• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • elzilen
    Alfalfafrö skrev 2010-07-29 23:40:19 följande:
    Jag måste också skaffa något nytt prevmedel... funkar inte alls med cerazette... Kör kondom nu, mindre kul tycker jag..

Inser nu att min mens blir bara värre och värre för varje barn, jag kommer behöva sjukskriva mig tre dagar när jag har mens, det bara forsar ur mig... verkligen sjukt! Undra om man kan lösa det på något sätt, vill verkligen inte ha det så.. Kan inte leva normalt! Ursäkta mina detaljer men jag har nu de senste menserna haft så jag rest mig och jag känner hur det rinner ner för låren..inget hjälper! jätte jobbigt, vågar inte gå ut!
    man kan tydligen bränna så att man inte blöder så mkt, de var tänkt att det skulle göras på mig när jag var yngre, men det hjälpte med p-piller. Kolla med din BM. Något ska ju finnas, har du testat cyklo-f förresten, har hjälpt många andra med samma person, finns receptfritt på apoteket.
  • Vintervacker

Jag är väl en av få kvar på cerazette och efter att ha gett det nu snart tre månader så inser jag att de funkat bra för mig. I början var jag lite upp och ned i humöret men jag ville ändå vänta och se eftersom jag så gärna ville det skulle funka med hormonspiral. Dessutom är det ju denna eviga fråga - är jag lynnig som är jag är eller är det p-pillren? Är jag blödig pga hormoner eller amningen eller bara att jag blivit mamma, denna stora livsförändrig...?

Så den 6:e ska jag sätta in en hormonspiral. Grejen är den, att många som inte klarat cerazette trivs ändå med hormonspiralen har jag läst mig till. Den har ju mycket lägre dos hormoner.

Men, still, jag vet... det är ju ändå ett hormonp-medel. Men säkerheten plus bekvämligheten väger över.

Med det sagt, Lovi, rekommenderar jag annars varmt pessaret åtminstone tills ni flyttar ihop ; p

• JooCee
    Jag måste också skaffa något nytt prevmedel... funkar inte alls med cerazette... Kör kondom nu, mindre kul tycker jag..

Inser nu att min mens blir bara värre och värre för varje barn, jag kommer behöva sjukskriva mig tre dagar när jag har mens, det bara forsar ur mig... verkligen sjukt! Undra om man kan lösa det på något sätt, vill verkligen inte ha det så.. Kan inte leva normalt! Ursäkta mina detaljer men jag har nu de senste menserna haft så jag rest mig och jag känner hur det rinner ner för låren..inget hjälper! jätte jobbigt, vågar inte gå ut!
    Jag har det likadant! Blir totalt slut av det, får migrän och blir deppig. Det verkligen sprutar, i flera dagar, är inne på min fjärde dag av intensivt blödande nu. Crazy!
  • elzilen

tänk vad en amningshjärna kan vara rollig ibland, har tyckt att vagnen har blivit otroligt jobbig att köra,men tänkt att det blir den väl när Lukas växer. Oj så fel jag hade :o) det var ju luften i däcken som har blivit mindre, så tog mig till macken och pumpade däcken, oj vad den rullar bra nu, tänk vad 2 bar kan göra. Nästa gång vagnen blir seg ska jag ta mig till en mack på en gång :o)

• Queenofice
    elzilen skrev 2010-07-30 16:00:34 följande:
    tänk vad en amningshjärna kan vara rollig ibland, har tyckt att vagnen har blivit otroligt jobbig att köra,men tänkt att det blir den väl när Lukas växer. Oj så fel jag hade :o) det var ju luften i däcken som har blivit mindre, så tog mig till macken och pumpade däcken, oj vad den rullar bra nu, tänk vad 2 bar kan göra. Nästa gång vagnen blir seg ska jag ta mig till en mack på en gång :o)
    De där känner jag igen :) Visserligen kör jag rullstolar och jäklar vilken skillnad de blir när dem får lite luft i däcken :p
  • FrökenX

Hej på er!

