Greta1 skrev 2010-08-01 11:46:06 följande:
Jag tror inte att ngt annat babyskydd fungerar till Brio, men ska kolla. Tror förvisso att säljarna bara rekommenderar de saker de har att sälja, så vill man vara säker på fakta få man nog kolla upp och läsa på själv. De där testerna tror jag faktiskt man måste lusläsa för att verkligen veta exakt vad det är dom betygsätter. Men det kan mkt väl vara så att Brio inte är lika säker, jag vet inte än.
Be safe verkar bra! Bilbarnstolarna för de minsta är ju alla halvliggande så sova tror jag nog de gör i de flesta

Precis, bara de funkar bra på chassit så är det ju ok! Man lyfter dom ju (oftast) inte så långt ändå så det känns inte som hela världen om den är lite tung.
Det funkar nog med vanliga kläder ganska länge, men inte om man som jag har kostym på jobbet - inte de kostymer jag har i vart fall... Det är det som är mitt dilemma. Hemma och i "jeanskläder" etc så behövs ju inga mammakläder på väldigt länge känns det som

Be safen kan ju vecklas ut och bli helt liggande, när de är små ska de ju inte sitta för länge i den sittande ställningen, det var det jag menade

och det går inte göra med något annat babyskydd. Men när man kör i bilen får man ju inte ha det läget, men har de somnat när man åkt är det ju skönt att de kan sova kvar en stund tills de vaknar och då fäller man bara ner det i liggläge......smidigt!!!
Ja man får verkligen kolla vad de tittar på när de gör tester. Men jag tycker man nästan ser när man tittar på Brios babyskydd att det inte ser lika bra ut.... men jag är ju ingen expert
Ja kostym kanske inte är de lättast att komma i när man är gravid

Hoppas du hittar kläder som passar