• Miamorebambino

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Nu har jag fixat vår egna lilla hörna för oss som äntligen lyckades få den stora efterlängtade plusset!!
    Här hänger vi från vår systertråd  IVF - gamla och nya kämpare! Tack för all stöd ni gett oss

Ska starta med att skriva en gravid lista

Kram till alla blivande mammor och pappor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-22 22:51
    Så klart är alla välkommna hit!!

• Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!
  • Vädur 78
    Nenne skrev 2010-07-27 10:24:23 följande:
    Vad är de för skillnad på emmaljunga duo edge och Emma Ljunga City Cross?
    Vi ska köpa en emmaljunga då vi ska flytta till landet å gå mycket i terräng. Ja då får man nog gå å kolla på vagn nästa månad efter att vi varit på RUL, så man vet att allt är bra..

Nu vill jag få en riktig mage snart. berättade för en del arbetskamrater igår på jobbet. Men de va lite tråkigt att man inte hade en riktig mag dock, men de kommer väl snart å då blir den väl stor.

Kram
    Duo edge väger nog mer tror jag och är inte lika smidig som city crossen
    Milo 20100502
  • Miamorebambino

Svårt med barnvagnar,nu när det finns så mycket !! För mig var det lite svårt att hitta,det finns inte så många tvillingvagnar där dom ligger brevid varann.Ville inte ha såna konstiga,där en ligger under och den andra nere.Eller en framför och en bakom

• emi
    Greta1 skrev 2010-07-27 09:14:27 följande:
    Roligt med barnvagn! Antar att det där är en riktig djungel..? Vad ska man tänka på? Vilka andra funderade ni på? Shit vilken lång väntetid! 3 månader!?! I så fall bör man ju beställa senast september... Vi har inte ens börjat kika på det där än..
    Vi behövde inte fundera alls för vi visste redan vilken vi ville ha. Med Emil hade jag en Ora kombivagn och en Emmaljunga Cerox. Sålde Oran förra sommaren och nu har jag satt ut ceroxen till försäljning. Duo edgen är stor och otymplig, väger ca 20 kg men jag är medveten om det och helt nöjd med det. Bor på landet så jag vill ha en stor och stadiig vagn som tar sig genom leran och snöslasket utan problem Skrattande

Jag tror nog att vi skulle ha kunnat få den tidigare om vi velat men tyckte inte at det var nödvändigt då babyn kommer först i januari och vi vill hinna se de nya ygerna oxå ifall vi vill byta. Men börja kolla lite vagnar du för om man inte vet vad man vill ha så är det en stooor djungel att ta sig igenom Obestämd
  • Greta1
    Vädur 78 skrev 2010-07-27 10:14:25 följande:
    Den är väl lite för lätt helt enkelt när man kör i sån terräng
    Ok I see!

Tittade ni ngt på Brio Go? Jag gillade det där med att man kan använda bilbarnstolen till chassit. För det går väl inte på Bugaboon?
  • Greta1
    Nenne skrev 2010-07-27 10:24:23 följande:
    Vad är de för skillnad på emmaljunga duo edge och Emma Ljunga City Cross?
    Vi ska köpa en emmaljunga då vi ska flytta till landet å gå mycket i terräng. Ja då får man nog gå å kolla på vagn nästa månad efter att vi varit på RUL, så man vet att allt är bra..

Nu vill jag få en riktig mage snart. berättade för en del arbetskamrater igår på jobbet. Men de va lite tråkigt att man inte hade en riktig mag dock, men de kommer väl snart å då blir den väl stor.

Kram
    Tror som Vädur att City Crossen är lite lättare och smidigare. På Emmaljungas hemsida tror jag man kunde klicka i de modeller man ville jämföra så fick man upp alla fakta bredvid varandra i kolumner.

Magen kommer! Glad 
  • Greta1
    Miamorebambino skrev 2010-07-27 15:27:48 följande:
    Svårt med barnvagnar,nu när det finns så mycket !! För mig var det lite svårt att hitta,det finns inte så många tvillingvagnar där dom ligger brevid varann.Ville inte ha såna konstiga,där en ligger under och den andra nere.Eller en framför och en bakom
    Tvillingvagn ska ju du ha också! Glad Jag skulle också vilja att dom låg bredvid varandra! Vad hittade du för några modeller?
  • Greta1
    emi skrev 2010-07-27 16:09:44 följande:
    Vi behövde inte fundera alls för vi visste redan vilken vi ville ha. Med Emil hade jag en Ora kombivagn och en Emmaljunga Cerox. Sålde Oran förra sommaren och nu har jag satt ut ceroxen till försäljning. Duo edgen är stor och otymplig, väger ca 20 kg men jag är medveten om det och helt nöjd med det. Bor på landet så jag vill ha en stor och stadiig vagn som tar sig genom leran och snöslasket utan problem Skrattande

Jag tror nog att vi skulle ha kunnat få den tidigare om vi velat men tyckte inte at det var nödvändigt då babyn kommer först i januari och vi vill hinna se de nya ygerna oxå ifall vi vill byta. Men börja kolla lite vagnar du för om man inte vet vad man vill ha så är det en stooor djungel att ta sig igenom Obestämd
    Helt kanon! Bra körförmåga är ju bland det viktigaste (det är ju liksom det den är till för) - så på landet förstår jag att man absolut vill ha en stabil och körsäker modell! Skönt att ni visste vad ni ville ha Glad

Det var ju helt perfekt att ni kunde få den där dealen då, att få vagnen i oktober med möjlighet att ev byta tyg! Kollade in den ni valt, och den såg superfin ut! Både modell och färg Glad

Jo jag har insett nu att det nog börjar bli dags att kolla runt lite i djungeln... Har kollat en del på nätet nu sista dagarna. Svårt men ganska kul faktiskt!
  • Vädur 78
    Greta1 skrev 2010-07-28 13:56:49 följande:
    Ok I see!

Tittade ni ngt på Brio Go? Jag gillade det där med att man kan använda bilbarnstolen till chassit. För det går väl inte på Bugaboon?
    Jo det går på Buggan oxå
    Nej vi tittade aldrig på Brio Go
    Milo 20100502
  • Greta1
    Vädur 78 skrev 2010-07-28 14:31:20 följande:
    Jo det går på Buggan oxå
    Nej vi tittade aldrig på Brio Go
    Jasså gör det! Vet du vad den kostar med alla 3 delarna?

Vet du ngt om Brio Go eller har ngn åsikt?
  • Vädur 78
    Greta1 skrev 2010-07-28 14:33:43 följande:
    Jasså gör det! Vet du vad den kostar med alla 3 delarna?

Vet du ngt om Brio Go eller har ngn åsikt?
    Vilka tre delar?
    Vet inte så mycket om Brio Go faktiskt! Men den ser väldigt fin ut Brio gör ju bra vagnar!
    Milo 20100502
Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!