Inlägg från: korfu08 |Visa alla inlägg
  • korfu08

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Johanna har ju inte nåt syskon som kan göra henne mammig, skyller på amningen. Jag har ju ändå varit borta en del från henne, med kören och mina kompisar och jobbresor och sena kvällar, så det borde gå bra med pappa, vi delade lika på föräldrarledigheten och Thomas var faktiskt hemma längre, än jag var och vi bytte blöjor båda två och vi försöker natta båda två, går bäst när inte jag är hemma. Och Johanna hade semester med pappa själv en vecka nu i somras, funkar utmärkt med pappa när inte jag är hemma, jag får flytta ut på gården i tält ha ha !!

Ja skall bli intressant att se om jag får den tjänsten där jag var i går, där jag är nu är jag inhyrd som konsult och vår veliga ekonomichef rätt ny, men har ändå varit där lika länge som jag, om de skall ha mig som konsult. Men jag tänker ställa dem mot detta ett fast jobb inom en bransch som är mig varmt om hjärtat, spännande vecka. Och tyvärr ett lite mer tråkigt  besked också, min läkare som jag frågat en del om provrörsbefruktning skall ringa mig på måndag, men sa att det kommer att bli tufft för min lilla kropp och tvillingar kan jag glömma att jag klarar med tanke på allt som varit, så det blir ett intressant samtal på måndag.

På måndag börjar kören, se om Thomas får Johanna i säng utan att jag är hemma, det blir intressant. Det brukar gå efter ett par måndagar. Nyttigt att de två får vara själv.

• korfu08

Nettie välkommen hit och det finns babysim uppe vid Mörbybadet vid DAnderyds sjukhus som vem som helst får anmäla sig till och dit går ju bussen och det är lite närmre än vid Karolinska.

Camilla, jag slutade amma Johanna vid sex månader för då började jag jobba heltid så då var Thomas min man hemma heltid och vi flyttade hit i samma veva. Vet inte om det gjorde henne mammig.

• korfu08

Välkommen hit ni som är fyra mammor, man och en dotter 4 år och bor i Edsberg. Vi har varit på bibblan idag nåt Johanna gillar och hon har gått första veckan på dagis, som de byggt om det blev så fint, men hon kändes sig lite vilsen i måndags. Men nu är det bra, Johanna är verkligen en dagistjej.

Vi har handlat bokmärken idag och det var en hit och sen städat och nu på kvällen började vi lägga pussel ett stort på 250 bitar, vi fortsätter i morgon då vi tar en tur till Vaxholm.

• korfu08

Jaha ny vecka och en spännande sån, får reda på hur det går där jag varit på intervju de som ringde och fråga om jag ville komma på intervju och det var ett riktigt bra jobb.

Sen skall min läkare ringa mig och det blir intressant, tyvärr tror jag det blir ett blandat samtal både på gott och ont ang provrörsbefruktning.

Idag har vi varit i Vaxholm.

• korfu08

Åh vad du är duktig att träna jag tränar sällan, tränar kör, där har jag varit i kväll och har gått vidare på PR byrån där jag var förra veckan, så får man ett erbjudande och ändå har en brokig CV funkar det, jag är bra på att prata och där är nog en styrka när det gäller jobb faktiskt.

Här tänker jag stanna ett tag faktiskt.

Sen min läkare ja hon ringde och jag fick bekräftat det jag visste, att jag och tvillingar kommer inte att bli en bra kombination med allt min lilla späda kropp har varit med om, och sen vill hon att jag går upp ett par kilo. Och det lär nog bli svårt. Avskyr grädde och bearniesås och sånt,dessutom får jag ont i magen av det, konstig kropp jag har.

Men hon är ärlig och kejsarsnitt är inte heller nåt de jublar över när de gäller mig. Jag har enormt lätt att blöda väldigt mycket, tappade över två liter blod när jag förlöste Johanna och svimmade och sen blödde jag ner hela badrummet på förra jobbet i mån 7, för att jag började blöda i tandköttet, hela badrummet såg ut som ett blodbad. Usch.....

Så i morgon kl 17,00 skall jag till PR byrån igen, och ännu en intervju med hela ledningen. Undrar vad man skall ha på sig ???

• korfu08

Mondino, man får plantera in ett ägg om man vill det istället för två, det är en fråga man får ta med det stället man gör provrörsbefruktningen hos.

Sedan valde jag att tacka nej till tjänsten, i slutändan var den för lik den tjänsten jag hade på redovisningsbyrån och den tjänsten klarar jag mig bra utan, bättre att utveckla den tjänsten jag har idag och försöka få dem att anställa mig. De är i alla fall nöjda med mig och har bokat in ett avstämningsmöte med nye ekonomichefen i mitten av september efter bokslutet.

Ja många tycker jag är konstig som inte gillar grädde och bea, men saken är den att jag tycker om det, men inte min dumma mage, som säger ifrån direkt och då mår jag illa.

Skulle behöva ett par kilo till faktiskt. Men det är inte så lätt att hitta dem.

