• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-16 09:37:16 följande:
    Förra gången jag var gravid så plussade jag (iofs svagt) på BIM-5. Så det är inte alls omöjligt.

Idag är jag på BIM-6.
    I lördags fick jag en mini-mini-blödning, när jag torkade mig efter att jag kissat så var det någon droppe blod på pappret, men det hade inte kommit något i trosorna. Gissa om jag började hoppas att jag fått en nidis!

Har förstås testat lite men bara fått minus. Idag fick jag dock ett spökstreck någon halvtimme efter testandet, och jag vet ju att det inte räknas när man kollar så sent... (Förra graviditeten plussade jag som sagt på BIM-5 så jag hoppas att det visar sig tidigt igen om vi har lyckats bli gravida igen.)
    Oj, vad spännande! Ja, man ska ju inte kolla senare än fem minuter efter men det är lite svårt att låta bli. Varför skulle den göra ett streck om det inte var nåt där?

När ska nidblödningen komma? Var det rätt timing för den i såna fall? Låter ju skumt om det skulle vara en föraning av mensen så långt i förväg.
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-16 09:53:30 följande:
    Oj, vad spännande! Ja, man ska ju inte kolla senare än fem minuter efter men det är lite svårt att låta bli. Varför skulle den göra ett streck om det inte var nåt där?

När ska nidblödningen komma? Var det rätt timing för den i såna fall? Låter ju skumt om det skulle vara en föraning av mensen så långt i förväg.
    Ja, det var 6 dagar efter ÄL så det vore ju inte omöjligt tycker jag. Det var färskt blod, typ en droppe bara.. och OJ vad jag hoppas nu! Det enda alternativet vore om jag hade fått något slags rivsår eller så "därinne", men det tror jag inte jag hade.. hur skulle det ha gått till liksom? (Fast jag har aldrig fått ngn nidis innan)
    Jag testar vidare imorrn, råkar ha typ 25 test hemma eftersom jag är testmissbrukare...hihi...

Resonerar likadant med strecket, att det borde inte reagera om det inte finns nånting där, men förra månaden fick jag ju också ett supersvagt streck som var borta dagen därpå (och så var jag ju inte gravid), så jag vågar inte hoppas...
  • Pancakes

Puffar fram listan lite! Spännande nu! BIMarna duggar tätt nu framöver!

BIM AUGUSTI 
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 4/4 2011
    Bechi

• Längtan efter liten
    BIM AUGUSTI 
    18 aug - Havsklippan (2:a försöket efter MF i juni-10)
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Längtan efter liten är stor
  • Dag och natt

Hej tjejer!

Ja min BIM närmar sig med stormsteg. Fick ju en sen ÄL så BIM kanske inte stämmer, kan vara 20:e också, men jag har alltid varit punktlig så jag kör på 18:e. Men det känns som det händer massor nu! Hör här:
    Symptom: känner nånting i tjejmagen och i ryggen, igår blev jag väldigt trött och seg (hade iofs varit på fest dan innan haha) och idag känner jag mig också skumt trött och seg (första dan på jobbet efter sem.. hmm..). Har börjat nysa lite mer senaste dagarna, kanske kan vara ett symptom?
    Ren fakta: Jag tempar ju, och enligt den metoden har jag förstått att man ska hålla utkik efter en sänkning i tempen mellan dag 7-10 efter ÄL samt om det sker tre tempstigningar efter ÄL. Jag har nu haft dessa, hade två höjningar dagarna efter ÄL samt på dag åtta sjönk min temp, gick sen upp till samma temp som jag haft tidigare och imorse hade den stigit ytterligare 0,3 grader, dvs tredje gången! Tog därför ett gravtest imorse som visade ett spökstreck nästan direkt. Kanske kan ta nån bild när jag kommer hem sen och visa.

När jag var på bröllopsfest i lördags pratade jag med en gammal bekant kille som började prata nästan i gåtor med mig och jag fattade ingenting. Han såg jätteglad ut och sa att jag snart kommer att bli överöst med kärlek (jag började fundera på hur mkt han hade druckit egentligen) och att jag kommer förstå sen. Vi blev avbrutna men nån timme senare när jag skulle åka hem kramade jag om honom och då viskade han i mitt öra något i stil med "lycka till med barnet i magen". Jag visste inte vad jag skulle säga och sa bara skrattade "men du...". Han satt ju bredvid mig på festen och såg mig dricka både det ena och det andra med alkohol så det kan ju inte vara att han tror att jag är gravid pga att han sett mig dricka vatten hela kvällen eller så. Visst är det konstigt?! Han kanske är synsk eller nåt haha.

• Längtan efter liten

jag har pratat med min gyn nyss och hon sjukskrev mig nu...

