Inlägg från: Anonym (Lyckan kom sent!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyckan kom sent!)

Barnlösheten knäcker mig..

Bara en liten annorlunda solskenshistoria!

En äldre dam (släkting till mig) levde i ett ofrivilligt barnlöst äktenskap. Hon blev änka efter pensionsåldern. Hon träffade då en man i 25-årsåldern från Bangladesh. Deras vänskap utvecklades till ett mor/sonförhållande men månaga av hennes släktningar började anklaga henne för ett omoraliskt förhållande.

Damen valde då att fortsätta sitt nya mor/sonförhållande och fullföljde att adoptera honom (oj, vissa släktningar skrek att hon berövade "deras pengar").

Här skulle historien kunna sluta med att det var en sol och vårare - men nej, förhållandet var helt ärligt från bådas sida. När hennes nya son gifte sig så var det själklart att nya mor skulle bo brevid dem, När nya sonhustrun blev gravid var det den äldre damen som följde med till MVC.

När det var dags för förlossningen så fick min släkting (har för mig hon var 81 år då!) var den som var med på förlossningen och ta emot sitt barnbarn! Även om hon själv aldrig fick föda ett barn så fick hon lyckan att ändå få en familj att älska och som älskar henne - och dessutom vara med på en förlossning!

Svar på tråden Barnlösheten knäcker mig..