Fru U skrev 2010-07-02 22:44:59 följande:
Har inte trott att du ljög.
Efedrin liknar adrenalin och kan därför ge upphov till det som du upplevde.
Och innan du kontrar med att det är dopingklassat eller narkotikaklassat eller nåt sånt så vill jag bara påpeka att många substanser är klassade så för att stäva olaglig handel med dem, inte för att de är jättefarliga.

Nej jag vet inget om denna drog förutom att den finns i lergigan samt att missbrukare använder den. Nej jag hoppas verkligen inte den är farlig eftersom jag tog den under graviditeten, och min bebis kom ut helskinnad tack och lov

Men ändå tycker jag det var konstigt att läkaren inte upplyste mig om vad den innehöll och vilka biverkningar. Usch säger jag det var en skräckupplevelse, jag blev av med illamåendet visserligen men jädrans vad konstig jag blev, som i en dimma i en veckas tid innan jag slutade ta tabletterna.
Men jag tänker eftersom det är centralstimulerande drog så känns det ändå lite riskabelt att ta denna när man är gravid på grund av att fostrets hjärna utvecklas under den tiden, lägg på lite centralstimulerande droger på det så vet man ju inte vad för skador på barnets hjärna det kan bli på längre sikt. Men jag antar de forskat på detta hoppas jag och kommit fram till att det var ofarligt på längre sikt också.