• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 17:14:22 följande:
    varför skulle det vara försent? bättre sent än aldrig? eller får du mf direkt vid plusS?
    precis, får typ MF direkt första veckan, ibland kan ja gå nån vecka längre. så alltid i v 4+ eller 5+. så ja måste köra från ÄL för att de ska gå säger dom.. :(
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-16 17:16:26 följande:
    precis, får typ MF direkt första veckan, ibland kan ja gå nån vecka längre. så alltid i v 4+ eller 5+. så ja måste köra från ÄL för att de ska gå säger dom.. :(
    vad är det för medicin du ska få?
    Längtan efter liten är stor
  • sofy

HERREGUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag e gravid!!!! va uppe o köpte test, kissade för 2 tim sen men kunde inte hålla mig me o testa.. strecket kom DIREKT o har ALDRIG NÅNSIN varit såhär STARKT!!!!!!!!!!!!!! jag bara skakar o gråter...!! HÅLL ALLA TUMMAR för att de ska gå bra nu!!!

• rontgensyrran
    sofy skrev 2010-08-16 18:16:53 följande:
    HERREGUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !! jag e gravid!!!! va uppe o köpte test, kissade för 2 tim sen men kunde inte hålla mig me o testa.. strecket kom DIREKT o har ALDRIG NÅNSIN varit såhär STARKT!!!!!!!!!!!!!! jag bara skakar o gråter...!! HÅLL ALLA TUMMAR för att de ska gå bra nu!!!
    ÅHHH stort grattis!!! Håller tummarna för att allt ska gå bra denna gången. Besök oss gärna i våran gravtråd, där vi som plussat som tidigare haft MA/MF håller till! Även det är en lyckotråd, där man kan verkligen se bland oss gravida att det faktiskt går vägen efter mf. Glö´m inte att fylla i dig på BIM listan som gravid. Stort grattis ännu en gång!
  • sofy
    rontgensyrran skrev 2010-08-16 18:37:56 följande:
    ÅHHH stort grattis!!! Håller tummarna för att allt ska gå bra denna gången. Besök oss gärna i våran gravtråd, där vi som plussat som tidigare haft MA/MF håller till! Även det är en lyckotråd, där man kan verkligen se bland oss gravida att det faktiskt går vägen efter mf. Glö´m inte att fylla i dig på BIM listan som gravid. Stort grattis ännu en gång!
    taaack!!! e fortfarande i chock!! blev så jävla paff. visst har haft mina aningar sen häromdan men kunde aldrig ana att de verkligen va så! o att strecket e så tydligt, o att ja inte hade nån nidis.. ja hoppas o tror de ska gå bra nu eftersom hcg verkar va väldigt högt redan nu o så hare aldrig vart innan!! imorn blire digitalt för o se de svart på vitt också, bara för att.. men nu jävlar skare gå bra!! jaa, ja lägger till mig direkt o hoppar in hos er! :D
  • sofy
    BIM AUGUSTI 
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
  • Dag och natt
    HERREGUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !! jag e gravid!!!! va uppe o köpte test, kissade för 2 tim sen men kunde inte hålla mig me o testa.. strecket kom DIREKT o har ALDRIG NÅNSIN varit såhär STARKT!!!!!!!!!!!!!! jag bara skakar o gråter...!! HÅLL ALLA TUMMAR för att de ska gå bra nu!!!
    GRATTIS!!! Gud vad underbart besked! Jag håller alla tummar och tår jag har för att det ska gå bra den här gången för dig! Det är du verkligen värd! Solig
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 17:03:08 följande:
    jag försöker övertala mig själv att om det ser bra ut på måndag så KAN det väl ändå inte vara någon fara med de här flytningarna? och sen har jag ett till vul innan resan, det vill säga den 31 augusti och då är det 4 dagar kvar till Grekland, så har jag klarat mig dit ska jag banne mig klara 2 veckor i Grekland.

Sen känner jag så här med. att om jag avstår Grekland och ändå får missfall då kommer jag ångra mig till 1000 att vi inte åkte. Och får jag missfallet där, ja då är jag ändå glad att jag åkte, för det hade ändå inte blivit bättre att bara sitta hemma och tycka synd om sig själv. det hade ändå hänt..
    och får jag Inget missfall alls och jag avstår Grekland så kommer jag bli arg på mig själv att jag tilläts stanna hemma bara för den sakens skull...
    tänker jag fel?
    Jag tycker du tänker helt rätt! Jag skulle ha åkt jag med för som du säger, blir det mf så skulle det ha blivit det hemma också - och man skulle bara sitta och ångra sig vilket fall som helst om man inte åkte. Så jag tycker absolut att du ska åka, ni behöver komma hemifrån och få koppla av lite nu när det varit så mycket. Och händer det nåt som ni undrar över så finns det ju sjukvård även där! 

• kajsalisa
    Grattis Sofy! Hoppas, hoppas, hoppas att det går vägen den här gången. När du känner dig redo får du gärna titta in hos oss i gravidtråden, vi som har lyckats plussa efter mf/ma. Länken finns i trådstarten!
    Kram å grattis igen!
  • sugarrush
    WOW GRATTIS! Så himla glad för din skulll!
    Den här gången kommer det gå jättebra! Kram!
  • Dag och natt

Hehe... vad tror ni om det här testet? Cool
    Hela dan har jag känt mig gravid nu så jag hoppas verkligen...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3