Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Hej !

Tack är bättre idag efter att ha sovit halva förmiddagen. Ja att skriva en inbjudningsbrev till Viktoria och Daniel är inte så lätt, men samtidigt är det bra om det inte är för formellt heller, vad är det ni skall bjuda in dem till för ändamål ?

Jag är rätt less på att vara hemma. Vi har fått brev från Sophiahemmet idag och vi tänker nog göra provrörsbefruktningen sommaren 2011, den tid på året man är nervarvad, det var deras rekommendation och sedan skall jag ta prover inför vårt besök i november.

Jag längtar till helgen, och hoppas att jag blir helt frisk snart.

• korfu08

Ja usch detta med att ramla nerför trappor, tack och lov har Johanna klarat sig, har ramlat på dagis en gång i trappan och hela ansiktet var skrapat, det var läskigt, de ringde mig på jobbet, och Thomas. Thomas åkte på en gång och hämtade henne.

Jag känner mig bättre nu och skall jobba i morgon och uträtta alla ärenden jag tänkte göra när jag varit sjuk.

Skönt med helg snart. Johanna har varit hos en kompis ikväll, då jag varit på informationsmöte på Johannas dagis och Thomas kom hem först vid halv åtta, det hade gått rätt bra för henne att vara själv där.

På söndag skall hon leka med en annan kompis, kul att hon fått lite kompisar här i närheten.

• korfu08

Jaha då har man fått reda på varför man varit hostig och krasslig sen i slutet av juli ? Jo de korkade läkarna på vårdcentralen tog ändå mitt ord på allvar,när jag var där i tisdags och då fick jag också äntligen ta ett svaljprov, trodde det var standard vid ett första besök när man redan då hostat i fyra veckor, så jag har snart hostat i 3 mån.

Det visade att jag haft en baktierie i mig i två månader och då har jag ätit en massa onödig medicin till ingen nytta, helt otroligt, ger inte mycket för sjukvården här hemma. Tacka vet jag den vanliga statliga sjukvården i London, jag blev sjuk när jag hälsade på min bästa vän där 2007. Och fick veta att maxväntetiden på akuten där är 4 timmar, annars får de böta och det var enormt bra läkare, man blev undersökt från topp till tå, de tog hellre ett prov mer än mindre och jag hade ögoninflammation, fick salva som gjorde mig frisk på en dag och har aldrig haft ögoninflammation mer sedan.

Där ligger vi i lä, med vår vårdcentral, i alla fall den här i Edsberg. Jag tror jag skall bli läkare,fast jag inte pluggat till det, men svaljodling trodde jag att man skulle slippa tjata till sig som patient, så då kan ju vem som helst bli läkare om vi själva måste tala om vilka prover som skall tas. H aha !!

Hade velat åka till brandstationen på söndag, men Johanna skall leka med en kompis och det har hon sett fram emot så länge. Och nu har vi fått papper från Sophiahemmet, med lite prover som skall tas och vi har bokat in ett prel besök i november, skall försöka få barnvakt till Johanna bara en torsdagskväll. Vi får inte ta med henne. Kanske kan min pappa ha henne den kvällen och sen är ju han ledig fredagar. Vi får se om jag hinner till deras lab innan och ta proverna bara.

Vi har i alla fall bestämt oss för att göra provrörsbefruktningen till sommaren och om vi behöver försök två får den bli till hösten, mitt jobb är alltid lugnare vid denna tid på året. Och jag skulle bra gärna göra den på sommaren, i aug eller så, när man är nervarvad.

Oj vilket långt brev, men kände att jag behövde det idag.

• korfu08

MUMCC ja, vi tänker göra provrörsbefruktning nästa sommar, deras tips är att ta den period jag har lugnast på jobbet, vilket är sommar och höst, så efter vår greklandsresa eller om de har semester, när de öppnar igen då.

Man är mer nervarvad på sommaren. Innan vårt möte där i november måste jag ta prover först och de måste visa bra, för att vi skall få göra nån provrörsbefruktning över huvudtaget.

Är bättre från min förkylning idag.

Välkommen du nya sollentunamamma, jag bor i Edsberg med min man och vår dotter, nu fyra år.
    I morgon var det barndans igen och sen fira min mamma som fyllt år och sen på söndag är det lek med dagisbästisen,så vi hoppar över brandstationen denna gång. Får bli nån annan gång. Jag vill ha lite lugn och ro också då det är helg. Har haft en rätt bra fredag och det verkar som om företaget jag är på nu, vill behålla mig, avstämningsmöte blir det i slutet på september.

Sedan har vi nu bestämt oss för att göra om Johannas rum, så vi skall köpa tapeter i oktober och sen skall nån duktig person sätta upp dem och sen lite nya möbler, det mesta har hon vuxit ur, det blir storrensning av saker i hennes rum då. Skönt att få det gjort.

• korfu08

Det vore trevligt att följa med MUMCC på kungliga festen,klart vi får följa med. Vi har varit på barndans och varit hos min mamma idag och grattat henne i efterskott och det verkar som om Johanna skall leka med sin kompis i morgon. Och har skissat på hur Johannas rum blir efter ombyggnaden. En ny bokhylla är det enda vi hoppar, den hon har får hänga med tills hon börjar skolan och garderoben är helt ok. Men ett skrivbord blir det, hon som älskar att rita.

