Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ha ha Siljelin, kanske skall införa det som valslogan och gå och ställa mig utanför nån valstuga i morgon ha ha !!

Undrar om jag får nåt gehör ? Har prövat huskuren vitlök och det känns faktiskt bättre, men allra bäst var att basta, min kropp älskar värme, ju varmare desto bättre, kanske emigrera vore nåt. Förstår ni då att jag ser fram emot Kretaresan i juni nästa år.

Mår bra utomlands och ju varmare desto bättre.
    Har förresten blivit erbjuden fast jobb där jag är nu,så då slipper jag vara konsult, så den 23 okt, träder det i kraft, är uthyrd t om 22 okt.
    Skall nu löneförhandla på måndag, något jag verkligen inte är bra på, men det måste jag, och sen skall papper skrivas på.
    Men det känns så skönt, kanske detta år kan sluta bra, det har ju verkligen varit ett mittemellan år, med lite jobbiga saker som inträffat.
    Idag har vi köpt doppresent, till dopet av Johannas låtsaskusin om två veckor, finskor och stövlar, och jag  tycker det är trist att vanka runt i köpcentrum med Johanna och Thomas, går helst själv och shoppar faktiskt. Men det gick bra.

Thomas var med Johanna till dansen i förmiddags, så jag fick vila lite. Men nu känner jag mig piggare, kanske skall använda, vitlök bättre än medicin på min valslogan också, som jag tänkte använda mig av i morgon, då jag faktiskt inte har röstat ännu, brukar alltid förrösta, men i år har inte nån av oss två, lyckats klämma in det och dessutom vet jag inte alls vad jag skall rösta på. Men jag kan ju fundera på det i natt, om jag inte kan sova eller har nåt roligare att tänka på hi hi !

• korfu08

Jaha, nu är det söndag och känner mig bättre nu och hoppas verkligen att det vänder, har börjat märka att min astmamedicin hjälper och det känns underbart. Den verkar jag behöva jämt.

Idag har vi röstat och tagit det lugnt och det behövdes, börjat rensa lite i Johannas rum, vi skall ju göra om hennes rum, så vi har börjat fixa hur vi tänkt oss det och skall kolla på tapeter i oktober, är för uppbokade innan.

Hon får vara med och välja, men inte vilken färg somhelst, utan nån som håller ett par år. Sen skall hon få ett skrivbord, eftersom hon ritar mycket och har börjat skriva bokstäver och behöver nånstans att sitta.

Så det blir ett kul projekt.Jaha i morgon kanske man skall löneförhandla, jag är inte så bra på sånt, men det får väl gå, när väl alla papper är klara, kan man pusta ut.

• korfu08

Vad som händer inom politiken vet man aldrig, ena dagen är inte den andra lik. Politiker är inte nåt jobb för mig.
    Har handlat vinterstövlar till Johanna, jag kör Kavatstövlar, för de klarade årets vinter jättebra, hon frös inte om fötterna en enda gång och klarade de årets vinter så klarar de alla vintrar här. Men Timberland är nog jättebra. Har haft fleccegalonisar till Johanna förut och de var väldigt bra, lätta att tvätta och bra att ha på dagis.

HAr varit på kören. Snart åker hela kören till Tallinn och sjunger och har skoj, så vi övar för fullt. Jätteskoj blir det.

Är lite trött, men känner mig mycket bättre idag.

Nu skall jag sova, har sömn att ta igen, går ofta upp vid fem och kommer hem vid sju. Fast i morgon tänkte jag komma hem tidigare. På onsdag skall jag till min läkare på undersökning angående min värk och hoppas inte hon hittar nån cysta eller annat trist och sen vet jag att hon kommer att säga att jag skall gå upp i vikt.

Ja nu är det verkligen sovdags. Gonatt

• korfu08

Jaha några papper att skriva får man inte. Ekonomichefen satt upptagen i budget hela dagen, vill få mitt anställningsavtal, så det inte glöms bort, han verkar vara virrig.

Är trött och sliten, en resa till solen just nu skulle sitta fint.

• korfu08

Jaha då var anställningsavtalet påskrivet och jag fick faktiskt den lön jag ville ha. Vi har haft besök från Tyskland på mitt jobb, därav att vår chef varit lite virrig kanske mest stressad.

Sedan har jag varit hos läkaren idag, de kollade min lilla kropp och får se om Sophiahemmet godkänner min vikt om vi skall göra provrörsbefruktning, vi skall dit i november.

Nu skall jag sova, men det känns jättebra att få en fast tjänst, utan provanställning och det känns så skönt att efter ett år, äntligen få vara där man trivs.

• korfu08

Känns så skönt med ett fast jobb, detta år slutade bättre än vad jag trodde det skulle göra och det känns som en liten revansch efter det jobbet där jag vantrivdes förra året.

