Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Mår bättre nu, ny vecka och längtar verkligen till sommaren, så man slipper kyla och is och annat trist.
    Ja snart fyller Johanna fem år, på söndag blir det stort femårskalas och på måndag är själva födelsedagen. Har hyrt lokalen här i området så det blir skoj för henne på söndag.

Må så gott

• korfu08

Spännande Skydiver, synd att inte tiden räcker för shopping. De har hittat en liten bakterie för min hosta på Danderyd, så nu hoppas jag min läkare på vårdcentralen ger mig rätt medicin så jag slipper få allergichock som gjorde att jag fick tillbringa söndagsnatten på akuten. Vågar knappt be dem om att få ut medicin, skall nog byta till nån annan vårdcentral tror jag.

Sen har jag ev ett jobb lite närmre där vi bor på gång, de ringde upp mig och jag har varit på intervju och nu har de begärt referenser, så det vore skönt, att få mer tid för min familj.

Johanna skall ha femårskalas i helgen och det kommer 10 barn, har hyrt lokalen i området och det är ju skönt, så slipper man få lägenheten upp och nervänd.

På måndag blir hon fem år på riktigt, stora damen och nästa lördag börjar hon på simskola. Kul !!!

• korfu08

Johanna har prinsesstema i form av papptallrikar, servetter, muggar med prinsessor på och sedan skall hon vara utklädd till fe, har hon fått för sig.

Tårtan blir rosa marsipan, och Johanna skall äta glass, då hon inte äter tårta.

Lördagen blir till att göra i ordning godispåsarna, och sedan skall vi baka chokladbollar, det blir skojigt. Jag skall börja träna också, en rask promenad får det bli såhär i början, börjar äntligen bli bra från min hosta. Mirakelmedicin kallas det för.

• korfu08

Mirakelmedicinen har gjort mig frisk, nu börjar återhämtning av immunförsvar, gick en långpromenad i morse och det kändes skönt, nu får jag börja träna när medcinkuren är klar.

I morgon skall Johanna ha kalas, 10 barn kommer i morgon och vi har hyrt lokal i området och det blir jätteskoj för henne att få ha ett stort kalas.

Så det blir full fart i morgon och det skall bli jätteskoj.

• korfu08

Ett jätteskojigt femårskalas för JOhanna och tårtan var jättefin och allt flöt på bra och skönt att få chansen att hyra lokalen i området, ett minne verkligen och att alla kom och lekte så bra.

Det var mycket Hello Kitty i paketen från kompisarna, katten verkar alltid funka.

Så det har varit full rulle hela dagen idag, städade lokalen efteråt och så, så det var ett heltidsprojekt, men värt detta verkligen.

Nästa lördag den 12 feb, börjar Johanna i simskola, blir enormt spännande att se hur det blir och går för henne.

I morgon blir det kortare jobbdag, skall hem och fira hennes födelsedag, som egentligen är i morgon.

• korfu08

Jag skulle vilja ha ett jobb i närheten där jag bor, men jag får vänta tills jag hittar nåt. Jag har sökt ett par jobb, men inte riktigt kommit ända fram. Ja ja, jag har ett par intressanta napp, att få mer tid med Johanna är värt allt.

Jag mår bättre nu, mirakelkuren hjälpte. Men vårdcentralens behandling kräver nog en anmälan. Jag har aldrig varit så nere för räkning och rest mig så snabbt. Förra helgen den 29-30 jan, då var jag på akuten, med allergisk reaktion av pencillin jag inte tålde och svullna körtlar så jag fick inte nån luft och med en sänka på 90, idag sitter jag här, med mycket bättre värden kollat sänkan igen på vårdcentralen.

Johanna har varit lite smågnällig idag, hon har ju rätt långa dagar på dagis, så jag förstår om hon är trött, skall försöka lösa det på bästa sätt med ett jobb i närheten.

På lördag börjar Johanna i simskola spännande att se hur det går.

• korfu08

Krya på er Mondino och skönt att höra att det är bättre. Jag känner mig bättre och bättre för varje dag, vågar inte ta ut mer just nu av det glada, att det är en mirakelkur jag fått, efter dag ett av pencillinkuren blev jag bättre än jag varit på ett halvår.

Just nu är jag trött. Men annars är allt bra och till helgen börjar Johanna i simskola och lite släkt hit, och fira Johanna i efterskott, det blir skoj och sen firar de Thomas i förskott, för han fyller nästa vecka. Så ni förstår vilken månad, med två stycken i familjen som fyller så pass nära varandra.

Jo jag håller på och ser om efter ett jobb närmre än att slippa pendla långa dagar och vara mer med Johanna. Det betyder mest.

Annars är jag så lycklig att sex månaders hosta, täppthet och annat jobbigt försvunnit, kanske kan jag bygga upp mitt sargade immunförsvar och försöka köpa en motionscykel, som ännu inte blivit av, då träna varit det sista jag orkat. Men nu skall jag träna upp mig, och ha som mål att vara ordentligt tränad till hösten.

• korfu08

För mig tog det två och en halv timme att ta sig till jobbet och två timmar hem, men resegarantin gällde, det blev taxi hem. Thomas den lyckosten jobbade hemifrån idag, så johanna var bara på dagis halva dagen. Jättelyx för henne.

IMorgon börjar hon i simskola och det blir väldigt spännande.  Men det är på samma ställe där hon gick simlekis förra året.

Jag håller på och kollar efter ett jobb närmre där vi bor. Det behövs då Thomas kommer att resa en del och han gör det ibland, men nu skall han ev resa mer och mer till Gävle och Borlänge, då kommer det att behövas ett jobb närmre.

• korfu08

Skydiver du gjorde verkligen dagens gärning att plocka upp en passagerare, jag hade en snäll dam som stannade vid busshållplatsen och frågade om jag ville ha skjuts i går så fick det till Sollentuna centrum försökte ta pendeln och den kom efter en tid, kom en timme senare till jobbet än vanligt.

Idag har Johanna varit på simskolan för första gången och det gick ju kanonbra och det var en bra lärare och lagom stor grupp 8 st.

Sedan har vi haft besök och Johanna blev firad en gång till i efterhand. Kul för henne och i morgon skall hon ha en kompis här och jag kanske hinner städa lite.

Ja MrC varför betalar vi skatt ? jag undrar också varför vi betalar skatt i bland, speciellt för vår vårdcentral i Edsberg, med de amatörläkare som medicinerat mig fel, så borde de stänga igen. Men tyvärr får man vara med och betala även när saker och ting inte funkar.

• korfu08

I går vabbade jag med en magsjuk Johanna i dag var det Thomas tur, men nu är hon så bra, att hon kan gå till dagis i morgon. I morgon fyller Thomas år och har fixat lite överraskning till honom. Vi firar honom på fredag och på lördag har jag bokat bord för oss två på en libanensisk restaurang, och sen skall vi kolla på Leva Livet, musikalen om 80 talet, Johanna blir upphämtad av min mamma och hennes man här hemma efter simskolan.

Skönt med en lördagskväll för oss själva, det var längesen, har ju varit sjuk och allt.

Nu är jag kanske på väg tillbaks till ett normalt liv och försöker hitta ett jobb närmre där vi bor, läkarna har rekommenderat det, får se vad vi landar i slutändan.

Ja i  morgon torsdag och sen fredag, vad tar veckorna vägen.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!