Är trött av pencillinet och hoppas få en lång sovmorgon i morgon bitti.

• korfu08

Ja här har Johanna lekt med en dagiskompis och de var först ute, sen blev vi hembjudna till dem och Johanna blev tokig i hennes pippihus och trumset, det sistnämnda väntar jag med tills hon fyller år i så fall och det förstnämnda får vi nog hoppa, skall göra om hennes rum och då blir det saker till det och sen vill hon ha en massa saker till barbie och lego, så då får hon välja lilla tösen. Hon har ju en massa med pippi redan.

Så det har varit full rulle idag och min stackars kropp mår pyton av all medicin, den orkar knappt bära upp mig, orkar nästan ingenting. Vill börja träna igen, men det står nog skrivet i stjärnorna när jag kan det.

I morgon är det kör och jag måste ta mig till kören, behöver det om inte annat. Och hoppas bli frisk snart, min önskejulklapp.

• korfu08

Välkommen hit, man Thomas, dotter Johanna  född 06 och jag, född 75. Ja det är inte lätt detta med NHL; Mondino, stackars Christian, han får ju dra lasset själv, utan draghjälp till NHL.

Själv en vanlig måndag, vill också gå på shoppingrunda, men jag har inte haft tid idag. Kul att du hitta så mycket Mondino.

Jag skall sova nu efter en rolig körkväll, utom för min stackars röst, men nu skiter jag i förkylningen. Den har blivit lite bättre och den dör väl snart, eftersom jag retas med den genom att sjunga.

Godnatt

• korfu08

Lättast är nog att höra efter med förskolorna och maila till kommunen för det är där man får sin köplats. Bor själv i Edsberg och det finns en del förskolor här. Men om det är lättare att börja mitt i terminen vet jag inte, men på Johannas förskola har de ibland börjat någon mitt i terminen.

Det beror nog på om de fyller alla platser och de har väl också syskonförtur på vissa osv. Men ring och prata med dem och jag ringde kommunen när vi flyttade hit från Västerås och ringde upp en del förskolor och sen besökte vi dem och då ändrade vi vårt första handsval, för den vi besökte var inte alls vad vi tänkt oss, så det är nog bäst att göra så.

Lycka till.

Ja Skydiver, ibland kommer allt samma vecka och jag som äter pencillin fortfarande, nästa helg t ex är det både kräftskiva och lidingölopp samma dag, Thomas skulle ha sprungit men det kan han inte nu, men hans bror kommer upp och skall springa, samma dag är det kräftskiva, med hela släkten om de inte ändrar dag, eller får ha två dagar, så är det  när man är 25 st bara med kusiner och hela kånka rongen.

Och helgen efter det, är det dop, marknad och dans samma helg. Man får aldrig vila och ro, men så är det. 
    Denna höst har allt lyckats komma samma helg. 
    Som när jag är på körresa, blev jag också medbjuden på Thomas chefs stora 60 års fest, och han har kick off den helgen, så föräldrarna får ha Johanna och jag valde körresan, vår kör fyller 10 år. 

Alltså, varför kan inte saker vara utspridda, till de helger man inte har nåt ? Ja det är konstigt. 

Sov gott  

• korfu08

Jaha onsdag, är trött och till helgen är det shopping av doppresent till dopet vi skall på om två veckor och på fredag är det tjejkväll för att fira en kompis som fyllt år och sedan lördag då barndans och shopping, se om vi inte skall försöka hitta stövlar till Johanna också, gillar inte att ha henne med i shoppingcentrum hon springer bara iväg.

På söndag skall en kompis till henne komma hit och leka.

Är genomtrött och längtar verkligen till  Kreta, nu har vi ju bokat resan så nu ska den bli av, semester måste jag ha oavsett vad jag jobbar, har föräldrardagar kvar, så i så fall tar jag dem och då får de inte neka mig ledigt,har alltid ställt upp för andra, så då får andra ställa upp för mig.

Jaha, nu skall det hängas tvätt, tur att man har tvättmaskin annars skulle man få bo i tvättstugan.

Hoppas att min förkylning ger med sig också.

Ha det bra

• korfu08

Trött har mailat till vårdcentralen här i Edsberg, tycker de kan lägga ner den, eftersom kommentaren när jag var där sist, oj vad skall vi göra nu, betalar för att bli frisk och har slängt ut en massa pengar i onödan på medicin som inte hjälper, så nu får de skicka en remiss till nån vettig läkare, för hit tänker jag inte gå den närmsta tiden och jag tror själv att det är luftrörskatarr, borde veta det eftersom jag haft det ca 20 ggr.

Skulle också behöva mer semester för att få vila, och har varit sur och grinig i kväll, det går ju då ut över Johanna och Thomas,är så genomtrött, inte så kul när man aldrig får sova, för att man hostar. Vårdcentralen borde ge mig pengar tillbaks, eftersom de inte uppfyller kravet, att man skall bli frisk när man går dit.

I morgon fredag skönt.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!