Fredag i morgon och på lördag blir det barndans och sen skall Johanna och jag på kräftskiva hos min släkt med barn i Johannas ålder där, Thomas skall springa Lidingöloppet, så han får vara utan kräftor, vi har alltid våra årliga kräftskiva på uppfiskade kräftor. Det är numera min farbror som fiskar, var med när jag var yngre,men nu lyckas vi alltid ha semester och vara bortresta då det är kräftfiske.

Kul blir det i alla fall och på söndag blir det till att röja i förrådet och Johanna skall ev leka med en kompis och träna lite på sin cykel och sen skall vi storstäda, nu när vi fått en dammsugare som funkar, våran brakade i hop förra helgen.

Känns så bra allting och man nyper sig i armen. Förkylningen har äntligen gett med sig den med.

Ha en bra helg

• korfu08

Mondino krya på dig och stackar Elina, lät som två helvetetsdygn usch. Är helt slut, men mår mycket bättre, äter nu konstant astmamedicin med kortison i, undrar hur bra det är i längden, men måste äta den varje dag fram tills årsskiftet. Så förstörda är mina luftrör och jag som sjunger,men det går att sjunga med denna medicin och även näsan får jag ta astmaspray med kortison i, men den skall jag bara ta en vecka till.

Sedan får vi se hur det går i november då vi nu bokat tid på Sophiahemmet, jag väger nog för lite trodde min läkare när jag var på undersökning där häromdagen och sen skall jag ta prover på måndag, som de skall kolla på innan vårt besök. Sen är det Thomas och jag som bestämmer allt själva och det känns bra att mötet inte är bindande, det kostar ju en sådär 30 000 -32000 kr att göra provrörsbefruktning och vi är låsta till Stholm, då min man har opererat sig och lämnat spermaprover på Huddinge som måste användas och de får bara transporteras kort bit.

Nåväl just nu tänker jag inte så mycket på det. Jag har haft en bra vecka, har fått min efterlängtade fasta tjänst,alla papper påskrivna och detta år har jag verkligen gjort lönelyft med sådär en 7000 kr sen årsskiftet, ibland lönar det sig att byta jobb. Men pengar är inte allt,trivs här och det är viktigast.
    I morgon skall vi på kräftskiva och det blir skoj, med släkten och där finns det barn iJohannas ålder och det är ju kul för henne. Jag är rätt sliten nu faktiskt så jag hade tänkt mig en hemma helg, på söndag skall vi röja i förrådet samt köpa en ny madrass till Johannas säng och hyllor till förrådet och nästa vecka skall vi välja tapeter till Johannas rum, blir spännande att se hur det blir sen när de kommer upp.

Sen blir det möbelhandling.

• korfu08

Jaha, då har man ätit lite kräftor och sedan har man ätit lite annat smått och gott. Och Johanna har lekt med mitt kusinbarn Linn och det var jätteskoj för henne. Och de lekte bra i hop, de är födda samma år.

I morgon blir det lite ärenden och annat fixande hemma, sen en ny vecka och på måndag, skall jag försöka ta mig till Sophiahemmet på lunchen och ta mina prover och det kan behövas. Vi skall ju dit på möte i november och sen får vi se hur det blir, har rätt ont just nu och det är jobbigt.

Är rätt trött efter veckan faktiskt och skall nog sova snart och skönt att det inte blev så sent i kväll.

Ha det bra och trevlig helg på er alla

• korfu08

Hoppas att ni har haft en bra helg och bra söndag, nu är det måndag igen och ny vecka igen.

Jag har haft en rätt bra dag. Kul för Johanna som hittade sin dagiskompis att leka med ute, och de hade skoj ett tag trots att det var kallt.

• korfu08

Grattis till nya jobbet Camabo. Jag är också den som lägger mig senast,men är också nattugglan här hemma och älskar att planera bröllop och semesterresor. Så jag sover i snitt 5-6 timmar per natt och kören gör mig ännu piggare så nu sitter jag här, skall upp fem i morgon lämna Johanna och jobba hela dagen. Men så är jag också trött ibland. Men vi kvinnor är oumbärliga. Ha ha !!! Nä nu är jag elak, min man sköter både tvätt och hämtar Johanna varje dag och lagar kvällsmat, så han är verkligen oumbärlig. Tack Thomas.

Nu skall jag ta mig ett stort glas vatten och sen sova och sen är det ny dag i morgon. Idag har jag tagit prover på Sophiahemmet och det inför vårt möte med dem i november. Och om vi skall göra provrörsbefruktning blir det till sommaren, har ju våren som den stressigaste perioden. Så då är det väl dumt att kanske behöva vara hemma och borta mycket, blir inte poppis då.

Men sluta sjunga gör jag aldrig då dör jag hellre. Snart är jag ledig och har semester. Yippie !!!

Det är jag värd efter ynka två veckors ledigt i somras och inte ens i rad, skall vara ledig en vecka nu om två veckor. Johanna och jag skall ha två av de dagarna som mysdagar, de andra dagarna är jag på körresa i Tallinn. Kul att komma iväg.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!