• Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?
  • FuuCk
    Stealth skrev 2010-06-27 14:55:56 följande:
    Hehe, ja, sen finns det vissa som tror att de är friska från allt, det är en egen diagnos det
    visst är det så :) haha!
  • FuuCk
    Hehe, ja, sen finns det vissa som tror att de är friska från allt, det är en egen diagnos det
    dom mest humana, omtänksamma och trevliga människor jag mött , dom mötte jag på pysk!
  • Stealth
    puss skrev 2010-06-27 14:56:33 följande:
    jaså.
    ts heter mickeN, fö. mitt namn stavas inte likadant.
    det är tammefan roligt nästan jämt
    Det blir ganska jobbigt att läsa när det blir för mycket meningsbyggnadsfel, stavfel och avsaknad av stora bokstäver, felskrivningar på namn, felpunktationer och så vidare.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • FuuCk
    puss skrev 2010-06-27 14:57:03 följande:
    vad heter den då?
    högmod
  • puss
    Stealth skrev 2010-06-27 15:00:01 följande:
    Det blir ganska jobbigt att läsa när det blir för mycket meningsbyggnadsfel, stavfel och avsaknad av stora bokstäver, felskrivningar på namn, felpunktationer och så vidare.
    ja visst.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Här och nu
    logg81 skrev 2010-06-27 14:55:18 följande:
    Tråkigt.

Mej skulle de skicka dit även fast jag var friskförklarad sedan 17 år tillbaka och det inte fanns några risker att min sjukdom var/är ärftlig.
    Jag protesterade vilt och bad den BM fara åt pipan... Sen flyttade jag till min hemstad och gick till en BM på en privat klinik. Hon skakade bara på huvudet åt den BM jag hade haft innan...
    Jag hade inte någon riskfylld graviditet, åt inga mediciner, levde inte något "hårt liv" f.ö... Jag förstår inte varför jag skulle ta upp någon plats på spec- mödra när det fanns andra som behövde den bättre...
    Spec-MVC är inget tvång o som du säger slöseri med resurser om det inte behövs.
  • Här och nu
    Man utreder givetvis bara de som har problem i vardagen.
  • ezah

nu orkar jag ju ine läsa tråden i helhet, i vanlig FLordning är det säkerligen 97,5% skit.

jag antar att man väger fördelar mot nackdelar?

om riskerna med medicinen ä mindre än riskerna vid ett eventuellt insjuknande blir det medicin.
    om inte blir det inte det?

det är inte bra för fostret om  modern är ex deprimerad under graviditeten, inte heller om hon är stressad osv.

vissa kanske äter medicin för att undvika återfall i missbruk?
    andra kanske  riskerar depression eller mani utan medicin, vilekt skulle kunna resultera självskadebeteende, ohälsosamt leverne eller kanske ett handlande som försvårar situationen när barnet kommer (typ säga upp läghenhet, köpa ballonger för alla pengar osv)?
    psykoser, hallucinationer osv osv osv.

det finns tusen miljoner saker som innebär risker för fostret, mamman kan ramla i trappan eller råka bli drogad v misstag. inte stannar folk hemma för det?

sen tycker jag, lite så där i allmänhet, att folk som inte vet vad de pratar om (i det här fallet: folk som inte har erfarenheter av psykisk ohälsa) borde hålla sitt dömande för sig själva.

• Här och nu
    logg81 skrev 2010-06-27 14:55:51 följande:
    Har jag skrivit det?
    Är jag rätt säker på ja. Annars har jag citerat fel.
  • Här och nu
    puss skrev 2010-06-27 14:53:05 följande:
    inte alls. många människor är helt friska.
    De flesta är inte det, men det beror på hur mycket man låter småkrämpor hindra sig.
Svar på tråden Varför psykofarmaka när man är gravid?