydligt lättare....
    Milo 20100502
  • Greta1
    Vädur 78 skrev 2010-07-30 08:46:36 följande:
    Ja jag komma att tänka på det i nattDrömmer Vet att de sa när vi skulle köpa Babyskydd att Brio och nån mer inte höll samma klass och det är ju viktigt! Be Safe som vi har, den har varit Bäst i test mycket men den är väldigt tung men tror Maxi Cosi är bra och betydligt lättare....
    Inatt!?! Skrattande

Be Safe är den som funkar till Bugaboon alltså?
  • Vädur 78
    Greta1 skrev 2010-07-30 08:57:58 följande:
    Inatt!?! Skrattande

Be Safe är den som funkar till Bugaboon alltså?
    Tror det är 2 eller 3 babyskydd som passar till Buggan
    Milo 20100502
  • Aniara
    Greta1 skrev 2010-07-30 08:37:48 följande:
    I min reserach så var det faktiskt bara Brio Go som stämde in på alla kriterier, Buggaboo har ungefär samma egenskaper men jag tyckte som sagt att den var lite låg plus att den ju är ett par tusen dyrare. Det där med babyskydd känner jag min inte orolig för. Deras babyskydd är godkänd av alla instanser och har fått bra resultat i tester.

Ang. kläder så kommer det förhopningsvis nya kollektioner till hösten, men man kan väl bara konstatera att det är svårare att klä sig nyggt och propert Särskilt om man förväntas ha kostym på jobbet. H&M satsar inte direkt på den klädlinjen så det får väl bli lite exkluivare affärer om man ska hålla stilen i höst
  • Nenne

Greta: Hur mår du? Har du fortfarande samma symptom som tidigare eller har de avtagit lite? Har du börjat få en mage än eller?

• Vädur 78

Vilken härlig tid ni har framför er alla gravida Njut för tiden går verkligen fort! Milo blir 3 månader på måndagFörvånad
    Igår var vi och tog första sprutorna, det gick ganska bra. Han blev lite ledsen men det gick snabbt över.
    Han var lite mammig igår kväll men slapp feber i alla fall, skönt!!!!

Shoppar ni mycket kläder och sånt nu då??? Jag shoppade på tok för mycket Men kul var det  

Milo 20100502
  • Tintene
    Vädur 78 skrev 2010-07-31 09:51:59 följande:
    Vilken härlig tid ni har framför er alla gravida Njut för tiden går verkligen fort! Milo blir 3 månader på måndagFörvånad
    Igår var vi och tog första sprutorna, det gick ganska bra. Han blev lite ledsen men det gick snabbt över.
    Han var lite mammig igår kväll men slapp feber i alla fall, skönt!!!!

Shoppar ni mycket kläder och sånt nu då??? Jag shoppade på tok för mycket Men kul var det  
    Oj redan 3 månader!!! Hjälp va tiden går fort!!! Fast just nu kan den inte gå nog fort för mig... E så seeegt just nu o man bara väntar o väntar o känner efter o känner efter...

Jag har inte kunnat slita mig utan har handlat en hel del kläder, särskilt nu när d e REA o allt. E ju så kul Glad!
Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!