• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • elzilen

Hallå på er alla mina underbara mammor. (och de pappor som tittar in här)

Här på Öland skiner solen och det är otroligt varmt, som sången beskriver det, inte ett moln så långt ögat kan nå. Men det är u helt underbart, och även Lukas njuter. Han äter som vanligt och sover visserligen mindre men det kan ju även ha att göra med ålder. Han äter nu tre ggr per dag och jag ammar en gång på dagen och två-tre gånger på kväll/natt.

Vad kul att det ska bli fler dejter, Malin. Det är ju alltid kul. Vi ställer oxå upp som barnvakter, det är bara att skriva upp oss på listan.

Hoppas att ni har trevliga stunder ihop där hemma, känner att jag saknar er. Det är ju inte vanligt att man är så länge ifrån er. Inser nu hur viktiga ni är i mitt liv. Det är ju tur att detta forum finns.

JooCee: spännande med budgivning...

Ha det så bäst!!!

• Queenofice
    Lovi skrev 2010-07-14 09:17:10 följande:
    Någon som har lust med fika eller lunch i  liljeholmen idag? Har lite ärenden där som jag tänkte fixa.
    Att jag inte läste tidigare :/ Hade gärna hakat på :) Passar så bra med liljan också då vi inte har sl kort än så vi kan ta bilen :p
  • Sophia84

Fikar gärna imorgon, några som är på???

• Queenofice
    Sophia84 skrev 2010-07-14 12:12:42 följande:
    De beror på vart det blir :)
  • FrökenX
    Jag möter gärna upp dig imorgon en sväng
  • 1up
    Lovi skrev 2010-07-14 10:06:33 följande:
    Men jag tänker först och främst att jag inte vill introducera J för ngn innan jag vet att jag kan tänka mig att träffa personen mer regelbundet.
    Ja, det är klart.

Ang "plockmat" så får Idde ju hemmosad och/eller mammatuggad mat. Nypotatisen både mosas och tuggas eftersom den är ganska fast och de små bitar som blir kvar blir ganska hårda. Blåbär, banan och andra mjuka frukter som plommon och persika antingen tuggar eller nyper jag sönder och ger som "efterrätt".
  • Ami G
    hej på er, roligt att se hur det händer grejer här i tråden! 

roligt med date lovi! jag följer utvecklingen med spänning här i tråden! och det var verkligen en fin namngivningsceremoni ni haft, vi håller på att planera åt lilla här hemma och det är verkligen inte jättelätt att komma på hur man vill ha det! finns så otroligt många sätt ju.

vi kommer vara ca 70 pers + 10 barn och frossa i bakelser från petite france och skåla i bubbel, men det är också allt vi kommit fram till. förutom de fina inbjudningskorten vars kuvert jag sitter i gryningen och skriver adresser på medans morgonpigga älsklingen ligger i babygymmet (R alltså, inte min kille...). tänkte imorse på att man kanske skulle kunna göra en frågesport/tipsrunda om lilla bebben och fakta kring henne (typ, vad är absolut mest spännande för R att titta på just nu: 1) nappflaskan med bruna elefanter 2) tuggbollen från MoMa 3) pappas skägg) personspecifika saker för just henne alltså (även om exemplet ovan var ohyggligt trist). är det en bra idé eller borde vi satsa på ngt annat? tänker att det är svårt eftersom vi är så många... att läsa en dikt vore ju dock fint, Molly - din var jättefin!

jag skrev förresten i andra tråden om att jag behöver bröllopshjälp, så jag skriver det här med:
    KOM MED TIPS PÅ HUR MAN ORDNAR VÄRLDENS FINASTE VIGSEL OCH FEST! 
  • Lovi
    Jag och min lillasyster hänger gärna med

Fika Torsdag:
    Sophia, Miah, Malin+Syster
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!