Ska inte anstränga mig och bara ligga på soffan och gotta mig.

Hon sa att jag skulle få göra ul var 10 dag, och hon ska även kolla livmodertappen för att se om det kanske finns någon infektion i den som gör att jag blöder. Sen när jag sa att jag skulle till Grekland blev hon lite "oj då" men vi ska kolla på hur allt ser ut innan dess så får vi se hur det blir med resan. det var inget som var farligt på något sätt utan mest jobbigt om det skulle ske där och man inte förstår sig på språket ordentligt och om man var tvungen att skrapas eller liknande. Men ska iaf på vul nu på måndag och sen tisdagen den 31. Ser allt bra ut så åker vi till Grekland som planerat och försökaer att njuta...
    Hoppas innerligt att allt ser bra ut på måndag. Ge mig tur..

Jag pratade med henne om hur jag mådde, och hon förstog mig, men sa att det kommer kännas bättre ju längre jag går. Jag får försöka lita på det.

• Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 10:31:04 följande:

jag har pratat med min gyn nyss och hon sjukskrev mig nu...

Ska inte anstränga mig och bara ligga på soffan och gotta mig.

Hon sa att jag skulle få göra ul var 10 dag, och hon ska även kolla livmodertappen för att se om det kanske finns någon infektion i den som gör att jag blöder. Sen när jag sa att jag skulle till Grekland blev hon lite "oj då" men vi ska kolla på hur allt ser ut innan dess så får vi se hur det blir med resan. det var inget som var farligt på något sätt utan mest jobbigt om det skulle ske där och man inte förstår sig på språket ordentligt och om man var tvungen att skrapas eller liknande. Men ska iaf på vul nu på måndag och sen tisdagen den 31. Ser allt bra ut så åker vi till Grekland som planerat och försökaer att njuta...
    Hoppas innerligt att allt ser bra ut på måndag. Ge mig tur..

Jag pratade med henne om hur jag mådde, och hon förstog mig, men sa att det kommer kännas bättre ju längre jag går. Jag får försöka lita på det.

Oj, varför sjukskrev hon dig? Pga blödningarna? Har de med ansträngning att göra?

Jag tror inte att det ska vara några problem att åka till Grekland. Det finns ju sjukvård där också. Och även om det skulle hända nåt måste man ju inte skrapas omedelbart, det kan man ju göra när man kommer hem.
  • Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2010-08-16 10:35:37 följande:
    Oj, varför sjukskrev hon dig? Pga blödningarna? Har de med ansträngning att göra?

Jag tror inte att det ska vara några problem att åka till Grekland. Det finns ju sjukvård där också. Och även om det skulle hända nåt måste man ju inte skrapas omedelbart, det kan man ju göra när man kommer hem.
    just för att jag jobbar stessigt.. är pizzabagare...
    jag käner mig även stressad över att behöva få dlytningarna på jobbet. allt går ut över jobbet. + att hon sa att har man en liten liten blödning ska man ta det lugnt...
    hon sa att jag skulle ligga ner och inte anstränga mig..
    då sa ajg att jag för det mesta låg på soffan, det tyckte hon jag gjorde rätt i.
    hon sa att om man anstränger sig när man har de här "blödningarna" kan man framkalla en så kallad kryss-blödning. vet inte vad som menas med det.
  • färnik

Längtan: bra med en så förstående läkare! En sådan hade jag också velat gå hos... Här får man tjata, och det är på nåder att man får kolla upp det.

Jag ska göra VUL i morgon, iom smärtorna jag haft som kommit och gått. Det var likadant förra graviditeten, och då visade det sig vara ett MA, nämligen... Så jag ska dit i morgon, får inte äta innan, för de räknar väl lite med att det kanske behöver göras en ingrepp... Gråter (men, om allt ändå skulle vara bra, får jag ta det här VUL:et istället för det inbokade om 2 veckor, inte också. Snåljåpar!)

• Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-16 14:08:38 följande:
    Längtan: bra med en så förstående läkare! En sådan hade jag också velat gå hos... Här får man tjata, och det är på nåder att man får kolla upp det.

Jag ska göra VUL i morgon, iom smärtorna jag haft som kommit och gått. Det var likadant förra graviditeten, och då visade det sig vara ett MA, nämligen... Så jag ska dit i morgon, får inte äta innan, för de räknar väl lite med att det kanske behöver göras en ingrepp... Gråter (men, om allt ändå skulle vara bra, får jag ta det här VUL:et istället för det inbokade om 2 veckor, inte också. Snåljåpar!)
    jag säger det här också. jag hoppas verkligen att allt ser bra ut imorgon vännen... mina tankar finns med dig. när ska du dit imorogn?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3