• Miamorebambino

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Nu har jag fixat vår egna lilla hörna för oss som äntligen lyckades få den stora efterlängtade plusset!!
    Här hänger vi från vår systertråd  IVF - gamla och nya kämpare! Tack för all stöd ni gett oss

Ska starta med att skriva en gravid lista

Kram till alla blivande mammor och pappor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-22 22:51
    Så klart är alla välkommna hit!!

• Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!
  • Nenne

Men jag vill inte ha de högst upp på sida utan på min presentation. Hur gör jag då??

• emi
    Miamorebambino skrev 2010-07-24 23:10:43 följande:
    Hej på dig,,du var saknad!!!
    Det var jag som tog upp det ämnet,för att jag tyckte att det var för mycket gravid prat.Och själv tyckte jag att det var jobbigt att läsa om gravida i de andra forum när jag var i denna IVF karusell.
    När alla lyckades och inte jag,fast visst måste jag erkänna det gav mig hopp.Om dom klarat så kan jag med.
    Det med kläder jajajajja,jag fick börja använda mamma byxor i v13,började med stl38 och nu har jag gått upp till stl 44.Skönt,snart är man i v 30(nuv 28+2)om man räknar den gammla BF datum som jag fick först.Ja blev backad 6 dagar nu så om man räknar med dt nya BF så är jag i v 30(29+1).Men jag håller mig till den första BF.

Lite pengar kommer jag göra av mig snart,ska shoppa resten av bebisgrejer.Dubbelt köp härSkrattande,så inte så billigt kommer det att bli
    Så trevligt att vara saknad Oskyldig
    Jag tycker precis som du att det på ett vis var skönt att se att det gick att lyckas med ivf men samtidigt så kändes det varje försök som att om många lyckas plussa då så minskar ju chansen rent procentuellt för mig att lyckas, även om det ju inte riktigt funkar så. Till all lycka behövde vi ju inyte göra mer än 3 insättningar och det tror jag är ganska normalt.

Förstår att det blir aktuellt med mammabyxor redan i v 13 när man väntar 2, det sk ju spännas och töjas lite extra Skrattande
    Jag shoppade ett par jeans på HM igår men blev riktigt irriterad på storlekarna.. jag har ca strl 40 men måste ofta ha 42 för att längden ska funka (177 cm lång). Men på mammabyxorna fick jag köpa strl 44 (!) för att det alls skulle finnas ngn växtmån.  Visst har jag gått upp ngt kg men absolut inte så mycket att det skulle få påverka kläderna på det sättet. Grrr!
  • Vädur 78
    emi skrev 2010-07-25 19:48:26 följande:
    Så trevligt att vara saknad Oskyldig
    Jag tycker precis som du att det på ett vis var skönt att se att det gick att lyckas med ivf men samtidigt så kändes det varje försök som att om många lyckas plussa då så minskar ju chansen rent procentuellt för mig att lyckas, även om det ju inte riktigt funkar så. Till all lycka behövde vi ju inyte göra mer än 3 insättningar och det tror jag är ganska normalt.

Förstår att det blir aktuellt med mammabyxor redan i v 13 när man väntar 2, det sk ju spännas och töjas lite extra Skrattande
    Jag shoppade ett par jeans på HM igår men blev riktigt irriterad på storlekarna.. jag har ca strl 40 men måste ofta ha 42 för att längden ska funka (177 cm lång). Men på mammabyxorna fick jag köpa strl 44 (!) för att det alls skulle finnas ngn växtmån.  Visst har jag gått upp ngt kg men absolut inte så mycket att det skulle få påverka kläderna på det sättet. Grrr!
    HMs gravid jeans är små i storleken, alla jag känner ha fått köpa en st större än vanligt där
    Milo 20100502
  • emi
    Vädur 78 skrev 2010-07-25 20:18:18 följande:
    HMs gravid jeans är små i storleken, alla jag känner ha fått köpa en st större än vanligt där
    Tur att det inte  gäller bara mig Skrattande
  • Miamorebambino

Ja HM kläder är lite luriga,man ska aldrig lita på stl utan man ska prova på en gång. Hatar byxor just nu,känner mig så klumpig när jag ska ta på mig dom. Kan ju liksom inte böja mig ner
    längreSkäms

• emi
    Miamorebambino skrev 2010-07-27 00:39:39 följande:
    Ja HM kläder är lite luriga,man ska aldrig lita på stl utan man ska prova på en gång. Hatar byxor just nu,känner mig så klumpig när jag ska ta på mig dom. Kan ju liksom inte böja mig ner
    längreSkäms
    fast det är helt ok, du har ju en del babymaterial i magen Skrattande

vi var och beställde vagn igår, en emmaljunga duo edge i färgen pro forest. Har en deal med firman att jag får komma in och byta till de nya PP tygerna om jag vill, men jag ror nog att det blir denna. Den kommer i slutet av oktober, är ju inte precis som att den behövs nu Oskyldig
  • Greta1
    emi skrev 2010-07-27 08:52:43 följande:
    fast det är helt ok, du har ju en del babymaterial i magen Skrattande

vi var och beställde vagn igår, en emmaljunga duo edge i färgen pro forest. Har en deal med firman att jag får komma in och byta till de nya PP tygerna om jag vill, men jag ror nog att det blir denna. Den kommer i slutet av oktober, är ju inte precis som att den behövs nu Oskyldig
    Roligt med barnvagn! Antar att det där är en riktig djungel..? Vad ska man tänka på? Vilka andra funderade ni på? Shit vilken lång väntetid! 3 månader!?! I så fall bör man ju beställa senast september... Vi har inte ens börjat kika på det där än..
  • Vädur 78
    Greta1 skrev 2010-07-27 09:14:27 följande:
    Roligt med barnvagn! Antar att det där är en riktig djungel..? Vad ska man tänka på? Vilka andra funderade ni på? Shit vilken lång väntetid! 3 månader!?! I så fall bör man ju beställa senast september... Vi har inte ens börjat kika på det där än..
    Är ca 3 månaders leverans på de flesta vagnar. Tänk på var du kommer använda vagnen, hur ni bor, hur mycket plats ni har i bilen osv
    Vikten skiljer ganska mycket mellan vagnarna. Vet att första vagnen vi tittade på vägde 20 kg, den vi köpte 9 kg och det är rätt stor skillnad

Milo 20100502
  • DjurgårdsRutan

Vi köpte en Kronan Duovagn på Blocket. Den var i så fint skick, och den har fått mycket bra poäng i olika tester. Dessutom så ville vi ha en robust vagn med 4 hjul med tanke på att vår lille kommer i mitten av November, och bör tåla snö/slask och rusk.
    Skall till BM i morgon, har bara kännt buffningar en gång och sen har det varit tvärlungt där inne, är ju ändå i v 23+5. Hörde ju hjärtslagen för 2 veckor sedan, så allt är nog bra hoppas jag.

Hur mår ni andra?
    Kram

Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!