Siljelin,d et låter skönt att sitta i sandlådan, jobbar du på förskola ? Det är mysigt med barn. Jo när man jobbar på utländskt ägt bolag, som jag gör, så är det oftast en månadsbokslut, eller ett stort företag som t ex Ericsson har nog också samma upplägg.
Om man arbetar i ett svenskt ägt företag, så är det inte lika strikt på att bokslutet skall vara klart på en vecka varje månad. årsbokslutet hos oss, skall vara klart på två veckor, så vi får jobba trettonhelgen. Men på ett svenskt ägt företag, så brukar man kunna ha en längre bokslutsperiod. Idag har jag jobbat tio timmar.
Så ibland funderar jag på att jobba med annat än ekonom, men vill inte sätta mig på skolbänken igen.
Men ibland funderar jag på att bli min egen och jobba som konsult, för då kan man styra sina tider lite själv, men inte helt och hållet. Men det är en del jobb med att vara egen också.
Bokslut måste man ha varje år, även en liten enskild firma har ett sk bokslut i form av avstämning av alla konton och inlämning av deklaration, jobbade ju på redovisningsbyrå förut och där fanns det alla möjliga bolagsformer.
På fredag har vi i alla fall halvdag och då tänker jag verkligen gå tidigt. Johannas dagis är stängt och hon är hos morfar och Thomas har också halvdag, så vi åker och hämtar henne och stannar på middag och skall ha en skön och lugn helg.
Har redan börjat handla julklappar, mitt mål i år, är att de skall vara inköpta och inslagna till Lucia. Gillar inte julhysterin faktiskt. I alla fall inte att trängas med andra kring jul och vara stressad.
Nu skall jag sova.