Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Skydiver, är det inte jobbigt att bli inrigd med kort varsel ? Jag skulle nog inte klara ett sånt typ av jobb. Då får du jobba mycket jul och så kanske ? Hoppas att du slipper det.  Är alla uppdragen här i Sollentuna eller får du åka långt ?

Jag är trött, av nån anledning. Känner mig november trött och jag är lite less på allt vad jobba heter just nu, nån svacka kanske.

Har inte hänt nåt mer, än att snön kommit, usch....

Sätter mig helst på ett plan till värmen där min kropp mår bäst av att vara.

• korfu08

Jo det är svårt detta med jobb Skydiver, jag jobbar själv i Liljeholmen och bor i Sollentuna och det funkar nu, för Thomas jobbar i Järfälla och åker bil och hämtar Johanna, men när hon börjar i skolan, då blir det nog att se sig om i Sollentuna eller kista efter ett jobb, så man kan vara mer tillgänglig med läxläsning och så.

Hoppas att allt är bra med dig och skönt att de fasta uppdragen ligger i Sollentuna och Täby i alla fall.
    Jo ett jobb är i alla fall bättre än inget.

Men det är tufft att pendla, men det är inte så lätt att alltid få jobb där man bor.

Jag är trött, men annars mår jag bra och skönt att det snart är helg och hoppas vi slipper snöoväder till helgen, så vi kan skaffa möbler till Johannas rum.
    Det vore skönt att få det gjort. Snart får man ta fram adventssakerna och pynta. Kul det gillar jag.

• korfu08

Snart fredag och helg, så skönt, och vi skall försöka åka iväg och handla möbler i helgen, till Johannas rum och jag är trött och det är skönt med fredag och hoppas få lite sovmorgon på lördag och sen är det dans för Johanna.

• korfu08

HEj !

Fredag och trött av förkylningen och vi skall inte till Sophiahemmet på torsdag, de kunde inte då, och är så förkyld just nu, att det känns skönare att fokusera på att bli frisk. Jag skall må bra, om man skall göra nån hormonbehandling.

Jag funderar på att framöver, om ett år söka ett jobb i Sollentuna, att pendla varje dag, tar verkligen på mina krafter och är konstant trött just nu.

I morgon är det barndans och sedan är det möbler till Johannas rum som gäller och söndag en kompis på besök,.

• korfu08

Mondino, grattis till din 16 åring och skönt att ni hittade nåt till er alla på Stadium och hoppas att Theo mår bättre nu.

Vi har trängts på IKEA idag, bläh, men vi var ute efter skrivbord och snurrstol och byrå till Johannas rum, men hittade inte nån byrå, men hon såg ett vitt skrivbord som hon bara blev så förälskad i, vit är inte nån färg jag gillar på möbler, men nu tyckte vi alla tre att det var fint faktiskt och snurrstolen var flätad och jättefin och passade för småtjejer. Så det blev dagens inköp och köttbullar på IKEA och sen blev det en sväng förbi Sollentuna centrum och där köpte vi kinamat hem, mums säger jag.

Vi fick också hem våra varor så i morgon då Johanna skall hem till en kompis så skall vi passa på att sätta i hop skrivbordet.
    Vi hann med barndansen i morse också, näst sista gången och det var skoj.

Jag känner mig helt slut efter IKEA besöket och skönt att man slipper gå där varje dag, är inte nån älskare av att vandra runt på IKEA en hel dag.

Skydiver, pepparkakor skall vi också baka, det får nog bli på 1 advent faktiskt. Tiden räcker inte till just nu. Kul att de blev bra, var det god glögg ?

• korfu08

Ok då får ni ta den vid annat tillfälle. Johanna har lekt med sin bästis idag och de har haft det jätteskoj och kul att de leker så bra i hop i alla fall och vi har satt i hop hennes skrivbord och det blev jättebra i hennes rum. Sen har jag bestämt eller vi att byta förskola åt Johanna är inte längre nöjd med den hon har och därav vårt beslut, så nu skall vi ställa henne i kö till två andra, se om det finns nån möjlighet för henne att byta, vet att det är kötider, men kan ju alltid försöka

• korfu08

Jaha då har jag ställt Johanna till kö, till två nya förskolor här i Edsberg och det blir nog bra, men det är nog så att hon inte kommer in förräns i augusti nästa år, men det får gå ändå, man kan inte göra mer tyvärr. Som tur är bor hennes bästis här i närheten. De har varit bästisar, sen de började på dagis i hop aug 2007 och de kommer att gå i samma klass, för de är födda med en månads mellanrum och då är den ena tjej och den andra kille, kärleksparet, kallas de på dagis, tvillingsjälar är de. De har aldrig bråkat. Helt otroligt för att vara så små. Men vi får göra så att de leker på helgerna istället. Och då får de ha kul då.

Är så slut och trött just nu. Vinner gärna en miljon och tar ett break ett par månader nmed familjen utomlands, det vore toppen,men sån tur har inte jag.

• korfu08

Tisdag i morgon skall vi träffa vår gamla redovisningsansvarig, som jag bara fick ha ett par månader, och hon var jättebra, trist att hon slutade. Det är jag och ett par kollegor från jobbet. Det blir nog inte så sent, för jag vill gärna hem. Är inne i en hemmaperiod nu och känner inte alls för att gå ut och träffa folk.

På lördag skall Johanna ha dansavslutning, kul att få vara med och se vad de kan. Sen skall vi försöka komplettera skrivbordet, med lite förvaring och skrivbordsunderlägg.

Igår var jag på kör och var ju så genomtrött, att jag höll på att somna på kören.

Nu längtar jag till jul och men inte till stressen utan själva julen och göra ingenting. Det är så skönt. Bara vara.....

• korfu08

Vi hade jättetrevligt igår, när vi träffade vår förra redovisningsansvarig och god mat. Detta pendlande är nog orsak till min kroniska hosta och förkylning, är igång 12 timmar per dag innan jag kommer hem, det sliter rejält, börjar allt vilja ha ett jobb närmre där man bor. Men det kanske det blir vad det lider.

I morgon är det fredag i alla fall och det känns underbart. Skall försöka komma iväg tidigare.
    På lördag har Johanna avslutning på dansen och till våren skall vi försöka med simskola och det vore skoj, sen blir det nog dans fortsättning nästa höst, det var ju väldigt poppis.

Jag skall sova nu och hoppas få koppla av lite i helgen och bara få vara.

• korfu08

Idag var det dansavslutning och de var jätteduktiga, och så söta allihopa. Sen fick hon en inbjudan till kalas nästa söndag, det blir jätteskoj och kul för Johanna. Sen har det varit en lugn lördag, i morgon får vi besök och har dessutom massor att göra, känner mig trött och orkeslös just nu och önskar att jag bara kunde sova fram till våren 2011.

En rätt lugn dag, lite för lugn för att jag skall tycka det är kul och så, när man ändå inte orkar göra nåt hemma.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!