• Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?
  • Kathryn

Gulletroll: du svarar ju inte ordentligt. Känns ganska onödigt att prata med dig. Förstår att andra gett upp. God natt.

• Mandarina
    Kathryn skrev 2010-06-27 22:33:05 följande:
    Gulletroll: du svarar ju inte ordentligt. Känns ganska onödigt att prata med dig. Förstår att andra gett upp. God natt.
    Men...? Jag har ju svarat dig, se nr 409

*skakar på huvudet*
  • Mandarina
    Astarte skrev 2010-06-27 22:28:54 följande:
    Ska du studera vetenskap är det viktigt att du lär dig vad en hypotes är. Allt inom vetenskapen är hypoteser. De kan vara mer eller mindre troliga, men egentligen aldrig sanna. De kan upphöjas till så stark sannolikhet att vi börjar tala om dem som sanna, men egentligen är de inte det. De är och förblir hypoteser. Det går därför aldrig att säga det inte finns vetenskapliga belägg utan bara en hypotes. Vetenskap består av hypoteser och det finns gått om belägg för den om serotonin.

Menar du att vi inte kan ha olika nivåer, eller hur tänker du?
    Det jag menar är att serotininhypotesen har en massa hål. Och att den "faller"....

SSRI botar aldrig en deppression, bara symtomen.
  • Astarte
    Gulletroll skrev 2010-06-27 22:36:58 följande:
    Det jag menar är att serotininhypotesen har en massa hål. Och att den "faller"....

Tar den bort dem är väl allt lugnt? Då mår man ju bra, resten av livet. Som många har skrivit finns det lika mycket pengar som stöttar andra sidan, så det blir ett icke-argument.
  • FuuCk
    Gulletroll skrev 2010-06-27 22:34:50 följande:
    Men...? Jag har ju svarat dig, se nr 409

*skakar på huvudet*
    Gulletroll, jag orkade läsa två inlägg från dig, sen gav jag upp.....
  • Doktorn
    Gulletroll skrev 2010-06-27 22:36:58 följande:

Intressant inlägg.  Kan du berätta för mig vad en depression är då?
    Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • Mandarina
    Doktorn skrev 2010-06-27 22:47:40 följande:
    Intressant inlägg.  Kan du berätta för mig vad en depression är då?
    Va?

Vad har det med saken att göra?

Eller menar du på allvar att SSRI botar deppression?

Sjukt att en läkare tror det!
  • FuuCk
    Gulletroll skrev 2010-06-27 22:49:42 följande:
    Va?

Vad har det med saken att göra?

Eller menar du på allvar att SSRI botar deppression?

Sjukt att en läkare tror det!
    Gulletroll; de gör ont i mig när jag läser detta. eller tja,allt du skrivit...
    Jag kan inte riktigt avgöra om du pissar på oss med psykisk ohälsa eller bara vill ha rätt.. 
  • Fru U

Orkar inte läsa igenom allt. Har en fråga: om antidepressiva mediciner är ett påhitt varför fungerar de då?

Svaren bor i hjärtat
  • Mandarina
    FuuCk skrev 2010-06-27 22:51:49 följande:
    Gulletroll; de gör ont i mig när jag läser detta. eller tja,allt du skrivit...
    Jag kan inte riktigt avgöra om du pissar på oss med psykisk ohälsa eller bara vill ha rätt.. 
    Ja så kan man ju oxå välja att tolka det om man vill.
    Men förstår bara inte hur gör den tolkningen att jag skulle pissa på er med psykisk ohälsa då jag själv varit drabbad av det och vet vad jag talar om.

Synd att jag kämpar ensam med min kunskap. Men återigen så vet jag vad jag talar om och är säker i min sak.

Nu lämnar jag denna diskussionen eftersom jag inte får ut nåt mer av den.

Jo, en sak till - jag står fast vid min åsikt att om man är deprimerad och behöver äta SSRI för att klara livet så bör man inte skaffa barn. Lider man av psykisk ohälsa så tar man tag i det först och sen skaffar barn.
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?