Barnlösheten knäcker mig..
Jag lade detta under sorg. För ja - det är en sorg.
Jag sörjer de barn jag antagligen aldrig kommer att få. Det barn jag aldrig kommer att kunna ge min älskade.
"Alla" vänner och bekanta har antingen fått barn eller kommer att få snart.
Jag vet inte hur länge till jag ska orka. Sväljer så mycket av mina känslor, det är så tungt att jag inte klarar av att prata om det med han som jag älskar som aldrig kommer att få bli pappa.
Jag känner mig inte som en kvinna. Jag är livrädd för ensamheten. Alla jular utan barn.
Tystnaden i huset. Skräcken om min man skulle gå bort - Jag skulle få leva ensam för evigt.
Ångesten att inte kunna umgås med kompisar som har barn - det förstör en hel dag, eller vecka.
Att inte kunna åka på barnkalas - skulle må så dåligt när jag kom hem.
Man läser överallt på facebook, bekantas bekanta som får tonvis av gratulationer.
Alla verkar så lyckliga, jag kommer aldrig att få uppleva detta som verkar så stort.
Folk säger; "mina barn är allt" och "ingen kärlek är större än kärleken till sina barn"
Isåfall har jag inget.
Jag kommer aldrig få se min älskades ögon i ett barn, hur våra gener blandats till den perfekta människan.
Hur talar man om för sin bästa vän att man inte orkar träffas, att man inte orkar höra om den och den som är gravid?
Hur känns tomheten om 30 år när man sitter där ensama.. När allt är försent. När livet inte blev som det skulle. När den största och mest självklara saken i livet inte blev av för oss.
Hur berättar man för sina föräldrar? Någon gång kommer dom undra varför dom aldrg blir mormor och morfar..
Hur håller man ett förhållande lyckligt när man delar livets största sorg?
Hur lever man sitt liv utan de barn man aldrig fick?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-04 23:18
Lägger till lite!
Jag är 27 år. Han är i samma ålder.
Jag har senaste 2 åren gått upp i vikt och väger enligt mitt län för mycket för att sjukvården ska vilja hjälpa oss.
Jag blev dock inte gravid som smal eller normalviktig heller och tvivlar därav på att det beror på vikten.
Jag har ringt i gråt, mejlat och försökt men ingen hjälp.
Vi har alltså aldrig gjort en utredning..
Jag är för trött och ledsen för att ha energin att göra något åt vikten.
Förstår att det kan låta som ett lätt löst problem i mångas öron.
Men ibland kan man hamna på ett ställe i livet där allt känns hopplöst, meningslöst och ingen energi finns kvar.
Där är jag nu. Jag hatar min kropp och allt den inte duger till..
Tack för alla era vänliga svar.