Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Siljelin kul  inlägg och kanske är tomte nåt för Jessica. Johanna skulle bli förtvivlad om hon inte fick vara lucia, har redan börjat spara långt hår, så hon får vara lucia i skolan, men det är ju ett tag dit. Tokfia !

Skydiver. Kul att alla dina barn vill vara olika saker. Johanna har alltid velat vara lucia och hon älskar lucia och musik, hm kanske av mig. Som älskar julsånger.

Mondino, låter som en späckad helg, vår lördag hoppas jag blir någorlunda lugn. Nästa vecka, är det jättemycket och har faktiskt tagit ledigt på onsdag, då skall alla julklappar som inte är fixade fixas, så slipper jag stressa med det sen och en del julmat och så. Hatar julstress, den har jag nog av i vardagen, stressen alltså.

• korfu08

Julsakerna kommer fram nästa helg, annars blir Thomas galen, bara tomten som kan sjunga och vifta på armarna har Johanna plockat fram och spelat, så vi kräks på den här hemma.

Johanna gillade inte maskar förut, men när de hade maskerad sist, så är det pippi som gäller, och det har hon alltid velat varit. Det är nog lite pippi i henne tror jag, så det förstår jag.

På söndag skall vi se Luciakonsert i Globen. Det blir skoj och skall ha en hemmalördag, med diverse fixande och det känns bra.

Skönt med fredag i morgon.

• korfu08

Fredag och va skönt, en lugn lördag och på söndag till Globen och lyssna på Adolf Fredrik och på måndag har Johanna luciafirande på dagis och på tisdag har vi körkonserter två stycken och på onsdag ledigt, då skall alla julklappar som inte handlas hittills bli klara. Skönt.

• korfu08

Johanna tyckte att luciakonserten med Adolf Fredrik i Globen var jättebra och lucian var bäst, hm inte så konstigt, då hon älskar lucia, ärvt av mig kanske .... hon satt verkligen som ett ljus och det var imponerande att hon kunde sitta helt still, så kul att hon uppskattade det så. Hon vill också sjunga i Globen och vara lucia där, de är för söta de små.

I morgon har hon lucia på dagis och vi har genrep inför vår julkonsert med kören och på tisdag har vi våra två julkonserter och avslutning med kören efteråt, tur att jag är ledig på onsdag.

• korfu08

Jättefint dagisluciafirande var det, flera som var lucia och igår hade vi julkonserterna med kören och det gick jättebra och mycket folk, jättekul att sjunga då. johanna är förkyld så det passade bra att jag var ledig idag, då hon fick en kortare dag på dagis och får se om det blir hemma i morgon.

Har också handlat klart alla julklappar utom två och det känns skönt, slagit in de flesta i alla fall.

Nu skall jag sova, i går blev det sent och jag var rätt upp i varv efter konserterna. Så jag behöver sova lite.

Skydiver, dina tjejer får krya på sig.

• korfu08

I går var jag på julfest med jobbet på Wallmans, riktigt trevligt, men trött efter en intensiv vecka, så idag har vi tagit det lugnt hemma och i morgon åker alla julsaker fram och skall kurera mig, har en semesterdag på måndag och det känns bra, Johanna och jag skall ha en mysdag, hon vill åka til fjärilshuset, så det får nog bli en sväng dit och sedan en lugn dag i övrigt. En intensiv jobbvecka, då lediga måndagen gör att jag lär ha mycket sen iveckan.

Tänk att det julafton på fredag, inte klokt. Det går fortare än vad man tänkt sig faktiskt.

Har anmält Johanna till simskola, så i februari börjar hon där, det tycker hon skall bli jätteskoj, det lilla vattendjuret.

• korfu08

Hon får gå i Mörby, då de har lördagskurser och där gick hon på minisim feb till maj i år och det var jättebra lärare och vi var nöjda och de har inte nån kö, utan först till kvarn, så i februari börjar hon och det blir skoj, tycker hon själv.

Har tappat rösten annars, så vi kör teckenspråk, jag skall på konsert med ett par kompisar idag, de får gå med en tyst person, kanske skönt,då jag pratar tillräckligt mycket annars ha ha !!

• korfu08

Rösten tillbaks tack för det, har varit ledig idag och sov 15 timmar i natt, så jag var nog sliten, jätteskönt med en ledig dag.

Johanna alternerar just nu mellan simning och dans, först minisim i våras, feb till maj och sen dans aug till november, så det är skönt att göra så, och nu simskola till våren, startar i februari och det känns bra, för nu är hon sugen på simning igen.

Idag har vi latat oss, en tur ner till bibblan i Sollentuna centrum och lånat en bok och sedan åt vi lunch där och köpte lite smått och gott och sen har vi varit hemma och tagit det lugnt, och det behövde nog jag.

I morgon jobb igen och 2 och en halv dag till, sen är jag ledig i fem dagar, sen är det slut på det roliga efter nyår är det bokslut och det skall vara klart 10 jan, alltså årsbokslutet, så det blir till att jobba hela trettonhelgen.

Nu skall jag sova gonatt och är ni klara med era julklappar, har en kvar och till mina föräldrar men de vet jag redan vad jag skall köpa, men vill ge min man nåt mer extra för allt jobb han gör med att hämta Johanna varje dag, vet bara inte vad. Har redan köpt musikalbiljett till 80 tals musikalen Leva livet som han vill se, då får vi en barnfri kväll och skall äta innan tänkte jag och sen har jag köpt en DVD med Roberts Gustavssons bästa, för den vet jag att han pratat om, men vet inte mer vad jag skall köpa, nåt att fundera på i natt.

• korfu08

Snart jul igen och jag hoppas verkligen att min förkylning blir bättre till dess och nu har jag handlat alla julklappar utom den lilla extra julklappen jag tänkt handla till min man men vad jag vet inte alls. Får se om jag kommer på nåt i natt och så.

Annars är jag trött och skall koppla av i jul och ladda batterierna till januari när det är bokslut.

• korfu08

Johanna får som sagt var gå på simskola till våren istället, då hon nästan kan armtagen och det passar bra, då vi åker till Kreta i juni och dansen tänkte vi nästa höst.

Snart julledigt va skönt, ett par dagar i alla fall, t om tisdag, sen är det slut på det roliga. Den 3 jan är det bokslut för hela slanten. Men först lite ledigt och återhämtning.

Jag är trött, så jag skall sova nu och det känns skönt med halvdag i morgon och hoppas att dagen går fort. Johanna blir ledig t om 2 januari och sen 6-7 januari, så lite jullov blir det för henne med.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!