Här kommer några rader från ett otroligt obarnvänligt Seuol. Vi njuter av att vara här men tycker att det är jobbigt att konka sulkyn upp och ner i trappor dagarna i ända. Än så länge har det inte blivit så mkt shopping men ska iväg ut nästa vecka utan kiddo och karl Maten är inte vad jag hoppats på heller. Sist åt jag som en galning och njöt för fulla muggar av bulgogi, calbi och annat smarrigt och var ruskigt ogravid. Nu petar jag mest i maten och längtar hem till min fruktkräm och mina singoalla citronkex. Magen är stor som en boll tycker jag och det är svårt att dölja när man inte har så mycket kläder på mig.

Emma sover som en björn om vintern och äter som en häst. Tur jag tog med 3 stora förpackningar med pulver Hade inte alls räknat med att hon skulle bli hungrigare av värmen.

Hoppas ni har det bra alla där hemma!!

Lovi: Ja se till att skydda dig, det kan gå snabbt annars

• HelenaOlivia

låter verkligen jätte jobbigt, så kan du inte ha det, hoppas du hittar nåt som hjälper. Kram
    MiahMaria skrev 2010-07-30 18:04:33 följande:
    Hej på er!

Här kommer några rader från ett otroligt obarnvänligt Seuol. Vi njuter av att vara här men tycker att det är jobbigt att konka sulkyn upp och ner i trappor dagarna i ända. Än så länge har det inte blivit så mkt shopping men ska iväg ut nästa vecka utan kiddo och karl Maten är inte vad jag hoppats på heller. Sist åt jag som en galning och njöt för fulla muggar av bulgogi, calbi och annat smarrigt och var ruskigt ogravid. Nu petar jag mest i maten och längtar hem till min fruktkräm och mina singoalla citronkex. Magen är stor som en boll tycker jag och det är svårt att dölja när man inte har så mycket kläder på mig.

Emma sover som en björn om vintern och äter som en häst. Tur jag tog med 3 stora förpackningar med pulver Hade inte alls räknat med att hon skulle bli hungrigare av värmen.

Hoppas ni har det bra alla där hemma!!

Lovi: Ja se till att skydda dig, det kan gå snabbt annars
    Härligt och höra att det går bra för Emma :)
    Hoppas du hittar massa på din shoppingrunda och att du inte svälter ihjäl där borta.
    Tänker på er och saknar er
  • Vintervacker

När börjar öppnis i Liljeholmen igen, någon som vet? Eller bara någon någonstans, är sugen! Nu på måndag börjar J, efter 5 veckor, jobbet igen. Och jag känner det som om jag också "har slut på semestern". Vilket känns härligt! Sats Baby börjar tisdagen den 8:e såg jag, dock då bara på Odenplan samt Vällingby, hoppas det blir fler ställen i höst. Öppnis, gympa, och så kanske det blir lite babysim också - härligt med alla höstaktiviteter! : )

• HelenaOlivia
    Vintervacker skrev 2010-07-31 21:29:28 följande:
    När börjar öppnis i Liljeholmen igen, någon som vet? Eller bara någon någonstans, är sugen! Nu på måndag börjar J, efter 5 veckor, jobbet igen. Och jag känner det som om jag också "har slut på semestern". Vilket känns härligt! Sats Baby börjar tisdagen den 8:e såg jag, dock då bara på Odenplan samt Vällingby, hoppas det blir fler ställen i höst. Öppnis, gympa, och så kanske det blir lite babysim också - härligt med alla höstaktiviteter! : )
    17 eller 18 aug börjar öppnis i liljeholmen men Malin prata om att den i Årsta börja tidigare, går att kolla på stockholmsstadshemsida om jag inte minns fel.
    Saknar det oxå lite, vi hade det bra där
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!