Skall nu ta mig i kragen och maila till nåt ställe ang provrörsbefruktning och de kanske kan besvara mina frågor.

• korfu08

Ja  då tog jag mig i kragen och mailade Sophiahemmet angående provrörsbefruktning. Får se vad som händer och jag är så trött efter en hektisk vecka och skönt att man tagit ett beslut gällande detta jobb, kändes lika stressigt som jobbet på redovisningsbyrån och det vill jag inte ha och behöver lite mer djup tror, skall försöka få utvecklas mer här där jag är idag.

I morgon en vanlig hemmakväll det behövs, till helgen börjar Johanna barndans och sen är det pippiparad på söndag inne i stan och det vill väl pippifantasten gå på. Johanna älskar pippi.

Godnatt och duktig ni är som tränar, jag orkar inte och hinner inte.

• korfu08

Kul Mondino, med träff i Kista Centrum och kräftskiva, mums. Själv skall vi på pippis kalas i helgen, parad till Junibacken, har man en pippifantast till dotter, så får man göra det.

Sedan är det ju denna förbannade mensvärk, som inte skall finnas där när jag äter p piller, men nu spelar hela kroppen mig ett spratt, just nu är det två knivar som lever i min mage känns det som.

Snart skiter jag i detta med syskon och ber de sätta in en hormonspiral och hoppas att all värk försvinner för evigt. Bläh..... orkar inte, blir irritererad och har enorm värk. Känns som jag skall förlösa barn igen.

I morgon skall jag träffa en kompis efter jobbet, jätteskoj och vi skall äta tapas.

• korfu08

Hej  på er.

Klädbytardag ja det skall jag ha i minnet om jag ser i Edsberg nån gång och då om vi inte skall ha fler barn, då skall jag sälja de av Johannas kläder som vi inte kan ha kvar, vissa kläder vill jag spara.

I morgon börjar Johanna på barndans på Danshuset, vad det nu ligger men nånstans. Blir skoj, det har hon frågat efter länge nu.

Sedan är det pippiparad för att fira pippisfödelsedag på söndag, i Berzeli Park, med avslutning på Junibacken, Pippi fyller 65 år och det vill givetvis Johanna pippi älskare vara med påoch det har jag lovat henne att åka in och vara med på och hon vill så gärna ha sina pippikläder igen.

I annat fall skall jag kurera min värk om det nu går. Jag är så less på den,så jag orkar inte tänka på om jag har ont eller inte.

PÅ tisdag skall då Thomas opereras, usch, jag blir alldeles själv då Johanna är hos morfar ett par dagar, tur att vi har bokslut på jobbet kommande vecka, hoppas verkligen att Thomas operation går bra. Hans operation gör att vi inte kan få barn naturlig väg längre,så går det inte med provrörsbefruktning så får inte Johanna nåt syskon så krasst är det.
    Och operationen måste han göra.

Var ute och träffade en kompis igår trevligt men sov dåligt i natt så var trött idag och skönt då med sovmorgon, innan dansen börjar kl 11,00.

• korfu08

Barndans, en riktig fullträff, började med att vi upptäckte att Danshuset låg 10 minuter från oss, så det blev en morgonpromenad dit och sedan fick Johanna äntligen ha sin Hello Kitty dräkt och det hade nästan alla, de såg för söta ut. Det var endast för barn födda 06, en nybörjarkurs som Johanna går i och en för dem som gick i våras. Och väl när vi står utanför och väntar så ser Johanna en av sina bästa dagiskompisar också född 06, och det visar sig att hon också skall gå på barndans, dock den andra gruppen.

Väl där inne klarade sig Johanna bra utan mig, hon som brukar vara mammig, å så bra det kändes. Efteråt, så träffade vi kompisen Matilda utanför och hennes mamma och vi började prata och det visade sig att vi bodde med gångavstånd från varandra och de hade en massa jippo med olika företag som sponsrade hemma på sin gata uppe på Platån i Edsberg och det är ju gångavstånd till varandra, så väl hemma så gick vi upp till Matilda och där på Platån hade de gratis ponnyridning till Johannas lycka, så nu fick hon rida igen och sedan hoppade hon och Matilda i hopptorn, de bjöd på korv, festis och glass och sedan fick alla barnen en ballong och de fick välja färg och vilken figur de ville ha på ballongen. Johanna valde rosa och fjäril.

De lekte och var där i ca 2,5 timme, sen var det matdags, men vilken kul dag och det kändes så kul att se dem leka så bra, och att de är lika gamla och så. Kul att barndansen var lyckad. Tror de är bra att de får pröva olika aktiviteter, Johanna har velat gå på barndans en längre tid och så, men iv åras gick hon på simlekis och gillade det bra, så det är kul att även detta var nåt som hon uppskattade.

I morgon är det pippis parad i stan som gäller och det blir nog ett kul minne för henne.

Annars är min förkylning lite bättre och det är ju alltid nåt och sedan värken ja, till och från och borde klinga av i slutet av mensen när jag äter p piller, men inte denna gång.

En hektisk vecka framför mig är det också med bokslut, och det trista att Thomas opereras.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!