• Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?
  • saltabanditen
    Gulletroll skrev 2010-06-26 19:03:42 följande:
    Ehhh....vad vet du om mig? Å vad jag har lidit av och själv gått igenom?

Tro mig, jag vet exakt vad jag pratar om. Mer än de flesta!!
    Jag vet ingenting om dig och det har jag inte skrivit heller. Läs om, läs rätt.
    Däremot vet jag att du saknar elementära kunskaper i det du nu uttrycker åsikter om.
    Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under E
  • peikko

Lustigt att du här gör exakt samma sak som den som skrev om dig, och ifrågasatte dina upplevelser och insikt i ämnet...

Ja, att var och en höjer sig över andra genom att "trycka ner" andra och andras erfarenheter, det måste ju vara det som gör oss alla så starka och trygga! *IRONI*
  • Mandarina
    Honeyflowers skrev 2010-06-26 18:36:21 följande:
    men adhd är väl inget som går över? Det får man ju leva med hela sitt liv. Men vid 30 kanske man har lärt sig leva med det, acceptera det..vilket man kanske inte har gjort vid unga år.....
    FEL! Återigen, bara för att man har ADHD när man är 20 behöver man inte ha det när man är 30.

Seriöst, är folk så himla dåligt pålästa.....!!

Läs på och kom tillbaka så vi kan diskutera på samma nivå. Jo jag menar allvar.
  • Qarrolajm

hahahahahahahah !! de tror jag verkligen inte..

snackar man om att hjärnan e formbar så tycker att du ska leta lite fakta...
    så kära Dr.gulletroll hur blir jag av med mina diagnoser bipolär och adhd?

Jag vill ha ett helt seriöst svar faktiskt.
    jag är mkt intresserad eftersom jag kämpat med detta väldigt hårt i mitt liv.
  • Mandarina
    Schnauser skrev 2010-06-26 18:36:52 följande:
    Vilka fler mänskliga tillstånd, som eventuellt kan påverka barnet, sätter du på din - "bör inte skaffa barn-lista"?

Fetma? Homosexualitet? Rullstolsburna? Diabetiker? Reumatiker? Dina inlägg låter väldigt fördomsfulla.  
    Just nu pratar jag/vi om psykisk ohälsa. Har inte sagt ngt om andra sjukdomar.
  • idiblon yes
    Qarrolajm skrev 2010-06-26 19:04:21 följande:
    Min överläkare säger alltid till mig att jag är en enorm självinsikt i min sjukdom, eftersom jag börjat lära mig hur den fungerar.

Jag kan börja känna på mig när jag är på väg in i en manisk fas alt. deppig fas.
    Vilket är ett stort plus för mej eftersom inte många med bipolär/adhd diagnos kan göra det.

Så visst tror jag att jag kommer klara av ett barn mkt bra i framtiden. För jag lär mig av varje dag som går att hantera det.

Sen vet jag att min sjukdom är ärftlig, de finns en risk att mina barn kan ärva den. Men samtidigt, om de nu händer (vilket jag inte hoppas) så kan jag finnas där, och verkligen förstå dom...
    för den som gått igenom skiten själv, vet hur skiten luktar. :)
    Personligen kan jag tycka att människor som idag klassas som sjuka faktiskt snarare visar på att de är väldigt friska och reagerar allergiskt mot ett sjukt samhälle.

Som jag säger, hur sjuk eller frisk man är borde knappast mätas i hur man mår, utan hur mycket insikt man har. Och en som mår bra kan sakna insikt.
    Vilar vid denna källa...
  • shoreline

GULLETROLL: Det sorgliga med dig coh din person är att du TROR att du är påläst...

• Qarrolajm
    Gulletroll skrev 2010-06-26 19:05:54 följande:
    FEL! Återigen, bara för att man har ADHD när man är 20 behöver man inte ha det när man är 30.

Seriöst, är folk så himla dåligt pålästa.....!!

Läs på och kom tillbaka så vi kan diskutera på samma nivå. Jo jag menar allvar.
    Varför säger min överläkare då att vi ska lära dej att hålla sjukdomen i schack... inte ta bort den.... utan i BALANS!!!
  • Mandarina
    Qarrolajm skrev 2010-06-26 18:37:56 följande:
    bipolär är en s.k kronisk sjukdom.
    adhd KAN växa bort...

hjärnan e formbar... PFFFT.. säg de till mina vänner som tagit sina liv...

De är lätt att uttrycka sig om att hjärnan e formbar när du själv kanske inte upplevt panikångest attacker där livet försvinner framför dina ögon, när du känner hur ditt hjärta stannar och du försviner långsamt men säkert...
    hjärnan e formbar?!

varför tror du man får medicin då? för att hjärnan kanske måste ställas om...

i min hjärna fattas de vissa saker, därför jag e sjuk! medicinen ersätter detta...
    min hjärna har ingen balans utan medicin, men med medicinen , mår jag KANON!
    Haha, pinsam du e.

Om du bara visste vad jag gått igenom.

Du skulle inte tro mig.

Panikångestattacker är väl det mildaste jag upplevt, så du kan du försöka tänka dig....
  • Mandarina
    Crea skrev 2010-06-26 18:40:11 följande:
    Nu tänker jag göra en klassisk jämförelse: En diabetiker behöver insulin. Förmodligen hela livet ut. Insulin botar inte sjukdomen, utan håller den i schack. Precis som psykofarmaka gör för dem som lider av psykiska sjukdomar. Beklagar verkligen din inskränkta syn på psykiskt sjuka människor. Förlegat och patetiskt.
    Men snälla du, här avslöjar du tydligt vilken nivå du ligger på.

Att jämföra insulin med psykisk ohälsa.

*skakar på huvudet*
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?