Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Camabo, jo operationen går säkert bra, men lilla jag har en kropp som tyvärr har fått riktig snurr så jag undrar hur det skall gå att göra en provrörsbefruktning på mig. Idag har jag en värk som är 10 ggr värre än mensvärk. Men nu har i alla fall min envisa förkylning jag haft i två månader försvunnit, alltid nåt.
Jo de spontana lekdagarna är alltid bäst och sen se att Johanna älskade dansen så mycket, vet att hon gillar musik, men detta var verkligen nåt för henne och det var hon själv som ville det. Och det var ju kul att kompisen från dagis var där och att vi två mammor, började prata och våra barn blir klasskompisar.
Sedan har vi nu bestämt att vi reser till Kreta i maj oavsett vad som händer med jobb, jag behöver efter denna korta semester i sommar, komma bort nånstans. Johanna blir överlycklig om vi åker bort, hon älskar att flyga och bada.
Tack Mondino för lyckoönskningarna. Jo vi har nog drabbats av en del motgångar,kanske därför vårt förhållande också är starkare och vi vet att vi klarar oss igenom motgångar och att vi har Johanna, och det gör dessa saker enklare i alla fall.
Idag var vi på pippiparad och den gick från Berzelli Park till JUnibacken,väl där, var det billigare entre än vanligt och de fick varsitt spel i present och sedan lekte Johanna i Villa villekulla,sen var det extra lång pippipjäs med en massa sång och sedan var det gratis saft och tårta, men Johanna gillar inte tårta, så hon ville ha köttbullar, ha ha, hon e för kul, gillar bara bulle och glass i fikaväg. Men hon var jättehungrig så jag köpte köttbullar. Hon ville hellre ha vatten än saft. Hon är lite tokig. Mamma som är gottegris drack gladeligen upp hennes saft.
Jag prövade tårtan och det borde jag inte gjort, för jag fick i mig grädde och det straffar sig nu, för nu är magen som en uppsvälld ballong.
I morgon är det måndag igen, kör och det är så skoj, tur att kören är på måndag. Bokslutsvecka och Thomas opereras på tisdag, och Johanna skall vara hos min låtsasmamma tisdag till torsdag, lugnast så. Johanna får en lugnare vecka, och det kanske hon behöver.